EWB ile fren mesafesi kısalıyor

asTRa

Misafir
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
1,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
[FONT=Arial,sans-serif]EWB ile fren mesafesi kısalıyor[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Siemens tarafından geliştirilen Elektronik Takoz Freni (EWB) karlı ve buzlu yollarda fren mesafesini yüzde 15’e kadar azaltabiliyor. Kuzey İsveç’te yapılan testlerde, ilk denemelerde saatte 80 kilometre hızla giden bir aracın durma mesafesi 64.5 olarak tespit edildi.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Aynı hızda giden hidrolik fren ve ABS donanımlı benzer bir araç ise fren yaptıktan 75 metre sonra durabiliyor. Bir başka deyişle EWB donanımlı araç tam olarak durduğunda, hidrolik frenli araç 30 km/s hızda hala hareket ediyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Yapılan bu testler sonucunda şimdiye kadar EWB sisteminin modellerde gösterilen fren mesafesini kısaltan özelliği doğrulanmış oldu. EWB, herhangi bir hidrolik sistem olmadan çalışması nedeniyle fren teknolojisinde bir devrimi temsil ediyor. Arabadaki her bir tekerin, fren çatalı, disk, pedal ile donatılmış kendi ayrı ünitesi bulunuyor ve bunların tümü elektronik olarak kontrol ediliyor. [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB sisteminin tam ortasında silindir şeklindeki takoz yatak mekanizması bulunuyor. Bu mekanizmada silindir yatağı hareket ettiren elektrikli motor, minimum miktarda enerji ile güçlü bir fren etkisi oluşturabiliyor. Elektrik motoru fren pedalını, silindir yatağı üzerinde en iyi fren etkisini almak için gereken en doğru yerde tutuyor. Bu sırada sensörler saniyede 1000 kez fren pedalını izliyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]Bugün hemen hemen tüm araçlarda kullanılan hidrolik sistemler, ABS ve servo fren gücüne bağlı olmalarına rağmen EWB’den daha yavaş tepki veriyorlar. Fren pedalına uygulanan basıncın hidrolik sisteme gönderilmesi için geçen bu sürede çok önemli milisaniyeler kaybediliyor. Kullanılmaya başlanmasıyla hidrolik fren sıvısı ihtiyacını ortadan kaldıracak EWB’de ise her şey elektronik olarak gerçekleşiyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif]EWB’nin üç yıl içinde seri üretime hazır olması bekleniyor.[/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Arial,sans-serif][/FONT]
 

onur_arslan_59

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
2,226
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
paylasım için sağol
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ne yalan söleyim okumadan önce dedim bosch yine yapmış yapacağını ama siemens i görünce şaşırmadım değil bu arada sn 1000 kere fren pedalını izlemesi mükemmel
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında fren yaptığında aracı geriye doğru hareketle yavaşlatan bi sistem olsa %50 den fazla etki eder
 

Kunteper Canavarı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
5,146
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
frende neymiş bana hitap etmiyor....
 

fastest89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,336
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bunu kullanmak için 200 220 nin üstünde hızlara çıkmak gerekiyo mesela bugattinin yeni üretecegi otomobilde bunlardan olacağına inanıyorum :D
 
Üst