Elelektirikle kapanan yan aynalar

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
doğrudur sadece şunu söyliyim gidin 80 model 1.6 motorun içini açın 2009 model bir 1.6 motorun içini açın görüceğiniz şeyler aynıdır yatak pistonlar gömlek v.b tek değişien şeyler onda karbiratör vardır yeni nesil araçlarda enjektör vardır 80 model olanda kablolar meydandadır her şeyi daha mekanikdir işlevseldir 2009 da mekanik olan her şey ecu ya bağlanmışdır daha dijitaldir motorda derli topludur üstüde kapatılmışdır engine cover la türkçesini bilmiyorum motor kapağı herhalde

yani aradaki tek fark görsel dir motorda işlevsel olan tek şey karbiratörün gidip yerine enjektörün gelmesidir buda 80 model 90 beygirlik aracı 2009 da 115 beygir yapıyor ben büyük bir fark bilmiyorum başka varsada motorlarda mucizevi bir değişim pistonların yerine farklı bir şey geldiyse motor yatağının motor gömleğinin yerine farklı bir şey geldiyse benim haberim yok...

Teknolojiyi hafife almıyorum bilakis yakından takip ederim fabrikalar bu noktadan sonra içden yanmalı motorlara daha fazla müdahele edemiyorlar vw nin yönetim kurulu başkanıda bunu dile getirdi

mesela vw nin tsi motorları tamamen kandırmaca bildiğimiz normal 1.4 yada 1.6 motora super charger ve turbo charger uygulaması yapmışlar ve haliyle 1.4 motordan 170 beygir almışlar bu uygulamaları sizde herhangi bir tunningcide yaptırabilirsiniz motorunuza 115 beygirlik motorunuz olur 200 beygir

bu uygulamaları 80 lilerde de yapabilirdiniz ama gereksiz olurdu o zamanlar insanların anlayışı 1.6 ya turbo takıcağıma 2.5 motor alırım mantığıydıki doğru olanıda budur bu doğru mantığıda dünyanın en büyük markaları hayla götürmekde örnek mercedes bmw gm şimdi artan benzin fiyatları ve vergiler bazı firmaları küçük hacimlerdeki motorlardan yüksek beygir almaya yönlendiriyor haliyle..

bakınız gene vw den örnek veriyim vw fsi motoru çıkardı çok sorunlu diye üretimden kaldırdı şimdi tsi lar avrupada servislere girmeye başladı adamlar çift turbo koymuşlar ama motorların ömürleri çok kısa özellikle insanların bu ufak hacimli motorları zorlaması neticesinde şu anda tsi motorlar avrupada servislerden çıkamıyor daha türkiyede satışa yeni başlandığı için türkiyede daha yeni girdi tsi lar

ve neticeye bakarsanız her zaman motor teknolojisinde dünya devlerini takip ediniz bakınız mercedes bmw volvo saab gm ve diğerlerine bakınız böyle kaçamak uygulamalardansa yüksek hacimli motorlar üretmeyi tercih ediyorlar çünkü onlarda içden yanmalı motordan maksimum kaç cc den maksimum uzun ömürlü ne kadar verim alabiliceklerini biliyorlar siz hiç bmw mercedes yada diğer büyük firmaların 1.4 tsi tarzı yada 1.6 tsi tarzı böyle hileli motorunu gördünüzmü en fazla compressör sistemleri vardırki bu sistemde bir nevi turbodur ama turbo kadar motoru zorlamaz haliyle motorun ömründende o kadar yemez...

Sonuçda cadillac buick pontiac 80 lilerde de 4.0 5.0 motorlarda araçlar üretiyordu şu anda da aynı motorlarda araçlar üretiyorlar değişen tek lüks konfor teknolojik donanım ama motorlar aynı motor değişen pek birşey yok...
 

EvoEreN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
291
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İçindekı motor zaten ıkıtane ayna alır..çpk pahalı elektronik sistemi..Isteyen aynayı koparsın Götürsün..:)
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
konu nerelere gitmiş...
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
valla arkadaşlar bende 2008 astra sedan aldığım için o zman elegance paket yoktu ve bu özellik aracımda yok. şimdi bu özellik eklendi astra sedanlara. peki bunun altyapısı hazırmı? yani eğer sonradan yaptırılabilinirse ne yapmam gerek? bazı arkadaşlar gereksiz demiş ama bana göre özellikle bizim burda çok gerekli. araç sayısı çok olduğu için sağlı sollu araçları park ediyoruz. bazen açık unutuyorum aynayı.sabah bir geliyom ayna kapağı yerde. gece aracın biri aynaya vurmuş kaçmış.birde bilirsiniz astra H ların ayna kapakları aşırı kalitesiz. minik minik küçük çatallar tutuyor. biri biraz sert vursun aynaya çatallar kırılıyor.elle kapatırken bile elimde kalcak diye korkuyorum. eğer bilgi sahibi olan varsa bir yardım etsin
 

mayham85

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
doğrudur sadece şunu söyliyim gidin 80 model 1.6 motorun içini açın 2009 model bir 1.6 motorun içini açın görüceğiniz şeyler aynıdır yatak pistonlar gömlek v.b tek değişien şeyler onda karbiratör vardır yeni nesil araçlarda enjektör vardır 80 model olanda kablolar meydandadır her şeyi daha mekanikdir işlevseldir 2009 da mekanik olan her şey ecu ya bağlanmışdır daha dijitaldir motorda derli topludur üstüde kapatılmışdır engine cover la türkçesini bilmiyorum motor kapağı herhalde

yani aradaki tek fark görsel dir motorda işlevsel olan tek şey karbiratörün gidip yerine enjektörün gelmesidir buda 80 model 90 beygirlik aracı 2009 da 115 beygir yapıyor ben büyük bir fark bilmiyorum başka varsada motorlarda mucizevi bir değişim pistonların yerine farklı bir şey geldiyse motor yatağının motor gömleğinin yerine farklı bir şey geldiyse benim haberim yok...

