hız sabitleyicisinin avantajları

zihnigonen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
185
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hız sabitleyici konfor amaçlı, yakıt tasarrufu sağlamaz hatta arttırır. tatlı eğimlerde gereksiz fren yapar. cruise control rampa öncesi hafif gaza basmaz. rampada da bağırır durur. daha da var da, bu kadarı yeter. dümdüz uzun yolda tasarruf sağlar ancak. tatlı eğimli, rampalı yollarda aksine fazla yakar.
 

AfterRain

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
148
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hız sabitleyici sabit olarak kullanılmak zorunda değil. Hızı gerektiğinde elle artırıp dezavantajlarından kurtulabilirsiniz.
 

Filmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Peki arkadaşlar, hız sabitleyici yeni alınan araçta pek kullanılmamalı diye bir yerde okumuştum; nedenlerini bilen var mı bunun...Eğer öyle ise bu durum hız sabitleyicinin dezavantajlarından biri konumunda...

AQvantaj açısından; Kendimden örnek vereyim; bu yazıyı okumama rağmen (yeni araçta kullanılmamalı) ben hız sabitleyiciden vazgeçemedim; özellikle uzun yolda çok rahatlatıyor; yakıtı sabitliyor; bir tek rampa çıkarken, rampaya kadar sabit geldiği için çıkmakta zorlandığı oluyor; bende rampaları gördüğümde (hem sıkılmıyor insan) biraz gaza kendim basıp rampayı rahat çıkmasını sağlıyorum...Yakıt tasurufu konusu ise; bence sağlıyor çünkü manuelde biz sabit bir tüketimi ayarlıyamıyoruz...Ama hız sabitleyici bunu sağlayabiliyor...

Şehir içinde yol müsaitse genelde 4. viteste 45-50 arasına sabitliyorum; şehir içi 2.5-4.5 arası bir yakıta ulaşıyor genelde...
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
hız sabitleyici kullanımının aracın yeni veya eski olmasıyla bir ilgisi yoktur
bazı üst segment araçlardakiler hariç hız sabitleyiciler fren yapmaz
 

nuralk34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
721
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
hız sabitleyici konfor amaçlı, yakıt tasarrufu sağlamaz hatta arttırır. tatlı eğimlerde gereksiz fren yapar. cruise control rampa öncesi hafif gaza basmaz. rampada da bağırır durur. daha da var da, bu kadarı yeter. dümdüz uzun yolda tasarruf sağlar ancak. tatlı eğimli, rampalı yollarda aksine fazla yakar.

hız sabitleyici (belki çok pahalı araçlarda vardıra ama) normalde fren yapmaz. rampa görünce biraz hızınızı arttırırsınız olur biter. istediğiniz an elle müdahale edebiliyorsunuz zaten. eski aracımda da vardı bunda da var. tasaruf kısmına çok girmeyeceğim ama konfor açısından büyük rahatlık.
 

odevinimo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2012
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Peki arkadaşlar, hız sabitleyici yeni alınan araçta pek kullanılmamalı diye bir yerde okumuştum; nedenlerini bilen var mı bunun...Eğer öyle ise bu durum hız sabitleyicinin dezavantajlarından biri konumunda...

AQvantaj açısından; Kendimden örnek vereyim; bu yazıyı okumama rağmen (yeni araçta kullanılmamalı) ben hız sabitleyiciden vazgeçemedim; özellikle uzun yolda çok rahatlatıyor; yakıtı sabitliyor; bir tek rampa çıkarken, rampaya kadar sabit geldiği için çıkmakta zorlandığı oluyor; bende rampaları gördüğümde (hem sıkılmıyor insan) biraz gaza kendim basıp rampayı rahat çıkmasını sağlıyorum...Yakıt tasurufu konusu ise; bence sağlıyor çünkü manuelde biz sabit bir tüketimi ayarlıyamıyoruz...Ama hız sabitleyici bunu sağlayabiliyor...

Şehir içinde yol müsaitse genelde 4. viteste 45-50 arasına sabitliyorum; şehir içi 2.5-4.5 arası bir yakıta ulaşıyor genelde...
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum
düz yolda zararlı değil. 5 vites 60 gittiğimi biliyorum ve anlık tüketime inanamazsınız :D rampada arabayı zorlarsanız o zaman sıkıntı. gittiğin hızda en az deviri tutturmak arabada her zaman az yaktırır...
 

CHa.AY

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
990
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bende genelde 5 70 ile gidiyorum hem trafik kurallarına uyuyrm hem araç kokluyor :D uzun yolda 5 90 la gittim 16 krşları grdm :D
 

Filmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum

Araç 50'yi gördüğünde 4. vites; 70'i gördüğünde 5. Vitese atılır, ben öyle yapıyorum...

Yakıt açısından 4. Vites 50 ile gidersem 3-4.5 arası yakıt yakıyor...

4. vites 50-60 arası gidersem 5.5-7.5 yakıyor...(Dizel)
 

loopus_0618

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eki 2011
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
+1 katılıyorum.


Hız sabitleyicinin yakıt tasarrufu ile hiç bir alakası yok. Örnek 80'e sabitlediniz birden hafiften rampa geldi. Hız sabitleyici devrede ise rampada hızı 80'de tutabilmek için gaza yüklenir. Zaten burda olmayacak şekilde yakıtınız gider. Halbuki ben gaza yüklenmeden 80 değilde 75 le çıksam rampayı tasarruf olur. Tasarruf ; gaz pedalına daima en az şekilde basmak suretiyle olur. Hız sabitleyiciyi devreye sokarsanız en küçük eğimde, hızı sabitlemek için gaza yüklenir . Konfor ekipmanıdır. Benim ayaklarımdan hiç bir şekilde az yakamaz :)

bu yorumada katılıyorum iyi bir ayak hız sabitleyiciden daha az yakar :)
 
Üst