Egr Valfi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan avcı87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

avcı87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
507
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
basncwd7sl0.png

dumantb0hi3.png

emisyonfv4fh3.png

motorgucubd8lh2.png

yakitat7pm1.png



Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Tam yük koşullarında,
EGR oranının % 30'dan daha fazla artırılması, motorun performansını daha çok kötüleştireceği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları,
hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Tam yük koşullarında performans kayıplarının önlenebilmesi
için EGR devre dışı bırakılabilir ve başka yöntemler uygulanabilir.

EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi
kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha
üfazla süre sağlanmış olur.

Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşınmayı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden
geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR'nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli
motor yağlarının kullanılması da aşınmayı azaltacaktır.

Silindirlere geri gönderilen egzoz gazları emme manifolduna verilmeden önce bir soğutucudan geçirilerek soğutulduğu takdirde, hem sıcak egzoz gazları
yüzünden motorun volumetrik veriminin olumsuz etkilenmesi bir miktar önlenecek hem de soğumuş egzoz gazlarının yoğunluğunun artması dolayısıyla silindire
geri gönderilen egzoz gazı miktarı artacaktır.
 
eee sonuç olarak napcaz kardeşim bu egr yi???
 
Benim kanımca katalatik konvektör ve egl birbiri ile ilintili ve her ikiside çevreci.
 
ipt al edelim mi etmeyelim mi sonuç :confused::confused:
 
Benim corsa cdti egr arızası vermişti. Özel servis iptal etmem için yetkili servise göndermişti fakat yetkili serviste dizellerde egr iptalinin mümkün olmadığını sadece benzinlilerde yapıldığını söyledi hatta yukarda yazılanlarıda destekler biçimde konustu sonradan baktılarki aracıma egrnin fişi çıkmış taktılar ve sorun halloldu ,benzinli olsa kesin iptal ettirirdim .
 
arkadaslar egr zaralı bı parca degıldır egr zaten sehır ıcınde felan calısmaz yuksek devırlerde devreye gırır. aracın yakıtını duzeltır..ancak egr nın tek sorunu cok arıza vermesı cok derken 30-40 bın km de bır degısmesı lazım özellıkle z motorlarda cok sık bozuluyor.. acık kalıyor yuksek devırde ve vıtes degısecegın an tak stop eder. ve tekrar marsa basarken motor saldıgı ıcın kendılıgınden bırakır. baskada bı kotu yanı yokur
 
Musa kardeş sen bunun iptal yöntemini paylaşıma açabilirmisin? Kulaktan dolma biraz bilgi var ama ben ona güvenemıyorum.Formda da bir yerd e gö:confused: rdüm ama yetersis gibi geldi selamlar.
 
Geri
Üst