Gerçekten Yakmıyormu?

gaz yemeden arac bogulursa daha fazla yakar yokus yukarı duruma gore fazla basmak lazım dusuk devırde arabanın motor boguulur kurum olusur ve fazla yakar
 
Ne demek nasıl hızlanmıyor?araçta bi sorun olabilir yada yüksek viteste çıkmaya çalışıyo olabilir bu ayrı bi mevzu ama arkadaşın bizden istediği muhalefet olmak değil bişeyleri açıklamak..
Araba çıkarken devir yemiyo demekki hızlanmıyo..Bağırta bağırta çıkamama söz konusu değil o yüzden devir almıyo araba ve yakmıyoda..
Birisi çıkıp bana yanlışım varsa açıklarsa eyw. derim ama bana muhalefet olmak için bişeylerin aksini kanıtlamaya çalışmayın..
şunu söyleyebilirim sizin gaz pedalına bastığınız her an enjektörden benzin atılır bu atılma gaz pedalına bastığınız şiddetle doğru orantılıdır gaz pedalına cok basmanız aracınızın illa aniden hızlanması ,devirlenmesi manasına gelmez o an aracın devri,yolcu sayısı,yolun durumu buna etkendir e arkadasımız yokus yukarı basıyorum arac gıtmıyor demiş gitmemesi gaza bastığınızda benzin yakmaması anlamı taşımaz aracta sorun var bence ,arac seyir halinde sadece gaza basmadıgınız an o da bostayken değil vitesteyken benzin tüketmez, sesör benzini keser, şayet aracı boşa alırsanız sensör yine benzini atmaya başlar ve rolantideki tüketim olur burada benzin tüketmez de yanlıs bır ıfade oldu sanırım benzını tuketse de yolbılgısayarında 0 tüketim gösterir
 
Ben tecrübe olarak konuşayım.
Araç düz yolda 3000d/dk 40 km/hızla giderken,bayırda 4500 devirde 40 la gider, araç bağırır,daha fazla güç sarfeder fakat hız aynı.(rakamlar gerçek değil ama böyledir :))

Debriyajınız kaçırmıyorsa ya da yarım debriyaj kullanmıyorsanız, böyle birşey olamaz.
 
Açıkca söylemek gerekirse bizim 87 doğanda oluyordu bu.

Araç ne kadar temiz olsada motor eskiydi işte yapcak bişi yok. Ama burda atmıyorum yalan söylemiyorum.Dediğim gibi tecrübeyle sabit.
 
yeri gelmişken paylaşayım hangi sensör hangiişe yarar

SENSÖRLER

Gelişmekte olan otomotiv sektörüne baktığımızda araçlarda yaygın olarak sensörlerin kullanıldığını görmekteyiz. Bu küçük ama işlevi büyük olan elektronik parça taşıtın hemen hemen her noktasından aldığı bilgileri aracın Elektronik Kontrol Ünitesine (ECU) göndererek aracı kontrol altına almakta ve sürücüye aracı kullanmakta yardımcı olmaktadır.

Sensörlerin, araçlarda kullanım yerleri, buna bağlı olarak çeşitleri de artmaktadır. Her otomobil firması kendine özgü geliştirmiş olduğu sensörleri araçlarında kullanarak, araçlarının performansını ve arıza teşhisini hatta güvenliğini kolayca belirlemektedir. Bu parçaların geliştirilmesi ve aracın birçok yerinde bulunması, şoförün kullandığı aracı daha iyi tanımasını, arızalanma halinde arızanın nedenini, nerde olduğunu, yakıt tüketimini ve daha birçok veriyi kolaylıkla öğrenmesini sağlamaktadır.

Araç üzerinde motor, vites kutusu, fren sistemi, güç aktarma organları, yakıt sistemi gibi daha bir çok noktada onlarca sensör bulunmaktadır. Bizi ilgilendiren silindir ve silindir kapağı olduğu için, bu sayımızda motor üzerindeki sensörler üzerinde duracağız.

MOTORLARDA BULUNAN SENSÖRLER

Eksantrik Mili Pozisyon (CMP) Sensörü
Eksantrik mili konum sensörü silindir kapağının emme tarafına takılmıştır. Eksantrik mili konumunu algılamak için bir zamanlama rotoru krank milinin her 2 turunda emme eksantrik milinde 3 pula sinyali üretir. Sıralı çok portlu yakıt enjeksiyon sistemi olan motorlarda 1 nolu silindiri tanımlamak için kullanılır. Sensör silindir kapak muhafazası üzerine yerleştirilmiştir. Silindir kapağının üzerinde, kam mili kasnağına yakın bir yere yerleştirilmiştir.

