Hızlı Tren (Ankara-Eskişehir)

Çok iyi ya günübirlik gidip gelmek bi pazar günü dolaşıp gelmek iyi olur ankara sıktı artık gezecek yer kalmadı... Uğur hızdan korkmayız demi :)
 
Daha Binmek nasip olmadı ama sağolasın görmek nasip oldu güzel paylaşım :)

Bakalım bizim şehrimizede yapıyorlar ama daha ne zaman görücez bittiğini o mechul :D devlet izmire hizmet konusunda cimrilik yapıyor malum sebepler hep :)
 
Pehlivanoğlu bidahaki gelişinde bekleriz..pm atarsın gerçi aynı şehirdeyiz daha Eren'le bile görüşemedik ama neyse:D
 
sehirin içinden geçerken gördüm bi trafikle cebelleşiodm yanımdan geçti okadar :D
 
250 km ciddi bir hız. Almanya da bile ICE trenleri 250 km hız yapabildikleri halde rayları çok kastığından ve çatlak ya da bozuk rayda hata affetmediğinden dolayı bu hıza çıkmıyorlar. (1998 de almanya da bir ICE treni raydan çıkma sebebiyle sağlam bi kaza yaptı, tam 100 insan öldü, o zamandan beri ICE ler 200 km yi aşmıyorlar. Titreşim testlerinin kriterleri güncellendiğinden beri) Umarım Türkiye de bu testler adam gibi yapılmıştır da bizim insanımızı canlı kobay olarak kullanmazlar gene.
http://www.focus.de/politik/deutschland/ice-katastrophe-luecken-im-system_aid_170074.html

Bu linkte alman focus dergisinin orjinal dildeki arşiv bilgisi var. Kısaca çevirmek gerekirse, "ICE treni 198 km hızla giderken rayın o bölümündeki yuvarlaklığın olması gerektiğinden daha yana yatık olması sebebiyle, tren bu bölümde dengesini yitirip rayın dışına çıkıyor." Daha sonra yapılan testlerde o bölgedeki rayların bozukluğu farkediliyor ama iş işten geçmiş oluyor. Ultrason cihazı ile rayların testlerinin 3-4 günlük arayla yapılması gerektiği farkediliyor, ancak bu sıklıkta ölçüm yapmak alman demiryolu şirketine bile ağır geldiğinden maksimum hızları düşürmeyi tercih ediyorlar.

180x180_bHV6MTshND.jpeg


Buda 98 deki kazadan sonraki tren vagonlarının hali. 7 vagon birbirine girmiş, kurtulanlar ters koltuklarda oturanlar, düz oturanlar emniyet kemeri olmadığından tren içinde savrulmuş, ters oturanlar koltuğa yapıştıkları için kurtulmuştu.
 
Son düzenleme:
250 km ciddi bir hız. Almanya da bile ICE trenleri 250 km hız yapabildikleri halde rayları çok kastığından ve çatlak ya da bozuk rayda hata affetmediğinden dolayı bu hıza çıkmıyorlar. (1998 de almanya da bir ICE treni raydan çıkma sebebiyle sağlam bi kaza yaptı, tam 100 insan öldü, o zamandan beri ICE ler 200 km yi aşmıyorlar. Titreşim testlerinin kriterleri güncellendiğinden beri) Umarım Türkiye de bu testler adam gibi yapılmıştır da bizim insanımızı canlı kobay olarak kullanmazlar gene.
http://www.focus.de/politik/deutschland/ice-katastrophe-luecken-im-system_aid_170074.html

Bu linkte alman focus dergisinin orjinal dildeki arşiv bilgisi var. Kısaca çevirmek gerekirse, "ICE treni 198 km hızla giderken rayın o bölümündeki yuvarlaklığın olması gerektiğinden daha yana yatık olması sebebiyle, tren bu bölümde dengesini yitirip rayın dışına çıkıyor." Daha sonra yapılan testlerde o bölgedeki rayların bozukluğu farkediliyor ama iş işten geçmiş oluyor. Ultrason cihazı ile rayların testlerinin 3-4 günlük arayla yapılması gerektiği farkediliyor, ancak bu sıklıkta ölçüm yapmak alman demiryolu şirketine bile ağır geldiğinden maksimum hızları düşürmeyi tercih ediyorlar.

180x180_bHV6MTshND.jpeg

Benim bildiğim o tren tekerleklerinde oluşan bir sorun yüzünden raydan çıkmıştı. Tekerleklerdeki darbe emici sistemin yanlış tasarımından kaynaklanan bir sorun. Tekerlek 3 katmandan oluşuyor o trenlerde, dış katman kopup tekerleği kırınca tren raydan çıkıp köprü ayağına çarpıyor.
 
Doğru söylüyorsun Buğra, ama tekerleğin neden kırıldığı hala net değil. Raylarda da sorun var, tekerleklerde de. Hangisi hangisini tetikledi neden sistem göçtü hala bilinmiyor. Burada bizi ilgilendire taraf şu: TCDD nin araç bakımı konusunda (yukarıdan atamalar sonucu) ne kadar hassas olduğunu zaten biliyoruz. Çok daha yüksek hassasiyet gerektiren deyim yerindeyse binde birlik hatayı bile affetmiyecek böyle bir sistemi TCDD personelinin sorunsuz çalıştıramayacağını düşünmekteyim. ALmanlar bile kendilerinden şüphe edip tren tekerleklerini değiştirme limitlerini yükseltip hız sınırını düşürüyorlarken, bizim trenlerin 253 km/s hıza TV lerde canlı yayın yaparak propaganda amaçlı çıkarılması bana hiç güvenilir gelmiyor. Sebepbasit, aynı filmi hızlandırılmış trende de gördük çünkü!!!
 
Geri
Üst