- Konuyu başlatan
- #21
Motorun ömrü yağlanması v.s bir yana
Beklemezseniz yolculuğunuzun ilk 1. km sinde normalden daha çok benzin yakarsınız.
Beklemezseniz yolculuğunuzun ilk 1. km sinde normalden daha çok benzin yakarsınız.
Son düzenleme:
Motorun ömrü yağlanması v.s bir yana
Beklemezseniz normalden daha çok benzin yakarsınız.
++++aynen katılmaktayım. araç zengin karışımla çalışıyor.
beklerken de zengin karışım yakıyor. en azından aracı zorlamadan giderseniz boşa harcanan yakıtla biraz da olsa yol almış olursunuz.
aracın ilk hareketi için gerekli olan yakıt miktarı rolantide çalıştığının 3-4katıdır. eğer yol bilgisayarınız doğru çalışıyorsa rolantide saatte 1lt yakıt harcarken, 1.viteste hareket halinde 100kmde ortalama 20lt yakıt harcadığını gözlemlersiniz. hadi 2ye 3e aldınız 1 km yol gittiniz ortalamanız yaklaşık olarak 10lt civarı olur ki 1km yol için 1lt yakıt harcadınız anlamına gelir. bunun yanında araç sadece benzinli ise dedikleriniz doğru sayılabilir ama sadece teorik olarak.
evet yine zengin karısımla çalışıyor ama rölantide. dolayısı ile zengin karısımla yol katederken yaktıgına oranla çok daha az yakıyor.beklerken de zengin karışım yakıyor. en azından aracı zorlamadan giderseniz boşa harcanan yakıtla biraz da olsa yol almış olursunuz.
Bahadır, eger 1 km de 1 lt yakıt tüketimi olsa, bütün araç kullanım kılavuzları 2 dk beklemeden yola çıkmayın diye yazardı, hem cevre hemde ekonomik açıdan düşünsene, ne korkunç bir korkunç değer ... her sabah yüzlerce binclerce araç yola çıkıyor... soğuk motor çok tüketecektir katılıyorum ama bu kadar olamaz
rolanti devrine yakın bir devirle hareket ettiğinizi düşünürseniz araç yine 1 saatte 1 lt civarında yakıt tüketmiş olacak ama bu esnada siz epey bir yol almış olacaksınız.
kaldı ki aracın motorunun ısınması demek 2 dak beklemek değildir. 2 dak bekleyince hararet göstergeniz normale geliyor mu sanki ? araç yine fazla tüketim yapacaktır.
not : soğuk rolantide harcanan yakıt 1 lt değil daha fazladır.