Enjektör ve Carbon clear

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan coRSac
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
gercek ilacı kullanın derim bazı servislerde 30 ytl de yapıyo ama depo katkısını carbon diye makineye katıp yutturyo.sonra müşteri bu işlemin bi faydası yok diyo bidaha yaptırmak istemiyo
 
setapxxx' Alıntı:
gercek ilacı kullanın derim bazı servislerde 30 ytl de yapıyo ama depo katkısını carbon diye makineye katıp yutturyo.sonra müşteri bu işlemin bi faydası yok diyo bidaha yaptırmak istemiyo
işte örnek servis ..kardeşim sen ve senin gibi servisleri gordukce seviniyorum Allah kazancını arttırsın..
 
chatin' Alıntı:
işte örnek servis ..kardeşim sen ve senin gibi servisleri gordukce seviniyorum Allah kazancını arttırsın..
amin cümlemizin.esnaflık budur işini doğru dürüst yaparsan para kazanırsın.1 müşteri 10 müşteri getirir aynı zamanda 10 müşteride götürür
 
BECERİKLİ CARBON CLEAN

Carbon Clean, bir makine ve temizleme kimyasallarından oluşan bir sistemdir. Carbon Clean makinesinin deposuna 4 silindirli motorlar için bir şişe, 6 silindirli motorlar için bir buçuk şişe temizlik maddesi konulur. Daha sonra, deponun içindeki işarete kadar benzin (Benzinli motorlar için) eklenir. Otomobilin yakıt deposuyla ilişkisini kesmek amacıyla, yakıt kütüğüne bağlı olan benzin girişini ve çıkışını sağlayan borular birbirine bağlanır. Daha sonra makinenin hortumları buralara monte edilir. Böylece makinenin deposu, otomobilin benzin deposu haline gelir. Hazırlanan karışım bitene kadar -ki bu yaklaşık 30-45 dakika sürer-, motor rölanti devirde çalıştırılır. Arada bir gaza basılarak sökülen kurumun egzozdan atılması sağlanır. Carbon Clean temizlik kimyasallarının en büyük özelliği, yanıcı olmamalarıdır. Bu nedenle motor parçalarına hiçbir yan etkisi bulunmaz.

nedir.jpg

PETROLDEN ELDE EDİLEN BENZİN VE DİZEL YAKITLARIN DOĞAL YAPISI :

Benzin ve dizel yakıtlar, aynı kömür gibi bir hidrokarbon birleşiği olan ve fosil oluşum sonucunda meydana gelen ham petrolden elde edilmektedir. Her hidrokarbon birleşiği yakıldığı zaman, yanma prosesinin doğal sonucu olarak, kurum oluşumu meydana gelir. Kurum ya da karbon birikintileri, dizel ve benzinle çalışan tüm araç motorlarında oluşan ve asla tamamen engellenemeyen bir oluşumdur.

05.jpg
06.jpg

ISI ABSORBASYONU

Benzin ya da dizel yakıt türü kullanan her araç motorunda, motor stop edildikten sonra Heat Soak (Isı Absorbasyonu) diye adlandırılan oluşum sonucunda, yakıtın içindeki hafif hidrokarbonlar buharlaşır ve uçar. Geriye kalan ağır hidrokarbonlar ise oksidasyon ve polimerizasyona uğrarlar. İşte aracınızı stop ettikten sonra, yanma sonucu meydana gelen tüm bu kimyasal reaksiyonlar neticesinde oluşan sakızımsı ve verniğimsi maddeler, yanma odasındaki diğer gazlarla birleşerek kurum katmanlarını meydana getirirler.

birikintili_motor.jpg



YÜKSEK MİKTARDA AROMATİK BİLEŞENLER VE KİMYASALLAR İÇEREN YAKITLAR :
Rafinerilerde ham petrolden daha fazla benzin ve dizel yakıt elde etmek için “cracking” denilen yöntem uygulanmaktadır. Bu yöntemle elde edilen dizel ve benzin yakıtı, daha yüksek miktarda aromatik bileşen içerir ve bu, enjektörlerde ve motor yanma odası içinde daha fazla kurum birikmesine neden olur. Ayrıca yakıt deposunu ve yakıt hatlarını temiz tutmak için yakıta katılan her kimyasal katkı, kurum oluşumunu daha da hızlandırmaktadır.