Teknolojiyi hafife almıyorum bilakis yakından takip ederim fabrikalar bu noktadan sonra içden yanmalı motorlara daha fazla müdahele edemiyorlar vw nin yönetim kurulu başkanıda bunu dile getirdi

mesela vw nin tsi motorları tamamen kandırmaca bildiğimiz normal 1.4 yada 1.6 motora super charger ve turbo charger uygulaması yapmışlar ve haliyle 1.4 motordan 170 beygir almışlar bu uygulamaları sizde herhangi bir tunningcide yaptırabilirsiniz motorunuza 115 beygirlik motorunuz olur 200 beygir

bu uygulamaları 80 lilerde de yapabilirdiniz ama gereksiz olurdu o zamanlar insanların anlayışı 1.6 ya turbo takıcağıma 2.5 motor alırım mantığıydıki doğru olanıda budur bu doğru mantığıda dünyanın en büyük markaları hayla götürmekde örnek mercedes bmw gm şimdi artan benzin fiyatları ve vergiler bazı firmaları küçük hacimlerdeki motorlardan yüksek beygir almaya yönlendiriyor haliyle..

bakınız gene vw den örnek veriyim vw fsi motoru çıkardı çok sorunlu diye üretimden kaldırdı şimdi tsi lar avrupada servislere girmeye başladı adamlar çift turbo koymuşlar ama motorların ömürleri çok kısa özellikle insanların bu ufak hacimli motorları zorlaması neticesinde şu anda tsi motorlar avrupada servislerden çıkamıyor daha türkiyede satışa yeni başlandığı için türkiyede daha yeni girdi tsi lar

ve neticeye bakarsanız her zaman motor teknolojisinde dünya devlerini takip ediniz bakınız mercedes bmw volvo saab gm ve diğerlerine bakınız böyle kaçamak uygulamalardansa yüksek hacimli motorlar üretmeyi tercih ediyorlar çünkü onlarda içden yanmalı motordan maksimum kaç cc den maksimum uzun ömürlü ne kadar verim alabiliceklerini biliyorlar siz hiç bmw mercedes yada diğer büyük firmaların 1.4 tsi tarzı yada 1.6 tsi tarzı böyle hileli motorunu gördünüzmü en fazla compressör sistemleri vardırki bu sistemde bir nevi turbodur ama turbo kadar motoru zorlamaz haliyle motorun ömründende o kadar yemez...

Sonuçda cadillac buick pontiac 80 lilerde de 4.0 5.0 motorlarda araçlar üretiyordu şu anda da aynı motorlarda araçlar üretiyorlar değişen tek lüks konfor teknolojik donanım ama motorlar aynı motor değişen pek birşey yok...


çok ön yargılı bakışınız olmuş. neden derseniz golf v fsi ve passt tsi sahibiyim ve ömrünün kısa olduğunu asla düşünmüyorum hatta ömrü konusunda bir çok aracın katıyla iyi olacağınından eminim ve ayrıca fsi nin kalkmasının sebebi daha verimli 1,4 tsi 122 bg motorun piyasaya sürülüyor olması idi ki zaten hala passat eos gibi modellerde 0 km fsi olanları var bilginize. hatta tüm tsi lar TFSİ makineler 2,0 TFSİ da adı üstünde fsi çok verimli az yakan ve güçlü makineler lütfen çok bilgimiz olmadan yazmayalım.


bu arada fark yok dediğiniz için diyorum ciddi şekilde bilmiyorsunuz farkı tüm fsi tabanlı makineler normal motorlardan çok ciddi bir farkı taşır oda direkt yakıt enjeksiyonu bu sebeplede aracın üst kapağı ve ecusu komple farklıdır.


ikincisi benim toledomda bu kapanan ayna donanımı var ve ancak kullanan ne kadar yararlı olabileceğini bilir ben tavsiye ederim.
eğer opelin bu donanıma sahip modeli vrsa uygulanaibleceğini düşünüyorum.

gene vw den örnek vereyim bu donanımın olmadığı araçlarda ayna ayar düğmesi ile aynayı değiştirmek yetiyor opelde nasıldır bilemem ama uygulanabileceğini düşünüyorum.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bizim vectraların elegance ında elektrikli kapanıyor sanırım astralarında full paketlileride kapanıyordur bence en kolayı pratiği çıkmacıları arayıp hazır çıkmasını almak olucakdır sanırım en ekonomiği o olucakdır..
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
Kaçgündür kapadamadınız bi aynayı ya çözüm üretmek yerine
yok merscedes'te var BMW de şöyle motorlar böyle bunları tartışıyosunuz ilğinç valla: )

Çözüm arkadaşlar çözümm....
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben kapatmamayı tercih ediyorum kolay kolayda kapatmam benim mantığımda vurulucaksa arabaya vurulur başına geleceği varsa gelir

bari vurucaksa aynaya vursun ayna kapalıyken vurursa direk kaporta kısmına çamurluk yada kapıya vurur o daha büyük masraf demek
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Kaçgündür kapadamadınız bi aynayı ya çözüm üretmek yerine
yok merscedes'te var BMW de şöyle motorlar böyle bunları tartışıyosunuz ilğinç valla: )

Çözüm arkadaşlar çözümm....

+1000000 lütfen sadece çözüm üretebilcek arkadaşlar yorum yapsa daha çok sevincem.
 
Üst