F HATASI (ASTRA DİZEL YARI OTOMATİK) SUYA GİRDİ

nurcan_oguz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar,

Dün yarı lastiğe kadar suya girdim. zar zor işe gittim geri geri park ederken bir titremem hissettim 10 saat sonra işten çıkacağım esnada marşa bastım araba çalıştı ama vites göstergesinde F yanıp sönüyor ve arıza lambası yanıyordu. Kapatıp tekrar çalıştırdım uyarı gitti ama vites geçirmeye çalıştığımda yine hareket etmedi. Bir kaç deneme sonrası hareket ettirebildim ama ilerleyemedim. Konu hakkında acil bir yardım rica ederim.
Özellikle de sizlerden @omeroz @Zafer715
 
*Debriyaj baskı balata sorunu,

*Şanzıman beyni arızası,

*Yazılım ve programlama hataları,

*Zayıf akü sorunu,

*Şanzıman debriyaj aktivatörü mekaniksel arızası,

*Şanzıman Robotları arızası,
 
Teşekkürler, Bu sabah tekrar çalıştırmayı denedik çalıştı Sanayiye kadar hiç arıza ışığı yanmadı Sanayide şu an bakıyorlar.. Bildiğimiz bir yere de götürmedik, çıkaracakları arıza konusunda tedirginiz.. acaba sadece su buharlaştığı için hata ortadan kalkmış olabilir mi ya da tekrar aynı problemi yaşar mıyız?
 
Çok geçmiş olsun. Bu olay öncesinde aracınızda herhangi bir problem yoksa, bu sorunun kaynağı aracın girdiği su gibi görünüyor ve eğer şanzıman beyni ya da sudan etkilenebilen başka bir parça suyla temas etti ise dediğiniz gibi suyun buharlaşması ile sorun ortadan kalmış gibi görünüyor.
İnternette kısa bir araştırma yaptım ve http://www.opelbeyintamircisi.com/19-opel-f-ariza-cozumu.html linkinde okuduklarım bende bir güven duygusu oluşturdu. Rastgele bir yere götürmektense, tanıdıklarınızın önerebileceği veya tanıdığınız bir ustaya ya da bulunduğunuz ilde bu işi yapan firmaların google'daki yorumlarına bakarak en fazla olumlu yorum alan yere göstermeniz kandırılma ihtimalinizi belki bir nebze ortadan kaldırabilir.
Şurada da bilgiler var https://opelelektronik.com/f_arizasi_tamiri

İkinci verdiğim linkten alıntı;
"
Opel F Arızası Nedir?

Opel gösterge ekranındaki "F" uyarısının birden çok sebebi olabilmektedir. Genel açılımı ise yarı otomatiklerde karşılaşılan şanzıman arızasıdır. Belli başlı sebepleri aşağıda listelenmiştir.

*Debriyaj baskı balata sorunu,

*Şanzıman beyni arızası,

*Yazılım ve programlama hataları,

*Zayıf akü sorunu,

*Şanzıman debriyaj aktivatörü mekaniksel arızası,

*Şanzıman Robotları arızası,

F arızasını oluşturan temel başlıca sebeplerdendir. Ekranda F yazısı ile karşılaştığınızda, eğer seyahat halinde iseniz ilk iş olarak aracı müsait bir yere çekmeniz olacaktır. Belli bir süre bekleyip tekar aracı çalıştırdığınızda arıza yazısı artık çıkmıyor olabilir. Bu da aracınızı gitmek istediğiniz yere kadar sizi ulaştırmaya imkan sağlayacaktır. Ancak "F Arızası" veren bir araç yazı silinmiş olsa dahi yine arızayı vermeye devam edecektir, "F arızası" tamiri yapılmadıkça kendi kendine düzelmez. F arızasının tek çözümü sırası ile, şanzıman beyni kontorlü, debriyaj aktivatörü kontrolü, şanzıman robotları kontrolü, programlama testleri, olarak devam eden süreçlerden oluşur. Eğer yine hataya devam ediyor ve araç tekrar programlanmayı kabul etmiyorsa son olarak debriyaj baskı balata ve şanzıman mekaniği kontrolü yapılmaktadır."

Burada esas püf noktası güvenilir ve konuya hakim birilerini bulmak. Mutlaka bulunduğunuz yerleşim yerinde bu işten anlayan otomatik şanzıman ustaları vardır. Tekrar çok geçmiş olsun...
 
Şanzuman beynini söküp tiner ile temizleyin ve ev ortamında bir gün bekletip takin malum hava soğuk sonrasında arıza düzelir soktugunuzde bir yerde oksit patlama varsa bakın orayı düzelmez ise söküp elektronikciye verin ölçüp değiştirsin entegreler hariç eprom kodlama gerektirebilir
 
F arızası opelde akü zayıf olursa verir ve zayıf akü ile devam edilirse beyin yakar gm akülerin ort. 7 10 yıl arası gidiyor diğer aküler 2 3 yıldan sonra bitiyor ve f arızası diğer anlamda yanmış bir beyinden gelir
 
Araci kuru biyere cekin kurusun. ayak bastiginiz yere kadar su dolduysa motorda skinti yasabilirsiniz. ama ayak bastiginiz yerde su yoksa kurudugu zaman bi problem yasamazsiniz.
 
Bilgilendirme amaçlı yazmaktayım, Sanayide Baskı balata problemi çıktı yağ ekleyip bir süre daha gidebileceği söylendi (148.000 'de araba, 150000 sonrası ister denildi) ama uzun yol yaparsa sıkıntı olabilir denildi. Problem yaşamamak adına yaptırıyoruz. Sanırım su girmesi de süreci hızlandırdı. Umarım doğru karardır.
 
Baskı balata değişimi ile ilgiliyse,kesinlikle doğru karar...Geçmiş olsun...
 
Hadi hayırlı olsun
 
Geri
Üst