Krank Mili Pozisyon (CKP) Sensörü
Motor devir bilgisi ve ÜÖN bilgisi verir. Yapısı çok ince sarımlı bir bobin, ince çubuk şeklinde sabit mıknatısın etrafına sarılmış ve üzeri plastikle kaplanmıştır. Dış manyetik alan değişimlerinden etkilenerek milivolt (mV) cinsinden gerilim üretir. Üretilen gerilim alternatif özellik taşır.

Gaz Kelebeği Konum (TP) Sensörü
Gaz kelebeği konum sensörü gaz kelebeği gövdesi üzerine monte edilmiştir. Bu sensör gaz kelebeğinin açılma açısını voltaja çevirir ve gaz kelebeği açılma açısı sinyali olarak ECU'ya gönderir. Gaz kelebeği konum sensörü ECU'ya iki sinyal gönderir; IDL sinyali ve PSW sinyali, IDL sinyali esasen yakıt kesme kontrolü için ve PSW sinyali ise esasen yakıt enjeksiyon hacminin artırılması ve motor gücünü artırmak için kullanılır.

Manifold Mutlak Basınç (MAP) Sensörü
Mutlak basınç sensörü; emme manifoldunda motorun emdiği havanın meydana getirdiği değişik basınçları, elektrik gerilimindeki değişimlere dönüştürür. Kontrol ünitesi tarafından değişimler ölçülerek, emme manifoldundaki basınç hesaplanır. Bu basınç değeri ve hava sıcaklığı göz önüne alınarak, giren havanın yoğunluğu hesaplanabilir. Böylece, giren havaya orantılı olarak yakıt püskürtülür.

Motor Soğutma Suyu Sıcaklık ( ECT) Sensörü
Bu sensör, termostat gövdesine monte edilmiştir. Duyarlı elemanları tek bir gövde içinde yer alır ve motor soğutma suyunun sıcaklığını ölçmek için; sıcaklık değişimlerini, direnç değişimlerine dönüştürür.Sensör yarı iletken teknolojisi ile üretildiği için, motor soğutma suyunun sıcaklığı artarken, sensörün sıcaklığı da artar ve direnç değeri azalır.

Vuruntu (KS) Sensörü
Motorun çalışmasında oluşan titreşimlerle, oluşabilecek vuruntuları elektrik sinyallerine dönüştürerek Motronic kontrol ünitesine bildirir. Motronic kontrol ünitesince ateşleme avansı düşürülerek vuruntu kontrol altına alınır. Detanasyon (vuruntu) sensörü; ani darbelerden korunmalı ve 2 daNm torkla sıkılarak monte edilmelidir. Motor bloğu üzerinde, emme manifoldunun altındadır.

Araç Hız (VVS) Sensörü
Bu sensör araç hareket halinde iken araç gerçek hızını tespit eder. Bir SPD sinyali göndererek ISC sistemini ve hızlanma veya yavaşlama esnasında hava-yakıt oranını kontrol eder.

Motor Devir Sensörü
Bu sensörün görevi motorun devrini ve açısal konumunu tespit etmektir. Motor üzerine bağlanmıştır. Bazı motorlarda volan üzerine monte edilmiştir ve sinyal dişlisine bakar.

Ü.Ö.N. Ve Devir Sensörü
Krank milinin devir sayısını ve açısal konumunu belirler. Krank kasnağı üzerindeki dişler, sensör önünden geçerken oluşan manyetik alan değişimiyle çalışır.Motor bloğu üzerine montaj edilmiştir.

Mutlak Basınç Sensörü
Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç veya vakumunu ölçerek ECU'ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır. ECU'ya gelen bu bilgi ile emilen hava miktarı algılanır ve buna göre enjektörün açılma süresini ayarlanır.

SENSÖRLERİN ARIZALARI VE ARIZALARIN GİDERİLMESİ

SENSÖR ARIZALARI

- Kablo bağlantılarının kopması.
- Bağlantı soketlerinin iyi temas etmemesi.
- Açıkta olan sensörlerin kirlenmesi.
- Sensörlerin yapılarında bulunan elemanlarının zamanla aşınması ve özelliklerini kaybetmesi.
- Sensörün ECU'dan yeterli gerilim alamaması.

