hararet göstergesi

Aracını çalıştırmadan çekici ile servise götürmeni tavsiye ederim daha yürümeden 104-105 görüyosan yürüsen demek conta yakacak yatak saracak allah korusun çok pahalıya çıkar..
 
fan müşirini ayarlattır. Ayrıca suyunu bi kontrol et. geçmiş olsun..
 
peki hararet 100 ve üstüne çıkınca su eksilirmi? yani 100 olunca su kaynayıp buharlaşıp azalırmı?
eger araç hararet yaparsa sogutma sıstemındeki parçaların patlamaması ıcın genleşme bıdonunun kapagından otomatık olarak suyu dışarıya bırakır. mercedeslerde o kapaklarda termostatlıdır yanı derecelerı olur
 
bir defa corsa 97 vardı. onun fanı açmadı ve radyotöre bağlı boru patladı. toptan radyatör değişti. iyi ki daha kötü bir şey olmadı. 600YTL masraf olmuştu. arkadaşların yazdıkları doğru. ama servise götürmelisiniz hemen. ama motoru çalıştırmayın. servise gidene kadar bile bir çok sorun çıkartıp masrafı artırabilir.
 
merhabalar...bende 96 astra var,bildiğin üzere opel lerde hararet en büyük sorun.az yakıt tüketsin die fan geç açıyo fakat motorun ömründen götürüyo.senin dediğin sorun bende 2-3 kere oldu.son kez olduğunda ise radyatör delindi,değiştirmek zorunda kaldım.motorun suyunu kontrol et.hortumlarda kaçak varsa ondan dolayı su biter ve motoru soğutma işlevi yok olur.eğer hortumlar sağlamsa radyatöre baktırt.en kötü ihtimal kaçak yada delik vardır.aynı zamanda radyatöre baktıkları zaman fana ve fan müşürünede bakıcaklar zaten.bu 3 şey (hortum,radayatör,fan) den birindedir sorun.radyatör değişitrmenin fiyatıda (orjinal parça) 350-400 milyon arası değişir.AMAN İHMAL ETME BEN İLK OLDUĞUNDA İHMAL ETTİM,RADYATÖRÜ KUCAĞIMA ALDIM :D

Az yakıt tüketsin diye fanı geç çalıştıracağını sanmıyorum. fan ne kadar yaktırabilir ki arabaya.
 
peki bu termostatla devirdaim pompasının fiyatları nedir?
 
merhabalar. opellerde termostat zaaten 105 derecede açıyor imiş. ben vectra cd yi biraz sıkıştırınca hararet kırmızıya geliyor. sanayide çok dolaştım. baktırdım. ustalar herşey normal diyor. conta opelde hemen yanmazmış. hararetin kırmızıya gelmesi ile ilgili başka tecrübesi olan varmı.
 
bizimde başımıza geldi. ilk gün çektik arabayı kenara soğumasını bekledik. baktık aynı yokuşta sürekli 120 dereceye geliyor. süreklide olunca yardırıp devam ediyoruz artık ne conta yandı ne başka bişey. Birde dikkat edin şuna: radyatöre basınçlı su bastırın yada ne bileyim bir şekilde temizleyin radyatörü. pislikler nedeniyle radyatör tıkanıyor. hava geçmeyincede soğutma yapamıyor. biz bunu yapıntık. artık 120 dereceye gelmiyo motor.
 
Arkadaşlar hararetleriniz bu kadar çabuk yükseliyorsa, fanlarınız geç açıyordur ayarsızdır, radyatörleriniz tıkalıdır baktırın, anormal şekilde sıkıştırınca bile en fazla 100-105 arasında kalması lazım.
 
Babamın vectra a sında oldu bu sorun. hararet hep 95-115 arasındaydı . kime gitsem bu OHC motor yani sıcak motor normal dediler. En sonunda hararetten radyatör boğaz kısmından patladı. Ve belirteyim bunların radyatörlerinin boğaz kısmı plastik.. diğer birkaç marka metal.. Neyse ;Bende diğer arkadaş gibi kucağıma aldığım radyatörü 235 ytl ye orjinal yeniledim. Ve ogünden sonrada hararet 95 hadi hadi 97,5 C geçmedi. zaten 97,5 fan çalışıyor. Çıkan radyatör boğazına kadar dolmuştu. İçi hurdacı dükkanı gibi metal kırıntıları kaynıyordu. pastan mahvolmuş yani.. Ha bir şey daha ben vectrayada corsamada su koymuyorum. Full antifriz dolduruyorum. Eksiltme falanda olmuyor. Antifrizin kaynama-donma ısısı çok yüksek olduğundan fazla ısınmada soğumada yapmıyor. Ayrıca metal aksamıda koruyor..

sıcak motor falan bence hikaye.. sıcak kadar mekanik aksama zarar verebilecek başka bir şey yok. toyotada hyundaide hararet 95 i dahi geçmezken, opellerin yana yarıla çalışması tuhaf.
 
Geri
Üst