Egr ve kat iptali ( kara duman)

kat iptalini neden tavsiye etmiyorsun?
aracınız fazla km'li bi araç değil.konvertörün işlevini netten çok iyi anlatılmış şekilde bulabilirsiniz.konvertör km ilerledikçe işlevini yitirir ve yüksek km lerde iptal ettirildiğinde araç rahatlar.ancak düşük km'li araçlarda böyle bi sorun olmaz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Katalitik_konvertör
 
Başka bir yerde okuduğum yazıda kat iptali yapılacaksa ECU da gerekli düzenlemelerin yapılması gerektiği söyleniyor.

peki sadece katın içini boşaltsam yine ecu da değişiklik gerekecekmi acaba
 
1- sensör varsa arıza lambası yakar.
2- yakıt sarfiyatı artar.
3- egzost değerleri değişip muayeneden geçemeyebilir.
4- karışım farklılığından (yakıt ve hava karışım miktarları) dolayı motor düzensiz çalışacaktır
5-yakıtın sağlıklı bir yanma gerçekleştirebilmesi için belli birim yakıta 1 birim havaya ihtiyacı vardır.yanma oranındaki sapma yakıt sarfiyatı ve oransız yanma demektir.
bozulsa bile yenisini takmak gerekir..bozuk olan konvertör iptal edilince araç rahatlamış gibi algılanması doğaldır.rahatlatır diye inanılır ancak dediğimiz gibi.
 
egr'nin yakıta önemsenecek azlık veya fazlalık bi katkısı yoktur.sadece kullanılabilir gazın geri dönüşümünü sağlar motor içinde.bunu iptal edince egzosttan sadece yanan değil,yanmayan gazlar da çıkıyor.duman yoğunluğu azaltılmış oluyor.

Egrin İptal Amacı kurumu en Aza indirmek.Birde Ara Hızlanmalarda İvmelenmeyi Yukseltmek.Tabi Sakin Kullanıyorsanız o Başka :)
 
egr in kısaca görevi yanma odasındaki yanmayı bozarak ısısını düşürerek atmosfere çıkan zararlı gazları asgariye indirmektir ama motora zarardan başka bi işe yaramaz iptali olduğunda motorda azda olsa yakıt tasarrufu olacaktır çekişdede çok azda olsa artma olacaktır... siyah dumanı genelde gaza ani yüklenmelerde atar sebebide motor yakıtı birden yakamadığından çiğ olarak egsozdan siyah duman olarak çıkar hidrokarbon olarak yani ... çekişde düşüklük varsa bana sorarsanız tabi ; depoyu söküp temizletin enjektörleri söktürüp temizletin gerekirse memleri değiştirin rampayı ( ortak hat ) ı söküp temizletin rampa basınç müşiri dahil çekişde bariz artma dumandada azalma olacağını düşünüyorum tabi biraz masraflı olabilir...bu arada siyah dumanı turbo danda yapabilir turboyu değişseniz dahi duman atabilir ancak o duman kat ta biriken yanmamış gazlardır .... yanılmıyorsan ki corsa c için turbosu sadece turbo 480 ytl idi...
 
yanma odasındaki azotoksit (NO) 1800 derece sıcaklıkda azotdioksit (NO2)e dönüşüyor. bu NO2 de zararlı bir gaz.
egr valfide motor o sıcaklığa ulaşınca egsoztdan "yanmış gazı yanma odasına vererek" benzin hava karışımının kalitesini düşürüp, verimsiz yanma oluşturuyor. böylelikle motor 1800 dereceye ulaşmıyor ve NO gazı NO2 gazına dönüşmüyor. tüm motorlarda uygulanma sebebi euro emisyon normlarıdır.

uzun süreli kullanımlarda ve yüksek devirlerde sık sık verimi düşürdüğünden yakıtı etkisi vardır, ayrıca performansıda olumsuz yönde etkiler.

genelde egr arızası kurum bağlayan egrnin açık kalmasından oluşur.
 
Geri
Üst