Hangisinde Yakit Fazla Olur?

otto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
492
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence bu denklemde karlı çıkan zaman.
aynı hesapta düşünün iki 1,6 vectra, mesela.
ikiside aynı hızla gidiyo dersek.
biri içersinde tek kişi gidiyo diğerinde 5 kişi gidiyo hangisi az yakar demekle aynı şey bence. hangisi daha az yakar?

100 ile giden aracın karçılaştığı direnç (hava sürtünmesi, lastikle yol arasındaki direnç....... uzayıp gider) ile 150 ile giden aracın karşılaştığı direnç bir olmayacaktır. bu dirençler artacaktır.
dolayısı ile yakıtta artacaktır dolayısıyla 150 ile giden araca sanki yük yüklemişsiniz gibi olacak ve 100 ile giden araçtana daha fazla yakacaktır.

burada otalığı karıştıran zaman bence zamanı işin içinden çıkarın
 
Son düzenleme:

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ortada kargasa yok ki... muhendis olan arkadasimizin kanimca mevcut bir yanilgisini duzeltmeye calistim... aksini savunan varsa ortaya cikar yazar biz de inaniriz... elbette ki ayni yolu daha cabuk gitmek daha fazla enerji gerektirir ki bu da yakit enerjisidir, sonucta da hizli gitmek daha fazla yakit tuketimine neden olur bu su goturmez bir gercektir... arkadasin hesabinda kendisi zaten belirtmistir drag kuvvetlerini kullanmadigini ancak devir hesabinda ki gercek hayat degerini kullandigi halde diger degerlerde nsa denilen ortam degerlerini kullanmaktadir... bu yanlisligi duzeltirse iki arac ta surtunmesiz ortam da zaten ayni tuketir cun ki enerji kaybi olamamaktadir... surtunmesiz bir ortamda enerji kaybina neden olmayacagina gore 100 km hizda 3000 devir donen bir motor 150 km hiz da 4500 devir donmek zorundadir ( ayni vites ve arac modeli ).4500 ile carpim sonucu iki aracin da hesaplama degeri 27000 cikar ki bu da gayet dogaldir cun ki enerji kaybolamamktadir. 4200 devir hesapta gercek hayat degeri olarak kullanilmis diger degerlere ise gercek hayat standartlari uygulanmadigi icin aradaki fark cikmaktadir... muhendis arkadasa sesleniyorum gel su hesabi bir daha yap farki anlayacaksin... konunun mantigi gercek hayatta ki tuketimi hesaplamaktir ki bu da hiz arttikca diger degerler ne olursa olsun tuketimin artmasi ile sonuclanir...
 

turkerrr

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
2,393
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
150 ile giden daha çok yakar çok basit bişe bu 150 km de rüzgar direncide artığından dolayı motor daha çok güçe ihtiyaç duyar sonuç ta motorun kaç saat gittiği değil kaç km yol gittiği önemlidir..................
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
sonuçta herkes hem fikir sanırım, hızlı giden çok yakar :)
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ortada kargasa yok ki... muhendis olan arkadasimizin kanimca mevcut bir yanilgisini duzeltmeye calistim... aksini savunan varsa ortaya cikar yazar biz de inaniriz... elbette ki ayni yolu daha cabuk gitmek daha fazla enerji gerektirir ki bu da yakit enerjisidir, sonucta da hizli gitmek daha fazla yakit tuketimine neden olur bu su goturmez bir gercektir... arkadasin hesabinda kendisi zaten belirtmistir drag kuvvetlerini kullanmadigini ancak devir hesabinda ki gercek hayat degerini kullandigi halde diger degerlerde nsa denilen ortam degerlerini kullanmaktadir... bu yanlisligi duzeltirse iki arac ta surtunmesiz ortam da zaten ayni tuketir cun ki enerji kaybi olamamaktadir... surtunmesiz bir ortamda enerji kaybina neden olmayacagina gore 100 km hizda 3000 devir donen bir motor 150 km hiz da 4500 devir donmek zorundadir ( ayni vites ve arac modeli ).4500 ile carpim sonucu iki aracin da hesaplama degeri 27000 cikar ki bu da gayet dogaldir cun ki enerji kaybolamamktadir. 4200 devir hesapta gercek hayat degeri olarak kullanilmis diger degerlere ise gercek hayat standartlari uygulanmadigi icin aradaki fark cikmaktadir... muhendis arkadasa sesleniyorum gel su hesabi bir daha yap farki anlayacaksin... konunun mantigi gercek hayatta ki tuketimi hesaplamaktir ki bu da hiz arttikca diger degerler ne olursa olsun tuketimin artmasi ile sonuclanir...

kasırga yok ki demişsin ya. sence saatte 150km/h hızla hareket eden rüzgara ne denir? benim bildiğim kasırga denir:) drag force hesaplarken hız direk çarpılan bir etkendir yani 100km hızla gidenden 50% daha fazla drag force ile karşılaşır teoride tabi bunlar. bunun dışında da motorun kendi içinde de sürtünme kuvveti artacak verim azalacaktır
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi ne hesap kitap en güzeli deneme yanılma yöntemi.:)

sorunun cevabı aynı araçlar aynı benzinlikte depo fuller aynı anda marşa basar

yola çıkar hedefteki yerde bi petrolde depo bi daha fullenir yakıt tüketimi

bulunmuş olur:)

gerenk yok kafa patlatmaya:D
 

Alper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
244
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
..

:D konu gereğinden fazla karmaşıklaşmış bence;

sistemde tek değişen büyüklük hız olsun dersek, buna bağlı tek değişen rüzgar sürtünmesidir. Hız 100den 150 ye çıkınca, rüzgarın geriye tepkisi 2.25 kat artar, bunu yenmek için araç daha çok güç üretir ve daha çok yakıt harcar. bu kadar basit:good:
 

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
:D :D :D
hala bu ilkokul sorusunu mu tartışıyorsunuz. bi adam 100 metre koşsamı yorulur, yoksa aynı yolda 100m yürüsemi yorulur la aynı soru. adamın devir sayısı, sürtünme katsayısı, aerodinamik hesapları falan gerekmez kardeşim. ince bi fark yok ortada. bence bu muhabbet kapansın artık.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kasırga yok ki demişsin ya. sence saatte 150km/h hızla hareket eden rüzgara ne denir? benim bildiğim kasırga denir:) drag force hesaplarken hız direk çarpılan bir etkendir yani 100km hızla gidenden 50% daha fazla drag force ile karşılaşır teoride tabi bunlar. bunun dışında da motorun kendi içinde de sürtünme kuvveti artacak verim azalacaktır
kasirga nenir yahu... kargasa yaziyor beyefendi kargasa... valla pes dogrusu... damdan duser gibi ancak bu kadar acik ortaya konabilirdi... ya su muhendis arkadas bir yazsin da rahatlasin konu... millet baska baska okumaya anlamaya baslamis...
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada madem bu kadar basit mantikla dusunebiliyoruz konuyu acan arkadasa siz farkli ithamlarda mi bulunuyorsunuz... san ki biz dusunduk de sen bunu dusunemedin mi gibi bir sonuc cikiyor... lutfen forum kurallarina uyalim kendimizi cok akilli sanip baskalarini sizin dusunduklerinizi dusunemeyecek kadar cahil zannetmeyelim... elbette ki hesap kitap yapilacak... isteyen hesap kitap dogrultusunda isteyen deposundaki yakita gore konusur ama kimse kimseyi bu kadar basit diyerek bilgisizlikle suclayamaz... darlanan konuya yazmaz okumaz olur biter...
 
Üst