Hava yastığı nası açılır bilen varmı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan masques
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

masques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
265
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Gerçekten çok merak ediyorum bu hava yastıkları neye göre açılıyo diye.Arabanın ön kısmında bi sensör gibi bişey varda ona göremi açılıyo araba çarpınca arıza yapmıyormu ? ya yandakiler ve arkadakiler nasıl açılıyor :eek:
 
ön tarafta belli bir yere konumlarndırılmış sensörler kaza anında basınç aldıkları durumda ön konsoldaki 2 airbaği açıyor arabanın hızıyla ve aldığı darbenin büyüklüğüne ve emniyet kemerlerinin bağlı olup olmamasına göre değişiyor bildiğim kadarıyla arkada Airbag yok a-b-c sütunlarında ve yan kapılarda airbag var bunların çalışma sistemide öndeki airbaglerin çalışma sistemi ile aynı son olarak tavan airbag leri varki bunlarda arabanın takla atıp atmamasına göre açılıyor yine belli yerlere konumlardırılmış sensörler aracın sırt üstü döneceğini algıladığı an daha araç sırt üstü dönmeden airbag leri açıyor
 
arkadaşım kaza anında(önden çarpışma olduğunu varsayalım) araç hava yastığının şişmesine sebep olacak kadar darbe aldığı anda sensörler airbag kutusuna bilgiyi iletiyor.Bilgi geldiği anda fişekler ateşlenip yastık kapakları açılıyor ve şişiyor.Bu anlaktıklarım "3-5 dakikada anca olur" diye bi yönyargıya sebep oluyo bizde fakat hepsi 1 sn den daha kısa sürde gerçekleşiyor.Yastıkların şismesindeki 2. etken ise emniyet kemerini aşırı miktarda öne çekilmesidir.O nedenle airbag li araçlarda kemer kullanmak çok daha önemli!!!!!Yan ve arka yastıklara gelince: onlarda yndan çarpışmalarda aynı sistem ile şişiyor....yastıklar şistiği anda içindeki gaz nedeniyle yüz bölgesinde biraz kızarıklık yapabiliyor(birazcık havam olsun):):):)
 
ön hava yastıkları sag ve sol taraftan 30 derece acıyla gelen darbelerde
yan yine aynı 30 derce acıyla sagdan ve soldan gelen darbeler bu sistem tüm yastıklara aynı bazı araçlarda emniyet kemeri takılı olmazsa açılmaz

bende çok merak ediyordum gecen hafta bi kaza yaptım vururkende airbag e baktım nasıl patlıyo diye pis bişiymiş toz oldum yaww
 
aga78' Alıntı:

bende çok merak ediyordum gecen hafta bi kaza yaptım vururkende airbag e baktım nasıl patlıyo diye pis bişiymiş toz oldum yaww
sırf airbag e bakmak için çarptın aslında dimi :D:pon:
 
gibi ama araba pert oldu yaw tamponda çizik bile yok anlamadım gitti

hep derim teçrübe parayla olmazz denemek lazım yaw bende öyle yaptım
 
bilgiler için çok teşekkür ederim kafama takılıp duruyodu ya


aga78 alemsin ha :D
 
opellerde aracın tam ortasında el frenini altında bir beyin var bu beyne iki tane yan hava yastığı senserü,iki tanede de emniyet kemeri jopları yardımcı oluyor.önden yada arkadan bir darbe anında orta konsuldaki beyin motor beyniyle aracın hızı konusunda temas ta oluyorr.bu sayede aracın çarpma anındaki darbe si hasaplanıyor.60 km in altındaki hızlarda hava yastığı acılmıyor.yani otomobilin önünde ve arkasında başka bir sensör yok.diğer hava yastıklarına gelice ön kapılarda bulunan sensörlerde aynı şekilde derbe hesaplaması yapıyor örnek kapıya futbol topu çarptı bunu darbe derecesi ve hızı beyinde mevcut onun için hava yastıkları acılmıyor.ama aynı hızda yandan otomobil yada motorsiklet carptığında acılıyor..ayrıca önden derbe anında pedallar yukarı katlanıyor ve emniyet kemeri jopları sizi koltuğa doğru çekiyor.ama emniyet kemeriniz bağlı değilse siz direksiyona kapaklanırken ordan yüzünüze 10 tonluk bir yük le geen darbe kafanızı gövdenizden ayırıyor.buna opel astrada yakın bir arkadaşımızda şahit olduk allah rahmet eylesin
 
photo0046jd8.jpg
 
1.5 ay once buzda arabanın hakımıyetini kaybetıp dırege vurduk ama anlasılmayan birsey oldu emnıyet kemerimiz takılı deyildi.cok sukur onemlı bırsey yok kimsede suratte yoktu ama actı sensorun oldugu noktaymıs acma sebebi budur deniyor.
 
Geri
Üst