Hava Kütlesi , Yakıt ve Performans

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
merhabalar;

Baya bir süredir orjinal kagit filtre , kazan korumalı acik filtre ve korumasız K&N filtre arasinda acabalarim vardi.

opcom ile gordugum degerlerde(

orjinal filtre:

mass air flow cencor : 22 kg/h

direnci ise 1.70 V
hava sicakligi ise 24C

K&N acik filtre:

mass air flow cencor: 25 kg/h

direnci: 1.80 V

Kazan korumali YED acil filtre:

masa air flow cencor: 28 kg/h

direnci : 1.90 V

hava sicakligi ise 24 C


buna gore kutle sensorunden ne kadar hava girerse debimetredeki olcume yarayan tel o kadar sogudugu icin voltaj yükselmekte buna bağlı olarakta common rail borulardaki yakit basincida ARTMAKTA. isin bundan sonraki detayi hakkinda sorum su; yuksek yakit basinci iyi ve hava kutlesi fazla oldugundan performans yada en azindan rahatlama elde ediyorum (gozlemimde bu) sanirim tek handikap Volt yuksekligi sebebiyle zamanla debimetreyi bozmak ve yalnis hava olcum degeri almak?

bir nevi beyin fırtınası


tsk


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
merhabalar;

Baya bir süredir orjinal kagit filtre , kazan korumalı acik filtre ve korumasız K&N filtre arasinda acabalarim vardi.

opcom ile gordugum degerlerde(

orjinal filtre:

mass air flow cencor : 22 kg/h

direnci ise 1.70 V
hava sicakligi ise 24C

K&N acik filtre:

mass air flow cencor: 25 kg/h

direnci: 1.80 V

Kazan korumali YED acil filtre:

masa air flow cencor: 28 kg/h

direnci : 1.90 V

hava sicakligi ise 24 C


buna gore kutle sensorunden ne kadar hava girerse debimetredeki olcume yarayan tel o kadar sogudugu icin voltaj yükselmekte buna bağlı olarakta common rail borulardaki yakit basincida ARTMAKTA. isin bundan sonraki detayi hakkinda sorum su; yuksek yakit basinci iyi ve hava kutlesi fazla oldugundan performans yada en azindan rahatlama elde ediyorum (gozlemimde bu) sanirim tek handikap Volt yuksekligi sebebiyle zamanla debimetreyi bozmak ve yalnis hava olcum degeri almak?

bir nevi beyin fırtınası


tsk


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


debimetrenin bi ölçüm aralığı vardır. maksimuma genelde stok motorla ulaşılmaz. hava filtresi değişimi ile çekilen hava miktarı artabilir. hava miktarı artıncada doğal olarak yakıtı arttırıp performansı arttırırsınız kabaca.
motora dış hava sıcaklığından daha sıcak hava çekmiyorsa sorun yok.
yağlı tip filtre ise ki yağlı olma sebebi tozu tutabilsin diyedir maf zamanla yağlanıp ölçüm hassasiyeti bozulabilir. balata spreyiyle temizlemek içindeki kimyasallar nedeniyle tehlikelidir.mafı en iisi maf temizleyici spreyle temizlemeli.

yağsız filtrelerinde tozu tuttuğundan şüpheliyim açıkçası...
 

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ölçümleri ayni yakit ve motor sicakliginda gozlemledim karton filtrenin toz tuttuguna bende inanmiyorum. aracimda soft yazilim mevcut ölçümleri bununla birlikte degerlendirdim


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst