hız sabitleyicisinin avantajları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan odevinimo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
hız sabitleyici konfor amaçlı, yakıt tasarrufu sağlamaz hatta arttırır. tatlı eğimlerde gereksiz fren yapar. cruise control rampa öncesi hafif gaza basmaz. rampada da bağırır durur. daha da var da, bu kadarı yeter. dümdüz uzun yolda tasarruf sağlar ancak. tatlı eğimli, rampalı yollarda aksine fazla yakar.
 
Hız sabitleyici sabit olarak kullanılmak zorunda değil. Hızı gerektiğinde elle artırıp dezavantajlarından kurtulabilirsiniz.
 
Peki arkadaşlar, hız sabitleyici yeni alınan araçta pek kullanılmamalı diye bir yerde okumuştum; nedenlerini bilen var mı bunun...Eğer öyle ise bu durum hız sabitleyicinin dezavantajlarından biri konumunda...

AQvantaj açısından; Kendimden örnek vereyim; bu yazıyı okumama rağmen (yeni araçta kullanılmamalı) ben hız sabitleyiciden vazgeçemedim; özellikle uzun yolda çok rahatlatıyor; yakıtı sabitliyor; bir tek rampa çıkarken, rampaya kadar sabit geldiği için çıkmakta zorlandığı oluyor; bende rampaları gördüğümde (hem sıkılmıyor insan) biraz gaza kendim basıp rampayı rahat çıkmasını sağlıyorum...Yakıt tasurufu konusu ise; bence sağlıyor çünkü manuelde biz sabit bir tüketimi ayarlıyamıyoruz...Ama hız sabitleyici bunu sağlayabiliyor...

Şehir içinde yol müsaitse genelde 4. viteste 45-50 arasına sabitliyorum; şehir içi 2.5-4.5 arası bir yakıta ulaşıyor genelde...
 
hız sabitleyici kullanımının aracın yeni veya eski olmasıyla bir ilgisi yoktur
bazı üst segment araçlardakiler hariç hız sabitleyiciler fren yapmaz
 
hız sabitleyici konfor amaçlı, yakıt tasarrufu sağlamaz hatta arttırır. tatlı eğimlerde gereksiz fren yapar. cruise control rampa öncesi hafif gaza basmaz. rampada da bağırır durur. daha da var da, bu kadarı yeter. dümdüz uzun yolda tasarruf sağlar ancak. tatlı eğimli, rampalı yollarda aksine fazla yakar.

hız sabitleyici (belki çok pahalı araçlarda vardıra ama) normalde fren yapmaz. rampa görünce biraz hızınızı arttırırsınız olur biter. istediğiniz an elle müdahale edebiliyorsunuz zaten. eski aracımda da vardı bunda da var. tasaruf kısmına çok girmeyeceğim ama konfor açısından büyük rahatlık.
 
Peki arkadaşlar, hız sabitleyici yeni alınan araçta pek kullanılmamalı diye bir yerde okumuştum; nedenlerini bilen var mı bunun...Eğer öyle ise bu durum hız sabitleyicinin dezavantajlarından biri konumunda...

AQvantaj açısından; Kendimden örnek vereyim; bu yazıyı okumama rağmen (yeni araçta kullanılmamalı) ben hız sabitleyiciden vazgeçemedim; özellikle uzun yolda çok rahatlatıyor; yakıtı sabitliyor; bir tek rampa çıkarken, rampaya kadar sabit geldiği için çıkmakta zorlandığı oluyor; bende rampaları gördüğümde (hem sıkılmıyor insan) biraz gaza kendim basıp rampayı rahat çıkmasını sağlıyorum...Yakıt tasurufu konusu ise; bence sağlıyor çünkü manuelde biz sabit bir tüketimi ayarlıyamıyoruz...Ama hız sabitleyici bunu sağlayabiliyor...

Şehir içinde yol müsaitse genelde 4. viteste 45-50 arasına sabitliyorum; şehir içi 2.5-4.5 arası bir yakıta ulaşıyor genelde...
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum
 
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum
düz yolda zararlı değil. 5 vites 60 gittiğimi biliyorum ve anlık tüketime inanamazsınız :D rampada arabayı zorlarsanız o zaman sıkıntı. gittiğin hızda en az deviri tutturmak arabada her zaman az yaktırır...
 
bende genelde 5 70 ile gidiyorum hem trafik kurallarına uyuyrm hem araç kokluyor :D uzun yolda 5 90 la gittim 16 krşları grdm :D
 
4. viteste 50 ile gitmek biraz az değilmi 50 için 3. vites daha uygun değil mi bilmediğim için soruyorum

Araç 50'yi gördüğünde 4. vites; 70'i gördüğünde 5. Vitese atılır, ben öyle yapıyorum...

Yakıt açısından 4. Vites 50 ile gidersem 3-4.5 arası yakıt yakıyor...

4. vites 50-60 arası gidersem 5.5-7.5 yakıyor...(Dizel)
 
+1 katılıyorum.


Hız sabitleyicinin yakıt tasarrufu ile hiç bir alakası yok. Örnek 80'e sabitlediniz birden hafiften rampa geldi. Hız sabitleyici devrede ise rampada hızı 80'de tutabilmek için gaza yüklenir. Zaten burda olmayacak şekilde yakıtınız gider. Halbuki ben gaza yüklenmeden 80 değilde 75 le çıksam rampayı tasarruf olur. Tasarruf ; gaz pedalına daima en az şekilde basmak suretiyle olur. Hız sabitleyiciyi devreye sokarsanız en küçük eğimde, hızı sabitlemek için gaza yüklenir . Konfor ekipmanıdır. Benim ayaklarımdan hiç bir şekilde az yakamaz :)

bu yorumada katılıyorum iyi bir ayak hız sabitleyiciden daha az yakar :)
 
Geri
Üst