Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Tam yük koşullarında,
EGR oranının % 30'dan daha fazla artırılması, motorun performansını daha çok kötüleştireceği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları,
hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Tam yük koşullarında performans kayıplarının önlenebilmesi
için EGR devre dışı bırakılabilir ve başka yöntemler uygulanabilir.
EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi
kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha
üfazla süre sağlanmış olur.
Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşınmayı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden
geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR'nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli
motor yağlarının kullanılması da aşınmayı azaltacaktır.
Silindirlere geri gönderilen egzoz gazları emme manifolduna verilmeden önce bir soğutucudan geçirilerek soğutulduğu takdirde, hem sıcak egzoz gazları
yüzünden motorun volumetrik veriminin olumsuz etkilenmesi bir miktar önlenecek hem de soğumuş egzoz gazlarının yoğunluğunun artması dolayısıyla silindire
geri gönderilen egzoz gazı miktarı artacaktır.