08.jpg


Resim 1 Resim 2
İşte kurum birikintisi enjektörleri böyle etkiliyor! Resim 1’de, birikinti nedeniyle, püskürtme formu bozulmuş bir enjektör görülüyor.Resim 2’de ise, Carbon Clean işlemi uygulanmış bir enjektör var
ARACINIZI KULLANIŞ TARZINIZ :
Şehir içinde kısa mesafelerde dur-kalk trafik’de kullanılan araçlarda kurum birikimi çok daha çabuk oluşur (Yaklaşık 7500 Km’de). Sürücü aracını, sürekli motorun alt devir aralıklarında (1500-3500 devir/dakika) kullanıyorsa kurum birimi çok hızlı meydana gelir. Bu tür kullanımlarda motor kompresyonlarının olması gereken değerlerinden % 25-% 60 daha düşük olduğu ölçülmüştür
OKTAN/SETAN SAYISI ÇOK DÜŞÜK YAKIT :
Düşük oktanlı benzin almış bir araçta kontrolsüz yanma (detonasyon) oluşur. Yanma tam anlamıyla oluşamadığı için motor vuruntu yapar ve motor parçaları zarar görür. Çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Düşük setan sayılı mazot almış bir araçta mazotun tutuşma başlangıcı gecikir ve kötü yanma meydana gelerek aracın motor gücünün %40’lara varan oranda düşmesine neden olur, motor parçalarına büyük hasar verir ve çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Türkiye’de satılan motorinin yüksek kükürt oranı ve düşük setan sayısı, karbon birikintisinin temel sebebidir

ARAÇLARDAKİ ELEKTRONİK SİSTEMLER :
Günümüzde kullanılan araçlarda gittikçe daha katı hale gelen emisyon yasaları (EURO IV, ...) ve yakıt ekonomisi, araçların motorlarının (özellikle dizel) daha kompakt yapıda olmasını ve birçok elektronik sistem kullanılmasını gerektirmektedir. Yakıtın kalitesi ve cinsi, bu ve benzeri yüksek teknojiler kullanılan araçlarda çok önem kazanmaktadır. Bu nedenlerden ötürü, günümüzdeki araçlarda kurum birikimleri çok daha hızlı oluşmaktadır (7.500-15.000 Km.’de)