SENSÖR ARIZALARININ TEŞHİSİ VE GİDERİLMESİ

Bu arızaları her firma kendine özel test cihazları ile bulmaktadır. Bu cihazlar firmalara özel olduğu için çalışması ve kullanımı farklıdır.Cihazların çalışması ve kullanımı her firmanın kendi eğitim seminerlerinde öğretilmektedir. Burada eğitim alan servis elemanı daha sonra servise geldiğinde cihazı kullanarak arıza teşhisi yapmaktadır.

Kullanılan servis cihazında, arıza, sensörlerden kaynaklanıyorsa test cihazında her sensör için önceden kodlanmış özel kodlar belirir. Bu kodlara göre servis elemanı hangi sensörün arızalı olduğunu tespit ederek değiştirir. Çünkü sensörlerin onarılma imkanları yoktur.

Böylece aracın arızalı olan sensörleri belirlenir ve arızası değiştirilmek suretiyle giderilmiş olur.
 
astra j sahibisin anladığım kadarıyla bayır yukarı dizelse normal çekişten düşmesi ama benzinliyse anormal hatta turbo ise daha anormal çünkü ben bizim burada dik bir bayır var 200 mt lik bayır başında gazı köklüyorum bayırın sonun da 110 km yi görüyorum bayırda baya dik ve anlık benzin tüketimi 15lt ye fırlıyor
 
yokus yukarı gazlayınca audı a3 te bıle anlık tuketımde 30.5 lere cıkıyor nasıl yukselmez yahu :)
 
şunu söyleyebilirim sizin gaz pedalına bastığınız her an enjektörden benzin atılır bu atılma gaz pedalına bastığınız şiddetle doğru orantılıdır gaz pedalına cok basmanız aracınızın illa aniden hızlanması ,devirlenmesi manasına gelmez o an aracın devri,yolcu sayısı,yolun durumu buna etkendir e arkadasımız yokus yukarı basıyorum arac gıtmıyor demiş gitmemesi gaza bastığınızda benzin yakmaması anlamı taşımaz aracta sorun var bence ,arac seyir halinde sadece gaza basmadıgınız an o da bostayken değil vitesteyken benzin tüketmez, sesör benzini keser, şayet aracı boşa alırsanız sensör yine benzini atmaya başlar ve rolantideki tüketim olur burada benzin tüketmez de yanlıs bır ıfade oldu sanırım benzını tuketse de yolbılgısayarında 0 tüketim gösterir


Bana böyle bi açıklama lazımdı teşekkürler..Aklıma zaten şöyle bişey geldi motordan pek anlamamda biz gaza bastıkça bi boğaz açılır ve benzin yada mazot herneyse yanmaya yollanır..ne kadar fazla basarsan bu boğaz okadar açılır ve okadar çok yakıt gönderir..yanlışmı düşünüyorum?
 
Bana böyle bi açıklama lazımdı teşekkürler..Aklıma zaten şöyle bişey geldi motordan pek anlamamda biz gaza bastıkça bi boğaz açılır ve benzin yada mazot herneyse yanmaya yollanır..ne kadar fazla basarsan bu boğaz okadar açılır ve okadar çok yakıt gönderir..yanlışmı düşünüyorum?
ben de motordan anlamam benim aracımı örnek vereyim düz yolda ya da hafif eğimli yolda seyir halinde iken ve arac viteste iken ayağımı gaz pedalından çektiğimde anlık tüketimim sıfır oluyor motor çalıştığı halde ama vitesi boşa alırsam ve yine gaza bazmazsam anlık tüketim değeri rolantide çalıştığı gibi 0.9-1.1 aralığına geliyor bu da demek oluyor ki seyir halinde aracı boşa atarsak daha fazla yakıt tüketiyor ,bir de gaz pedalı olayına gelirsek araç en çok benzini kalkışta ve gaz pedalına uygulanan orantısız basışlarda harcar o yüzden de aracı uygun devirde ,defansif kullanmak benım aracımda 100 tl lik benzinle bir dünya yol yaptırırken ,aracı devirli ve ofansif kullanmak kısa sürede tekrar benzinciye gitmeme neden oluyor yakıt mıktarı korkunç artıyor bu da sunu gosterır gaza bastığımız her an onunla doğru orantılı benzin yer makına
 
Teşekkür ederim..Boşa atmanın yani model araçlarda viteste bırakıp gaza basmamaktan daha çok yaktığını biliyodum..
 
Geri
Üst