Hangisinde Yakit Fazla Olur?

bence bu denklemde karlı çıkan zaman.
aynı hesapta düşünün iki 1,6 vectra, mesela.
ikiside aynı hızla gidiyo dersek.
biri içersinde tek kişi gidiyo diğerinde 5 kişi gidiyo hangisi az yakar demekle aynı şey bence. hangisi daha az yakar?

100 ile giden aracın karçılaştığı direnç (hava sürtünmesi, lastikle yol arasındaki direnç....... uzayıp gider) ile 150 ile giden aracın karşılaştığı direnç bir olmayacaktır. bu dirençler artacaktır.
dolayısı ile yakıtta artacaktır dolayısıyla 150 ile giden araca sanki yük yüklemişsiniz gibi olacak ve 100 ile giden araçtana daha fazla yakacaktır.

burada otalığı karıştıran zaman bence zamanı işin içinden çıkarın
 
Son düzenleme:
ortada kargasa yok ki... muhendis olan arkadasimizin kanimca mevcut bir yanilgisini duzeltmeye calistim... aksini savunan varsa ortaya cikar yazar biz de inaniriz... elbette ki ayni yolu daha cabuk gitmek daha fazla enerji gerektirir ki bu da yakit enerjisidir, sonucta da hizli gitmek daha fazla yakit tuketimine neden olur bu su goturmez bir gercektir... arkadasin hesabinda kendisi zaten belirtmistir drag kuvvetlerini kullanmadigini ancak devir hesabinda ki gercek hayat degerini kullandigi halde diger degerlerde nsa denilen ortam degerlerini kullanmaktadir... bu yanlisligi duzeltirse iki arac ta surtunmesiz ortam da zaten ayni tuketir cun ki enerji kaybi olamamaktadir... surtunmesiz bir ortamda enerji kaybina neden olmayacagina gore 100 km hizda 3000 devir donen bir motor 150 km hiz da 4500 devir donmek zorundadir ( ayni vites ve arac modeli ).4500 ile carpim sonucu iki aracin da hesaplama degeri 27000 cikar ki bu da gayet dogaldir cun ki enerji kaybolamamktadir. 4200 devir hesapta gercek hayat degeri olarak kullanilmis diger degerlere ise gercek hayat standartlari uygulanmadigi icin aradaki fark cikmaktadir... muhendis arkadasa sesleniyorum gel su hesabi bir daha yap farki anlayacaksin... konunun mantigi gercek hayatta ki tuketimi hesaplamaktir ki bu da hiz arttikca diger degerler ne olursa olsun tuketimin artmasi ile sonuclanir...
 
150 ile giden daha çok yakar çok basit bişe bu 150 km de rüzgar direncide artığından dolayı motor daha çok güçe ihtiyaç duyar sonuç ta motorun kaç saat gittiği değil kaç km yol gittiği önemlidir..................
 
sonuçta herkes hem fikir sanırım, hızlı giden çok yakar :)
 
ortada kargasa yok ki... muhendis olan arkadasimizin kanimca mevcut bir yanilgisini duzeltmeye calistim... aksini savunan varsa ortaya cikar yazar biz de inaniriz... elbette ki ayni yolu daha cabuk gitmek daha fazla enerji gerektirir ki bu da yakit enerjisidir, sonucta da hizli gitmek daha fazla yakit tuketimine neden olur bu su goturmez bir gercektir... arkadasin hesabinda kendisi zaten belirtmistir drag kuvvetlerini kullanmadigini ancak devir hesabinda ki gercek hayat degerini kullandigi halde diger degerlerde nsa denilen ortam degerlerini kullanmaktadir... bu yanlisligi duzeltirse iki arac ta surtunmesiz ortam da zaten ayni tuketir cun ki enerji kaybi olamamaktadir... surtunmesiz bir ortamda enerji kaybina neden olmayacagina gore 100 km hizda 3000 devir donen bir motor 150 km hiz da 4500 devir donmek zorundadir ( ayni vites ve arac modeli ).4500 ile carpim sonucu iki aracin da hesaplama degeri 27000 cikar ki bu da gayet dogaldir cun ki enerji kaybolamamktadir. 4200 devir hesapta gercek hayat degeri olarak kullanilmis diger degerlere ise gercek hayat standartlari uygulanmadigi icin aradaki fark cikmaktadir... muhendis arkadasa sesleniyorum gel su hesabi bir daha yap farki anlayacaksin... konunun mantigi gercek hayatta ki tuketimi hesaplamaktir ki bu da hiz arttikca diger degerler ne olursa olsun tuketimin artmasi ile sonuclanir...

kasırga yok ki demişsin ya. sence saatte 150km/h hızla hareket eden rüzgara ne denir? benim bildiğim kasırga denir:) drag force hesaplarken hız direk çarpılan bir etkendir yani 100km hızla gidenden 50% daha fazla drag force ile karşılaşır teoride tabi bunlar. bunun dışında da motorun kendi içinde de sürtünme kuvveti artacak verim azalacaktır
 
abi ne hesap kitap en güzeli deneme yanılma yöntemi.:)

sorunun cevabı aynı araçlar aynı benzinlikte depo fuller aynı anda marşa basar

yola çıkar hedefteki yerde bi petrolde depo bi daha fullenir yakıt tüketimi

bulunmuş olur:)

gerenk yok kafa patlatmaya:D
 
..

:D konu gereğinden fazla karmaşıklaşmış bence;

sistemde tek değişen büyüklük hız olsun dersek, buna bağlı tek değişen rüzgar sürtünmesidir. Hız 100den 150 ye çıkınca, rüzgarın geriye tepkisi 2.25 kat artar, bunu yenmek için araç daha çok güç üretir ve daha çok yakıt harcar. bu kadar basit:good:
 
:D :D :D
hala bu ilkokul sorusunu mu tartışıyorsunuz. bi adam 100 metre koşsamı yorulur, yoksa aynı yolda 100m yürüsemi yorulur la aynı soru. adamın devir sayısı, sürtünme katsayısı, aerodinamik hesapları falan gerekmez kardeşim. ince bi fark yok ortada. bence bu muhabbet kapansın artık.
 
kasırga yok ki demişsin ya. sence saatte 150km/h hızla hareket eden rüzgara ne denir? benim bildiğim kasırga denir:) drag force hesaplarken hız direk çarpılan bir etkendir yani 100km hızla gidenden 50% daha fazla drag force ile karşılaşır teoride tabi bunlar. bunun dışında da motorun kendi içinde de sürtünme kuvveti artacak verim azalacaktır
kasirga nenir yahu... kargasa yaziyor beyefendi kargasa... valla pes dogrusu... damdan duser gibi ancak bu kadar acik ortaya konabilirdi... ya su muhendis arkadas bir yazsin da rahatlasin konu... millet baska baska okumaya anlamaya baslamis...
 
bu arada madem bu kadar basit mantikla dusunebiliyoruz konuyu acan arkadasa siz farkli ithamlarda mi bulunuyorsunuz... san ki biz dusunduk de sen bunu dusunemedin mi gibi bir sonuc cikiyor... lutfen forum kurallarina uyalim kendimizi cok akilli sanip baskalarini sizin dusunduklerinizi dusunemeyecek kadar cahil zannetmeyelim... elbette ki hesap kitap yapilacak... isteyen hesap kitap dogrultusunda isteyen deposundaki yakita gore konusur ama kimse kimseyi bu kadar basit diyerek bilgisizlikle suclayamaz... darlanan konuya yazmaz okumaz olur biter...
 
Geri
Üst