EWB ile fren mesafesi kısalıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asTRa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepkime puanı
0
Puanları
0
[FONT=Arial,sans-serif]EWB ile fren mesafesi kısalıyor[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Siemens tarafından geliştirilen Elektronik Takoz Freni (EWB) karlı ve buzlu yollarda fren mesafesini yüzde 15’e kadar azaltabiliyor. Kuzey İsveç’te yapılan testlerde, ilk denemelerde saatte 80 kilometre hızla giden bir aracın durma mesafesi 64.5 olarak tespit edildi.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Aynı hızda giden hidrolik fren ve ABS donanımlı benzer bir araç ise fren yaptıktan 75 metre sonra durabiliyor. Bir başka deyişle EWB donanımlı araç tam olarak durduğunda, hidrolik frenli araç 30 km/s hızda hala hareket ediyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Yapılan bu testler sonucunda şimdiye kadar EWB sisteminin modellerde gösterilen fren mesafesini kısaltan özelliği doğrulanmış oldu. EWB, herhangi bir hidrolik sistem olmadan çalışması nedeniyle fren teknolojisinde bir devrimi temsil ediyor. Arabadaki her bir tekerin, fren çatalı, disk, pedal ile donatılmış kendi ayrı ünitesi bulunuyor ve bunların tümü elektronik olarak kontrol ediliyor. [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB sisteminin tam ortasında silindir şeklindeki takoz yatak mekanizması bulunuyor. Bu mekanizmada silindir yatağı hareket ettiren elektrikli motor, minimum miktarda enerji ile güçlü bir fren etkisi oluşturabiliyor. Elektrik motoru fren pedalını, silindir yatağı üzerinde en iyi fren etkisini almak için gereken en doğru yerde tutuyor. Bu sırada sensörler saniyede 1000 kez fren pedalını izliyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Bugün hemen hemen tüm araçlarda kullanılan hidrolik sistemler, ABS ve servo fren gücüne bağlı olmalarına rağmen EWB’den daha yavaş tepki veriyorlar. Fren pedalına uygulanan basıncın hidrolik sisteme gönderilmesi için geçen bu sürede çok önemli milisaniyeler kaybediliyor. Kullanılmaya başlanmasıyla hidrolik fren sıvısı ihtiyacını ortadan kaldıracak EWB’de ise her şey elektronik olarak gerçekleşiyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB’nin üç yıl içinde seri üretime hazır olması bekleniyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
 
paylasım için sağol
 
Teknoloji iyi ilerliyor
 
ne yalan söleyim okumadan önce dedim bosch yine yapmış yapacağını ama siemens i görünce şaşırmadım değil bu arada sn 1000 kere fren pedalını izlemesi mükemmel
 
artık benim araç ABS li diye övünemeyiz :)
- Benim araçta EWB var :)
 
aslında fren yaptığında aracı geriye doğru hareketle yavaşlatan bi sistem olsa %50 den fazla etki eder
 
frende neymiş bana hitap etmiyor....
 
güzel paylaşım tşkler
 
izleyip görelim bakalım, güzel bir sisteme benziyor
 
bunu kullanmak için 200 220 nin üstünde hızlara çıkmak gerekiyo mesela bugattinin yeni üretecegi otomobilde bunlardan olacağına inanıyorum :D
 
Geri
Üst