HAYALET ARIZALAR :
Motordaki kurum birikimleri, araç sürücülerinin devamlı şikayette bulunduğu, ama araç servislerindeki diagnostik test cihazlarıyla tespit edilmesi olanaksız olduğu için teşhis edilemeyen hatalar ya da hayalet arızalar olarak tanımladığımız aşağıdaki problemlere sebep olmaktadır.
- Motorun gücünün ve çekişinin azalması,
- Aracın hızlanma yeteneğinde azalma,
- Artan yakıt tüketimi,
- Motorun kendi kendine sık sık stop etmesi,
- Bozuk rölanti devri ve sallantılı çalışma,
- Araç motor tork eğrisinde ve güç eğrisinde düzgünsüzlükler ve duraksamalar,
- Özellikle soğuk havalarda, araç çalıştırılırken, motorun hemen çalışmaması ya da geç çalışması,
- Egzoz emisyon değerlerinin yükselerek, aracın çevreyi daha fazla kirletmeye başlaması,
- Rahatsız edici düzeylerde egzoz kokusu.
Diagnostik test cihazlarıyla teşhisi son derece zor olan tüm bu problemler, araç sürüş konforunu azaltarak araç sürücüsünün mizacını ve performansını kötü anlamda etkilemektedir.
KARBON BİRİKİMİNE VE YAKIT SİSTEMİ İLE ENJEKTÖR KİRLİLİĞİNE YOL AÇAN FAKTÖRLER
Tüm içten yanmalı motorların kullandıkları yakıtın kirletici ve kurum üretme özelliğinden dolayı zaman içinde performanslarında düşüş meydana gelmekte, motorun çalışma düzeninde çok önemli problemler oluşmaktadır. Yanma odasının içinde ve supaplarda oluşan karbon-kurum birikimi ve yakıt sistemindeki vernikleşmiş katmanlar motorun performansının düşmesine, yakıt tüketiminin artmasına ya da egzoz kirletici gazlarının yükselmesine neden olmaktadırlar.
Soru 1- Karbon birikimi veya kurum nedir ve nelere sebep olur?
Cevap: Karbon, supapların üstünde, pistonun tepesinde ve yanma odasının içinde oluşan bir maddedir. Supapların sıkışık çalışmasına, motorun ise soğuk iken zor, normal koşullarda da sendeleyerek, duraksay**ak çalışmasına sebep olur. Aracın sürüş konforunda problem yaratır ve sürücüyü rahatsız eder. Çoğu kimse, 50-60 kilometrelik hızlarda titrek ve duraksamalı çalışan bir aracın şanzımanında veya aktarma organlarında problem olduğunu düşünürken, aslında sorun karbon veya kurum diye adlandırdığımız birikimlerden kaynaklanmaktadır ve çözümü bu kurumların temizlenmesidir. Yüksek yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu yine karbon-kurum birikiminden kaynaklanmaktadır.
Soru 2- Vernikleşme nedir ve nelere sebep olur?
Cevap: Benzinin kimyasal yapısından kaynaklanan yakıt borularında, enjektör kütüğünde ve enjektörlerde oluşan şeffaf ve parlak yapışkan katmanlardır. Yakıt püskürtme sisteminin elemanlarında ( filtre, pompa, yakıt kütüğü, regülatör, enjektör gibi) birikerek, yakıtın akış miktarında azalmaya neden olur. Vernikleşme dolayısıyla enjektörlere gelmesi gereken benzin miktarındaki azalış, aracın motor performansında çok önemli miktarda düşüşe ve motorun fazla yakıt tüketmesine neden olur. Yukarıda izah edilen karbon birikimi ve vernikleşmenin dışında, motorların performanslarının düşmesine ve yukarıda söz edilen problemlerin meydana gelmesinde neden olan diğer faktörler aşağıda açıklanmıştır.
Soru 3- Olefin ve diolefin artıkları nedir? Bu artıkların kurum birikimi ve enjektör kirliliği üzerindeki etkisi nasıl olur?
Cevap: Bilindiği üzere enjektörler motora yakın bir sıcaklıkta çalışmaktadırlar ve onları soğutan içlerinden geçen benzin akımıdır. Motor stop edildiğinde, enjektörü soğutan benzin akımı da kesildiği için enjektörün iğnesinin çevresinde ve enjektörün iç kısımlarında buharlaşan benzin artıklar bırakır. Bu artıklar başlangıçta sakızımsı yapıda olup, zaman içinde pişerek üst üste sert katmanlar oluşturmaya başlarlar. Bunlara, benzinin içindeki olefin maddesinin artıkları denilir. Biriken bu olefin katmanları, enjektörlerin püskürtme formunun bozulmasına, enjektörlerin silindirlere gönderdiği benzin miktarlarının azalmasına neden olurlar. Bunun sonucunda motorun gücü düşer ve fazla yakıt tüketmeye başlar. Unutulmaması gereken önemli bir nokta şudur ki, enjektörlerdeki % 10 düzeyinde bir tıkanıklık, yakıt tüketiminde % 2-5 arası artış ve egzoz emisyonlarında % 30'lara varan yükselmelere neden olmaktadır.
Soru 4- EGR ve PCV gazları nedir? Kurum birikimi üzerindeki etkisi nasıldır?
Cevap: Günümüzde kullanılmakta olan araçların tümünde, soluduğumuz havayı daha az kirletmek amacıyla egzoz gazları sirkülasyon valfi (EGR) ve krank havalandırma valfi (PCV) kullanılmaktadır. Bunların her ikisi de silindirlere motorun ihtiyacı olan taze havayı gönderen emme manifolduna bağlıdır. EGR valf, egzoz gazlarını tekrar yakmak üzere emme manifoldu üzerinden yanma odasına gönderir. PCV valf ise, karter muhafazası içinde biriken yağ buharını emme manifoldu üzerinden yanma odasına göndererek yakılmasını sağlar. Gerek EGR valfinden bırakılan egzoz gazları gerekse PCV valfinden bırakılan yağ buharları (emme manifolduna bırakılan hidrokarbon içerikli gazlar) kondense olarak emme manifoldu iç çeperlerinde kurum birikimine neden olarak emme manifoldundan geçen hava sirkülasyonunun formunun bozulmasına neden olurlar. Bunun sonucunda yakıt hava karışımı karakteristiği bozulur, aracın motor torkunda ve gücünde düşüş meydana gelir.
Soru 5- Yüksek motor sıcaklıkları nedir, nelere sebebiyet verir?
Cevap: Günümüz araçlarının daha az benzin tüketmesi ve havayı daha az kirletmesi için daha fakir karışımla çalıştırılma eğilimi, silindirlerde yanma sonucu sıcaklığın yükselmesine neden olarak supaplarda yanma sonucu oluşan sıcaklığın yükselmesine neden olmaktadır. Bunun sonucu ise, yanma odası içinde birken kurum miktarında artış olmakta ve kurumlar kısa sürede pişerek serleşmiş bir yapı almaktadır. Supap tablası arka yüzeyinde biriken kurumlar süngerimsi bir yapı içerdiğinden, benzin motorlu araçlarda enjektör tarafından püskürtülen benzinin bir kısmını emerek hem yanma odasına püskürtülen yakıt miktarını azaltmakta hem de püskürtülen yakıtın atomizasyonunu bozmakta, bu, hem aracın yeterli gücü üretememesine hem de yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır.
Soru 6- Katkılı benzinlerin kurum birikimi üzerindeki etkisi nedir?
Cevap: İçten yanmalı motorların parçalarının oksidasyona uğramaması için benzinin içine katılan her türlü katkı maddeleri, vernik ve cila kökenli kimyasallar, deterjan türü kimyasallar supaplarda ve yanma odasında daha fazla kurum birikmesine neden olmaktadır.
ÇÖZÜM :
Benzinli ve dizel araçların motor performansının düşmesi ve yatık tüketiminin yükselmesini engellemek için, karbon birikimi ve yakıt sistemi ile enjektörde biriken kirli maddelerin yok edilmesi gerekmektedir.
Bunun en etkili ve en az maliyetli yolu, motorun üzerinden hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir. Carbon Clean makinasının diagnostik özelliği sayesinde benzin pompa basıncı, maksimum pompa basıncı ölçümü yapılabilmekte, ayrıca enjektör ve regülatörün kaçırıp kaçırmadığı kolaylıkla test edilebilmektedir. bölümüne bakabilirsiniz.


