göstergedeki işaret

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan allegro
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

allegro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Herkese selam, arkadaşlar davir saatinin olduğu gsötergede tam ortada kontağı çevirdiğimde yatay şekilde yay gibi bir işaret çıkıp sönüyor araç çalıştığında, daha önce bu işaretin yandığını fark etmemiştim. açıkcası araç bir iki kez kontağı çevirdiğimde çalışmadı ve bu işaret gözüme çarptı. bilgisi olan var mı? tırsıyı mı???:)
 
Aracın dizel gördüğüm kadarı ile, sanki eski dizel arabalardaki kızdırma bujileri ni tarif ediyormuşsun gibi geldi, ama 06 model cdti da varmıydı hatırlamıyorum.Dizelci arkdaşalar sana yarımcı olacaktır
 
kızdırma bujileri .... abi rahat ol uzun süre sönmüyorsa sorun var demektir...
hemen yanıp sönüyorsa işler tıkır tıkır demektir... keyifli sürüşler
 
aracın dizel olduğuna göre,berkerinde dediği gibi kızdırma bujilerine ait olmalı o işaret,araç çalışınca sönmesi lazım sönüyosa sorun yok :)
 
kısa sürede sönüyorsa sorun yok. bazen dizel araçları benzinli gibi çalıştırmakta ısrar ediyoruz ve ilk basışta marş sorun yaratıyor.bunu bildiğimiz halde haftada 1-2 defa tekrarlıyoruz .nedendir bilmem tik oldu her halde:D( artık benzinli araçları bile bir müddet bekleyip öyle çalıştırıyoruz)
 
saolun arkadaşlar cevaplarınız için. araç çalışır çalışmaz sönüyor ışık. hep varmıydı bilemiyorum, yeni gördüm sanırım. kızdırma bujisi nedir bilgim yok açıkcası, uzun yanarsa ne olur? uzundan kasıt nedir ayrıca. hani nezaman sorun vardır diyebilirim?
 
2006 ve öncesi cdti'larda marş motoru sorunu olduğunu birkaç kullanıcıdan duymuştum. Garanti kapsamında değişiklik yaptırmışlar... 2007 ve sonrası araçlarda ilgili sorun yaşanmıyor diye biliyorum.
 
tekrar selamlar, araç kontağı çevirdiğimde bazen ilk birkaç seferde çalışmamya hatta sonunda pısss şeklinde ses çıkarmaya başladı. dün esenyurt tarafından gelirken sanayiye girdim elektrikçi direkt şarj dinamosu ( ya da kömürmü dedi hatırlamıyorum benzeri bişey işte) bozulmuş dedi. 50 tl malzeme 40 tl işçilik alırım dedi. şarj dinamosu ve motoru aynı şey mi? nedeni ne olabilir? aracın çekişi biraz düştü gibi sanki bundan olur mu? özel serviste mi yaptırsam diye düşünüyorum. yardım ederseniz sevinirim..
 
marşa basınca tık diye ses yapıp çalışmıyosa,marş dinamosundan,kömürleri bitik.. 50+40 normal gibi,çekiş düşmesi dinamodan kaynaklı olmaz ama
 
Geri
Üst