GM, Chevrolet Volt programı çerçevesinde birçok seri üretim elektrikli aracı Avrupa pazarına sunmayı planlıyor
Kısa bir süre önce GM’in tepe yöneticisi Rick Wagoner ile yapılan bir mülakata göre GM, 1 milyar dolar yatırım ile Opel markası altında birçok elektrikli aracı seri üretime geçirmeyi planlıyor. Söz konusu araçlar Chevrolet Volt ile hayat bulan E-Flex platformunda üretilecek.
Wagoner “ GM, Opel markası altında E-Flex modeli baz alınarak geliştirilecek bir ürün programı üzerinde çalışıyor” derken ilk üretim versiyonunun da geçen yıl tanıtılan Flextreme konsepti olacağını ifade etti. Bu aracın Chevy Volt’tan bir yıl sonra yani 2011’de Avrupa pazarında olması bekleniyor.
Flextreme, bir elektrikli güç ünitesi ve 1.3-litre CDTI dizel motorun birleşiminden oluşuyor. Ancak bu birleşime rağmen Flextreme temel çalışma sistemi elektrik motoru üzerine kurulmuş; dizel motorun ana görevi jeneratöre güç vermek ve aküyü şarj etmekten ibaret.
Flextreme, 220 V elektrik çıkışından 3 saat içinde şarj edilebiliyor. Tam dolu lithium-ion piller ile 55 km yol alabilen Flextreme’in pilleri bitip şarj edecek bir yer bulunmadığında dizel motor devreye girerek pilleri tekrar şarj ediyor.
http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=1110&haberID=283142
http://arabam.milliyet.com.tr/haberFotoGaleri.aspx?haberId=283142&PID=1110
Kısa bir süre önce GM’in tepe yöneticisi Rick Wagoner ile yapılan bir mülakata göre GM, 1 milyar dolar yatırım ile Opel markası altında birçok elektrikli aracı seri üretime geçirmeyi planlıyor. Söz konusu araçlar Chevrolet Volt ile hayat bulan E-Flex platformunda üretilecek.
Wagoner “ GM, Opel markası altında E-Flex modeli baz alınarak geliştirilecek bir ürün programı üzerinde çalışıyor” derken ilk üretim versiyonunun da geçen yıl tanıtılan Flextreme konsepti olacağını ifade etti. Bu aracın Chevy Volt’tan bir yıl sonra yani 2011’de Avrupa pazarında olması bekleniyor.
Flextreme, bir elektrikli güç ünitesi ve 1.3-litre CDTI dizel motorun birleşiminden oluşuyor. Ancak bu birleşime rağmen Flextreme temel çalışma sistemi elektrik motoru üzerine kurulmuş; dizel motorun ana görevi jeneratöre güç vermek ve aküyü şarj etmekten ibaret.
Flextreme, 220 V elektrik çıkışından 3 saat içinde şarj edilebiliyor. Tam dolu lithium-ion piller ile 55 km yol alabilen Flextreme’in pilleri bitip şarj edecek bir yer bulunmadığında dizel motor devreye girerek pilleri tekrar şarj ediyor.
http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=1110&haberID=283142
http://arabam.milliyet.com.tr/haberFotoGaleri.aspx?haberId=283142&PID=1110