24.jpg
26.jpg
116.jpg


www.carboncleanturkiye.com sitesinden derlenmistir.
bu konuda son noktayı koymak istiyorum arkadaşlar yukardaki linkdende daha detaylı bilgi alabilirsiniz
saygılar a.t.s.opel
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
güncel:)
 
bu rahatsız edici egzoz kokusu bendede var yani sanırım ekzoz kokusu...biraz devirli kullandıktan sonra ve genelde birazda süratli arabadan indiğimde bir koku oluyor benzin gibi.bununla bir bağlantısı olabilirmi? yanlız sağı solu kokluyorum nereden geldiği meçul.ama tuhaf bir yanık kokusunada benziyor.
 
slm

selam bizim bursa yıldırım dereboyunda karbiratör enjektör enjeksiyon ve bu bahsedilip adı geçen carbon clear yakıt tüketimi konusunda yardım ve fayda sağlıyabiliceğimiz bir dükkanımız var ve yakıtta %20 ye varan düşüklük sağlamakta isteyen arkadaşlar gelmeden önce
dükkan telf:0224 364 79 24
GSM:0537 274 35 72
nodan bize ulaşıp randevu alabilirsiniz.
 
demir oto' Alıntı:
selam bizim bursa yıldırım dereboyunda karbiratör enjektör enjeksiyon ve bu bahsedilip adı geçen carbon clear yakıt tüketimi konusunda yardım ve fayda sağlıyabiliceğimiz bir dükkanımız var ve yakıtta %20 ye varan düşüklük sağlamakta isteyen arkadaşlar gelmeden önce
dükkan telf:0224 364 79 24
GSM:0537 274 35 72
nodan bize ulaşıp randevu alabilirsiniz.

Selam.yardımcı olmak istemeniz güzel ancak üye tanıtım formatında belirtildiği üzere tanımak isterdik sizi doğrusu.Birde enjektör ve enjeksiyon aynı şeymi ayrı şeylermi pek anlayamadım?
 
slm arkdaşım

demir oto´isimli üyeden Alıntı
selam bizim bursa yıldırım dereboyunda karbiratör enjektör enjeksiyon ve bu bahsedilip adı geçen carbon clear yakıt tüketimi konusunda yardım ve fayda sağlıyabiliceğimiz bir dükkanımız var ve yakıtta %20 ye varan düşüklük sağlamakta isteyen arkadaşlar gelmeden önce
dükkan telf:0224 364 79 24
GSM:0537 274 35 72
nodan bize ulaşıp randevu alabilirsiniz.

enjektör le enjeksiyon aynı enjektör dizel enjeksiyon benzinli araçlar da bulunmakta sonuçta yapılan iş carbon clear
 
Geri
Üst