Neler Yeni

En Pratik Ticari; Fiat Fiorino

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,714
Tepki puanı
670
Puanları
113

Herkese iyi forumlar, bu kısıtlama günleri en çok bu tarz işlere yarıyor sonunda konu açmak için zaman buldum :)

Yine konuyu açmak için biraz geç kaldım sanırım (geçtiğimiz hafta içinde sattım :D ) ama kısmet bugüneymiş 😊 2020 yılı başlarında işimizde kullanmak üzere yeni bir araç arayışına girdik, ortalama bütçemiz başlarda 80-90 bin lira civarıydı ancak bu fiyatlara bulabildiğimiz dizel, temiz ve kilometresi düşük B-sedan sınıfı araçların en yenisi 2016 model olunca çözümü yine sıfır araçlarda aramaya başladık.. Fiyat avantajını da hesaba katınca ticari araçlar çok daha mantıklı geldi ve aklımızda Safeline paket olmasına rağmen satış temsilcisinin gazıyla ve de arada fazla fiyat farkı olmadığından dolayı Premio donanımda karar kıldık..

Öncelikle aracımız 2019 model (2020 çıkışlı) 1.3 Multijet Fiorino Premio. 2019 yılı son çeyreğinde üretilen E6D emisyonunda (yani adbluelu) versiyon, yine 2019 son çeyreğinde üretilen araçlar 7’ tablet ekrana sahipler.. Dış tasarım olarak on seneden biraz fazla bir süredir aynı kasa ve ufak makyaj operasyonları geçirilerek üretilmekte ve bu yüzden gözlerimiz oldukça alışkın aslında kendilerine ancak bence yine de zamana ayak uydurmayı başarıyor 😊 Şehir içi kullanımda çok ideal, yüksek oturma pozisyonu ve araca göre büyük aynaları kullanırken keyif veriyor..

İç kısma geldiğimizde fiyatına göre normal kalitede parçalar kullanılmış yalnız tek beğenmediğim tek şey kapı üstlerinin araç gövde renginde sac olması.. Ticari bir araçta bulunması beklenmeyen koltuk ısıtma özelliği olması gayet güzel ve bu araçta en çok beğendiğim özellik olabilir 😊 Konfor bakımından pek bir beklentiniz olmasın çünkü sınıfından dolayı sert bir araç, uzun yolda sürücüsünü biraz yolcularını birazdan fazla zorluyor..

Motor kısmında ise zaten hepimizin fazlasıyla tanıdığı GM-Fiat ortak üretimi 1.3 dizelin son sürümü olan ünite bizleri karşılıyor 😊 Yalnız yakıt tüketimi aracın aerodinamiği nedeniyle aynı motorlu Egea aracımdan yaklaşık bir yarım litre kadar yüksek olduğunu söyleyebilirim.. 95 beygir aracımızın performansı yeterli, rampada zorlamıyor düzde de fazlasıyla iş görüyor 😊 Parçası ucuz, yakıtı uygun, servis ağı geniş ve parçası bol bulunan sorunsuz bir motor...


Fotoğrafları da böylece bırakıyorum, umarım keyif alarak okumuşsunuzdur…

ATQB47404d045a273db776dd.jpg
IMG_22900d538fc86c26a640.jpg
IMG_229571c5d343fc3e7c29.jpg
IMG_2314689090ca612676b2.jpg
IMG_2318c3e3e7137e2c79c3.jpg
IMG_231993c4a13fd5a91e93.jpg
IMG_2321a9b7c13b1a5a7f2d.jpg
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
7,724
Tepki puanı
3,340
Puanları
113
Yaş
37
Kim ne söylerse söylesin, FIAT ticari pazarını her türlü elinde tutuyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,714
Tepki puanı
670
Puanları
113
Kim ne söylerse söylesin, FIAT ticari pazarını her türlü elinde tutuyor...
Kullanıcısının beklentilerini karşılamakta çoğu markanın bu kadar çabaladığını sanmam hocam, bu başarısının sebebi de bence bu durum.. Araç gruplarında, forumlarda ve kendilerine mail ya da servis yoluyla bildirilen çoğu eksikliği okuyup makyaj operasyonuyla çözüyorlar :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,407
Tepki puanı
147
Puanları
63
Bu araçlar küçük hacimli işler yapanlar için iyi ama "hafif ticari" bir araç olarak bagajları bence çok yetersiz kalıyor. Bende bir tane de 2001 Kango var bagajına (arka koltuklar yatırıldığı halde) 150 cm den daha uzun bir eşya sığmıyor. Bundan evvel kullandığım Astra F SW aracımın bagajına 170 cm lik eşyaları sığdırabiliyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve 06Berkay

