her açılan kapak taşlanmalı mı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan adidas19
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Geçenlerde ölçüm yaptırdım 4 silindirin ki düşük çıktı usta siboblar değişecek dedi alıştırılacak hatta açmışken segmanlarıda değiştir ve kapak taşlanacak dedi baktım kapak taşlama dunyanın parası tamam taşlamak kolay iş değil parasında gözüm yok ama hararet yapsa,conta yaksa diyeceğim tamam kapak atma yapmış olabilir ama sibab arızası yada segman arızası sebebıyle kapak taşlanmalı mı ben çok uyarlayamadım kafamda kapak zaten takılı hararet yapmamış contası sağlam temizlenıp contası yenılenıp neden takılmaz buda ayrı bır usta stratejisi mi diye düşünmeye başladım.malum herkesın kesesı değerlidir parayı kolayla kazanmıyoruz.ki forumda gezen arkadaslar kendılerı bır çözüm bulabilirmiyim diye dolaşıyor yada çok meraklı oluyor.zengın zaten arza yapsa bırakıyor yetkılı servıse alıyor idame aracı takılıyor yanlışmıyım.
 
kapak taşlama

araba motorlarinin asinmasindan dolayi performans , yag yakmasi vs...tamir etmek ve motorun eski sagligina kavusturmak icin yapilan calisma ...
yalniz bu is yapilmasi cok zor oldugundan en az 4 tane motor ustasi ve onlara yardim edebilecek 2 cirak olmasi gerekir....

- kapak taslamasi yapilacagi zaman motor kapaginin etrafi eski bir battaniye ile muhafaza edilir..
- motor yaklasik yarim saat isitildiktan sonra motor ustalari ve onlara surekli tas tasimakla gorevli olan iki cirak arabanin karsisina gecerler..
- surekli motor kapagina tas firlatirlar tas darbeleriyle motor icinde kuruyan veya pistonlarin etrafina biriken kuru kotu yag ve pislikler asagi dogru suzulmeye baslar ..
- bu esnada arac kullanicisi veya bu iste uzman bir kisi (kask takmak kosuluyla) arabanin icinde vites bostayken surekli gaza basar(motor icindeki pislikleri egzost yoluyla disari atmak icin)...
- araba halen calisiyorsa son olarak uzun bir yolda 140 km veya daha fazla (itiyaca gore) giderken aniden kontak kapatilir ve arkasindan tekrar acilir (egzoz patlatma olayi) bu islem olabildigince tekrarlanir. ve motor tam anlamiyla temizlenmistir...
- maliyet 10 paket uzun marlboro ustalara ikiser ciraklara birer paket olmak uzere...
 
şaka bi yana ama kapak ısıya maruz kaldığından sağlam kapaktada iç bükey ve dış bükey yamulmalar olabileceği şüphesinden işi şansa bırakmak istemeyen ustaların işi diye düşünüyorum.Çünkü kapak sökülmesi zahmet alan bir iş.Aslında kapak sökmek sorun değilde üstündeki bir sürü ıvır zıvırın sökülmesi sorun. Tabi bu arabadan arabaya değişir.Benim fikrim ama deneğimli arkadaşlar bu konuya teknik açıdan daha detaylı cevap verebilir.
 
Bülent hocam kafamı buldun yoksa ciddimi çözemedim:) ama ciddiysen de benım anlatmak ıstediğim açılan ust kapak tornaya yada kapakçıya gidip yuzeyı taşlanıyormuş o
 
hay allah alemsin Bülent hocam yaa bende diyorum olaya bak:D
 
açtığınız konuyu araştırmak istedimde sitenin birinde bu çıktı :D fbenim düşüncemi belirttim alt yorumda konunun takipcisiyim güzel bi soru :)
 
Kapağı söktürün, ustanız dağıtsın. Sonra rektifiyeciye verin, eğiklik varsa o ölçer biçer, taşlar, yoksa sağlam deyip az ücret alıp geri verir. Bunu usta, sen, ben bilemeyiz, rektifiyeci ölçer ve bilir.
 
Kurum temizliği ve subapların alıştırılması yine kapakçının yapması gereken işlerdir ve az-çok bir maliyeti olacaktır.Kısaca kapakçıyı ziyaret ettikten sonra taşlamak denmesede hafiften sildirmek doğru olacaktır.Yoksa sök kapağı tak subabı-contayı olmuyor malesef.
 
Kapak taşlamak kapağın yarısının gitmesi demek değilki ?!?
Birşey yoksa ölçer biçer tozunu alır geçer...Contanın sağlıklı basması için gerekli olan birşey bu...Öylede bir para tutmaz..
 
kapak acıldıktan sonra düzeltilmesi lazım

hatta basınc testi ile catlak var mı diye de kontrol edilse güzel olur
 
Geri
Üst