arkalar kampanamı disk mi
benim kastım normalden daha sert mi anlamındaydıeğer öyleyse ustanıza bi zahmet gidip fren sıkılığını biraz gevşetmesi. tabi sorun oysa. kuzenimin aracında basımıza gelmişti a kasa vectra'sında. frenler o kadar çok sıkılmış ki şehir içinde pek farketmesekte uzun yolda yüksek hızda frene dokunmayla tekerlerin kilitlenmesi bir oldu... siz genede bi ustanıza gösterin. sorun olsun olmasın kontrol etmiş olur.
gel tekrar ayarlayayım demeleri, balataların aşınıp disklere alışmasını bekleyip son ayarı yapmak.
başka bi sorun oluşup aynı döneme denk gelmiş olabilir
fren sıkı ayarlanmış gibi bi durrum olur mu bilmem ama onu da aracı boşa atarak test edebilirsin
fren sıkı kalmış diye bişey varsa boşta da gidemicektir araba
Kullanılan balata, orjinal ölçüsünden fazla (kalın) ise diskleri sıkacaktır, bir süre sonra balata aşına aşına yerine daha iyi oturacaktır. Orjinal balata kullanıpta, biraz gez daha sonra fren ayarı yapacağım (disk frenler için) diyen ustayı şimdiye jadar hiç duymadım. Disk frenlerde balata takıldımı iş bitmiş demektir, bir daha ayar mayar gerekmez. Ama kampana frenlerin balataları da değiştiyse ayar gerekebilir. Sizin aracınızdaki çekiş düşüklüğü az ise balata sıkıyor olabilir, ama çekiş düşüklüğü bayağı fazla ise (onarımın doğru yapıldığını varsayarak) balatayla ilgili bir sorun olamaz, vitesle hiç olamaz. Balata değişimi sırasında farkına varmadığınız bir soket yerinden çıkmış olabilir. Meraklı kişiler, çıraklar oraya buraya bakarken aracın bir yerini kurcalamış olabilirler. Böyle bir şey (meraklı çırağın yediği halt) benim başıma gelmişti.