Hız sabitleme mi? Manuel Kullanım mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bir süre ayağınızı gazda sabit tutarsanız anlık tüketimin düşeceğini göreceksinizdir.

Bu nedenle,Hız sabitleyici uzun yolda süper bişey..
bencede önemli olan gaz pedalına sabit baskı uygulama yakıt sarfiyatını oldukça düşürüyor o nedenle hız sabitleyici kullanılmalı tabii yolun durmuna bağlı olarak
 
c.c. nin rahatlığı bir yana en az %10 yakıt tasarrufu yapar.
 
uzun yolda tabiki cc , ayağın uyuşmaz daha rahat kullanım sağlar sadece direksiyonu tutarsın,niye dersen araçtan araca farkeder ama en uygun devri tutturursan benzin ve dizelde tabi yol bilgisayarında (mevcut yakıtla gidilecek max km değeri) range in sen yol almana rağmen nasıl sürekli arttığını farkedersin ayakla kullanımda cc kadar tutturamayabilirsin.büyük kolaylık cc
 
şunuda eklemek isterim sürekli cc de kullanmakta çok iyi değildir ayağınızı tembelliğe alıştırır
 
Yerine göre hız sabitleme kullanmak tüketimi düşürür. Eğer trafik ve yol şartları uygunsa kullanmakta fayda var. Ancak çok fazla rampalı (yokuş yukarı) bir yolda gidiyorsanız hız sabitleme fazla tükettirir. Bunun nedeni agırlaşan otomobili yine de aynı hızda sabit tutmak için gaza yüklenmesidir. Hatta otomatik vitesli otomobillerde vites küçültüp yüksek devirde kullanır. Ancak manuel kullanıyor olsanız, arbanın yokus yukarı hız düşümüne yüklenmeden ılımlı bir şekilde izin verebilirsiniz, sonra tekrar eski hızına getirebilirsiniz arabayı. Ancak hız sabitleme aynı hızda kalmak için yüklenecektir. Bu bazı sistemlerde daha toleranslı oluyor ve arabanın 15 km kadar sabitlenen hızdan aşağı düşmesine izin verilebiliyor. Bazı sistemlerde ise 2-3 km düşüş oldu mu beyin müdahale ediyor.


Umut bey yazdıklarınıza kendi aracımdaki benzer durumla örnek vereyim , diyelimki 100 e sabitledim tatlı rampalarda hız değişmiyor ,daha dik rampalarda araç çıkmam gerekiyor diye gaza yüklenip kendini yırtmıyor, araçtaki toplam yük durumuna göre hızlı veya yavaş şekilde devri düşürüp 100 den 90 km hıza iniyor rampa devam ediyorsa 80 e iniyor ve yormuyor aracı, rampa bitti diyelim düzlükte devir artıyor 80-90-100 km ve bayır aşağı iniş varsa 120 km ye kadar hızlanıyor ama nihayetinde hep ilk sabitlenen hıza geri dönüyor.
 
Değerli arkadaşlarım. Yorumlarınız ve verdiğiniz değerli bilgiler için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
SONUÇ OLARAK; CC'de gitmek yakıt tasarrufu sağlıyor. Bundan böyle yol uygun olduğu sürece CC kullanacağız.
 
Geri
Üst