elektro servo direksiyon hakinda

serdarsohret

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yahu arkadaşlar busorunla benimde başım derttte.aynı şey benimde başıma geldi servis banada komple herşey değişecek dedi.2500 ytl de masraf söyledi.siz bu ayarlamayı nerede yaptırdınız? bizede söyleyinde kurtulalım şu dertten.
 
O

ouctepe

Bilgi Girilmemiş
Benden bir sonuç çıkmadı.
 
Son düzenleme:

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu sorun olduğunda mersinde ki merimopel den celal usta (yanlış hatırlamıyorsam) aracı techII cihazına bağlayıp direksiyon ayarının (kalibrasyon) ayarının bozulduğunu, sola kayma olduğunu da söylemişti.

Bu sorunun zamanla oluştuğunu ve %80 ihtimalle basit bir ayar müdahalesiyle sorunun hallolduğunu söylemişti.

Setapxxx nickli gürler sonerinde konu hakkında ve olası maliyeti hakkında bilgisi olduğunu düşünüyorum.
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçenlerde aracın elektrikli direksiyon mekanizmasının çıkışı ile direksiyon kutusu arasındaki mafsallı bağlantıyı tamamen söktüm ve elektrikli direksiyon mekanizmasının tamamen serbest kalmasını sağladım. aracı çalıştırdım ve direksiyonu iki yöne de döndürüp bırakarak denedim. kolay döndüğü sol tarafa hafif döndürüp bırakınca direksiyon dönmeye devam ediyor hatta gittikçe hızlanıyor. sağ tarafa döndürünce ise ne kadar hızla döndürsem bile hemen duruyor kesinlikle devam etmiyor. motoru durdurunca ise her iki yöne de eşit rahatlıkta ve eşit miktarda dönüp duruyor.

anlaşılan o ki mesele tamamen direksiyonun elektronik algılama kısmında. belki bunu da çözerek düzeltmenin yolunu bulabilirim ancak aracın yekpare olan ön konsolunu tamamen söküp indirmek gerekiyor. bu işle uğraşanlar varsa yardımlarını bekliyorum.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
elektrionik bir devre de nasil oluyor da zamala sapma oluyor ben anlamis degilim... kol saatim bile sapmadan yillarca zamani gosteriyorsa bu devreler ne halta uretiliyor ki... bu sorunun bir tarafinda mutlaka fiziksel sartlarla alakali bir mekanik kayma yipranma olmali ki elektronik sistem standart ayarlari disina mudehale edemeycek konuma gelsin, ondan sonra da kalibrasyona ihtiyac duyulsun... bu ayni eski tip paletli bisiklet frenleri gibi... lastigin omru bittikce ve de inceldikce fren telinin boyunu kisaltirdik...bu tamamiyla mekanik bir olay ama... kutunun hareketindeki bozulmaya sebebiyet veren ve mekanik olarak asinan parcanin degisip ondan sonra direksiyon elektronik aksaminda bir kalibrasyon yapilmasi mantiklidir bence... sorunu gizlemek ortadan kaldirmak degildir... ama o degisen mekanik parca nedir derseniz onu ben ne bilirim ne de duymusum...
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
camber caster ayarlarına bi baktır derim abi rot balansa sok aracı istersen bi...
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet fellatore, mesele de bu zaaten. elektronik devrenin bizzat kendisinde bi sorun olmadığının farkanıdayım. orada mekanik bir kısım var. direksiyonun döndürülmesine paralel görev yapan mekanik svic türünden parçalar vardır muhakkak. sol taraf görevini yaparken sağ taraf olan yapmıyor ki sağa destek yok veya az. bunun sebebi de muhakkak aşınma veya direksiyonun bir yönte sert bir şekilde sonuna dayanması gibi birşey olabilir. o parçalar döndürme momenti veya çizgisel hıza göre algıladıkları bilgiyi elektronik devreye iletiyor ve motora bu ona göre enerji gidiyor.

ben burada şu yardımı bekliyorum.

-bu direksiyon mekanizmasını söküp tamamen elemize almak için konsolu sökmek şart mı?
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o zaman o switchlerin ya da asınması muhtemel parcaların elden gecirilmesi yeterli olur ama o parcaları nasıl temin edeceksin ya da oraya nasıl ulaşacaksın işte deiğin gibi o buyuk bir sorun... ama bence on gogusu sokerek degil de aracın kaputunun altından bi yerlerden ulaşması mantıklı geliyor...arac lifte cıkartılınca meydana cıkar gibi sanki onlar...bu direksiyon kutusu denilen set tam olarak nerede konmlandırılmıstır bılemıyorum ama kanımca aracın kabın kısmında degıl de dısarılarda bı yerlerde on duzen elemanlarının oldugu bolmededır...
 
Son düzenleme:

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hayır bu elektrikli direksiyon mekanizması kabin kısmında değil. direksiyonun hemen altında diz hizasına denk geliyor. kaputun altında olan direksiyon kutusu, yani dönme hareketini tekerleklere ileten sonsuz dişli sistemi.

elektrikli direksiyon mekanizmasının resmini aşağıda veriyorum.

http://www.bba-reman.com/images/steering3.jpg
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet arkadaşlar!
bu sorun tarafımdan çözülmüştür. kendiniz yapabileceğiniz bir işlem. isteyen olursa işlemi ayrıntılı açıklayabilirim.
 
Üst