Ekonomik park.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MERKEZ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Motorun ömrü yağlanması v.s bir yana

Beklemezseniz yolculuğunuzun ilk 1. km sinde normalden daha çok benzin yakarsınız.
 
Son düzenleme:
Motorun ömrü yağlanması v.s bir yana

Beklemezseniz normalden daha çok benzin yakarsınız.


++++aynen katılmaktayım. araç zengin karışımla çalışıyor.
 
beklerken de zengin karışım yakıyor. en azından aracı zorlamadan giderseniz boşa harcanan yakıtla biraz da olsa yol almış olursunuz.

aracın ilk hareketi için gerekli olan yakıt miktarı rolantide çalıştığının 3-4katıdır. eğer yol bilgisayarınız doğru çalışıyorsa rolantide saatte 1lt yakıt harcarken, 1.viteste hareket halinde 100kmde ortalama 20lt yakıt harcadığını gözlemlersiniz. hadi 2ye 3e aldınız 1 km yol gittiniz ortalamanız yaklaşık olarak 10lt civarı olur ki 1km yol için 0,1lt yakıt harcadınız anlamına gelir. bunun yanında araç sadece benzinli ise dedikleriniz doğru sayılabilir ama sadece teorik olarak.
 
Son düzenleme:
aracın ilk hareketi için gerekli olan yakıt miktarı rolantide çalıştığının 3-4katıdır. eğer yol bilgisayarınız doğru çalışıyorsa rolantide saatte 1lt yakıt harcarken, 1.viteste hareket halinde 100kmde ortalama 20lt yakıt harcadığını gözlemlersiniz. hadi 2ye 3e aldınız 1 km yol gittiniz ortalamanız yaklaşık olarak 10lt civarı olur ki 1km yol için 1lt yakıt harcadınız anlamına gelir. bunun yanında araç sadece benzinli ise dedikleriniz doğru sayılabilir ama sadece teorik olarak.

Bahadır, eger 1 km de 1 lt yakıt tüketimi olsa, bütün araç kullanım kılavuzları 2 dk beklemeden yola çıkmayın diye yazardı, hem cevre hemde ekonomik açıdan düşünsene, ne korkunç bir korkunç değer ... her sabah yüzlerce binclerce araç yola çıkıyor... soğuk motor çok tüketecektir katılıyorum ama bu kadar olamaz
 
beklerken de zengin karışım yakıyor. en azından aracı zorlamadan giderseniz boşa harcanan yakıtla biraz da olsa yol almış olursunuz.
evet yine zengin karısımla çalışıyor ama rölantide. dolayısı ile zengin karısımla yol katederken yaktıgına oranla çok daha az yakıyor.
 
Bahadır, eger 1 km de 1 lt yakıt tüketimi olsa, bütün araç kullanım kılavuzları 2 dk beklemeden yola çıkmayın diye yazardı, hem cevre hemde ekonomik açıdan düşünsene, ne korkunç bir korkunç değer ... her sabah yüzlerce binclerce araç yola çıkıyor... soğuk motor çok tüketecektir katılıyorum ama bu kadar olamaz

yanlış yazmışım 0,1lt olacak o :) 1kmde 0,1lt :D
 
rolanti devrine yakın bir devirle hareket ettiğinizi düşünürseniz araç yine 1 saatte 1 lt civarında yakıt tüketmiş olacak ama bu esnada siz epey bir yol almış olacaksınız.

kaldı ki aracın motorunun ısınması demek 2 dak beklemek değildir. 2 dak bekleyince hararet göstergeniz normale geliyor mu sanki ? araç yine fazla tüketim yapacaktır.

not : soğuk rolantide harcanan yakıt 1 lt değil daha fazladır.
 
rolanti devrine yakın bir devirle hareket ettiğinizi düşünürseniz araç yine 1 saatte 1 lt civarında yakıt tüketmiş olacak ama bu esnada siz epey bir yol almış olacaksınız.

kaldı ki aracın motorunun ısınması demek 2 dak beklemek değildir. 2 dak bekleyince hararet göstergeniz normale geliyor mu sanki ? araç yine fazla tüketim yapacaktır.

not : soğuk rolantide harcanan yakıt 1 lt değil daha fazladır.

afedersiniz ama siz rolantite vites boştayken yakılan yakıt ile. araç viteste ve çekiş tekerlerine güç aktarılırken aynı yakıtı mı yaktığını savunuyorsunuz. evet araç gene rolanti devrinde ama harcanan güç daha fazla yani araç rolanti devrini yakalayabilmek için daha fazla yakıt harcamak zorunda. eğer aracınızda yol bilgisayarı varsa deneyin. benim arada bir yaptığım birşey vardır. 2. vitese alır ve hiç gaza basmadan rolanti devri olan 800dd'de yaklaşık olarak 3 km yol alıyorum ve ben hiç gaza basmadığım halde tüketimin 10ltnin altına indiğini gözlemlemedim. neden mi? çünkü araç duruken motor sadece kendine güç üretiyor. siz o güç ile 1 ton ağırlığı hareket ettirebilirmisiniz. siz sadece aracın dısından bakarak konusuyorsunuz tekerlerin dönmesi için gerekli olan gücü ve hatta o gücün tekerlere gidene kadar kaybolan kısmından hiç bahsetmiyorsunuz... haa bu arada sözüme bakarsanız ben LPG takılı araçların beklemesinden yanayım yazıyoreum en basından beri. araç lpg'ye geçmeden ben en fazla tüketimle yol alacaksam nerde bunun ekonomikliği. bu arada evet sıcaklık göstergesi yerinden oynamasada siz 2dk rolantide bekleyin ben size motor sıcaklığınızın 40 derece olduğunu temin ederim ;) bu arada evet haklısınız soğuk havalarda rolantide 1ltden fazla yakıyor. tüketimi 3ltden açıyor ilk defada. ancak soğuk havada siz 10lt yakıt tüketiminide göremezsiniz rolantide 3lt harcayan bir motorda. 2lt hacme sahip bir motorda kış şartlarında 15lt lpg ortalamasıyla kullanıyorum ben hıı tabi ilk başlara bakarsanız bu 20-25lt nin altna inmez...;)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aşşağıdaki yorum başka bir forumdan alıntıdır. Konunun başında anlatmaya çalıştığım buydu.

Arkadaşlar benim aracımın (suzuki vitara 1.6 JLX benzinli) kullanıcı kitapçığında motor soğukken rolantide aracı hareket ettirmeyip hararet ibresi göstergedeki ilk çizgiye gelene kadar beklemenin hem motor ömrü hem de yakıt ekonomisi açısından gerekli olduğu yazıyor. İbrenin Kitapçıkta bahsedilen ilk çizgiye gelmesi jikleni devreden çıkması rolanti devrinin normale düşmesi ile eşzamanlı. ( 0 C ortamda 8-9 dk)
Kitapçıktaki tavsiye internet ortamında yaptığım araştırmalarda edindiğim bilgilere ters. Genel olarak aracı çalıştırıp 30 sn sonra yürümek tavsiye ediliyor. Aracımda yol bilgisayarı olmadığından anlık tüketimi ölçemiyorum fakat kitapçıkta tavsiye edildiği gibi ıstarak aracı test ettiğimde 1 depo ile yaptığım kilometre biraz daha arttı.
 
Geri
Üst