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,714
Tepki puanı
670
Puanları
113
Bu araçlar küçük hacimli işler yapanlar için iyi ama "hafif ticari" bir araç olarak bagajları bence çok yetersiz kalıyor. Bende bir tane de 2001 Kango var bagajına (arka koltuklar yatırıldığı halde) 150 cm den daha uzun bir eşya sığmıyor. Bundan evvel kullandığım Astra F SW aracımın bagajına 170 cm lik eşyaları sığdırabiliyordum.
Kesinlikle abim, bagaj hacmi kağıt üzerinde (yüksek olmasından dolayı) normal gibi gözüküyor ancak pratikte normal bir B sınıfı HB aracın bagaj boyutlarına sahip.. Bagaj ihtiyacı olan birisi için pek uygun bir araç değil, sadece boyutları büyük (parçalanamayan tek parça yemek masası tarzı) malzemeleri taşımak için ideal çünkü bagajının tek avantajı yükleme alanı gayet geniş :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,407
Tepki puanı
147
Puanları
63
Evet bagajın yüksek olması tek avantaj. Astra'da LPG tüpü bagajda olduğu için sıkıntı yaratıyordu. Günün birinde eşim ve arkadaşları kendilerine birer çalışma masası aldılar. Masa bizim aracın bagajına LPG tüpü yüzünden sığmayınca bir kaç yerini söktük, arkadaşta ise Suzuki swit vardı. O, arka koltukları yatırdı, bagajdan masayı tek parça halinde arabanın içine koydu. Evde kullanılmayan bulaşık makinesini memleketteki bağ evine götürmeye kalktık gene bagaja sığmadı. Baktım olmuyor Astra'yı satıp Kango'yu aldık. Onun LPG'si simit tip olduğu için rahatız, tek sıkıntıyı uzun eşyalarda yaşıyoruz. Geçen ay memlekete 2 metrelik plastik lambiri götürdüm. Tavana bağlayayım dedim ama 850 km lik yolu o şekilde gitmeyi göze alamadım. Ön koltuğu yatırıp içeriye koymayı düşündüm, bu sefer de bir arkadaşım "beni de Ankara'ya bırakıver" dedi. Araç içine tavan kısmına özel bir raf sistemi kurarak soruna öyle çözüm buldum. Yeni hedefim denk gelirse kısa şase bir VW almak.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,714
Tepki puanı
670
Puanları
113
Kesinlikle abim ama eğer araba piyasa durumuna göre bana kar ettirsin diyorsan ticarilere pek yanaşma derim... Stationwagon araçlar bu konuda daha mantıklı...
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,407
Tepki puanı
147
Puanları
63
Ben bu araçlarda "otomobil ruhsatlı" olanları tercih ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,714
Tepki puanı
670
Puanları
113
Ben bu araçlarda "otomobil ruhsatlı" olanları tercih ediyorum.
Abi öyle bulabiliyorsan süper, çünkü biz alırken bayii otomobil ruhsatlı olması için yaklaşık 45 bin lira fark istiyordu.. İkinci elde de aynı şekilde otomobil ruhsatlı olanlar yüksek fiyatlara satılıyor yaklaşık piyasa değerlerinde otomobil ruhsatlı aracın ticariden daha iyi değerleneceğini düşünüyorum..
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,407
Tepki puanı
147
Puanları
63
Kango otomobil ruhsatlı. VW denk gelirse o da otomobil ruhsatlı olmak zorunda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay
Üst