ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış

Source

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
775
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
2011 ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ)

[img=600x600]http://img705.imageshack.us/img705/680/79649882.png[/img]

Araç Uygulamaları:

Opel:
Opel Astra
Opel Insignia
Opel Mokka
Opel Zafira
Opel Meriva

Chevrolet:
Chevrolet Cruze
Chevrolet Aveo/Sonic RS



Motor ֖zellikleri:
Yüksek verimli, küçük hacimli motorlar
• Yeni nesil değişken supap zamanlaması
• ևift egzantrik milli
• Düşük kütle oyuk dökme demir motor bloğu
• Entegre turboşarj ve egzoz manifoldu
• Değişken akışlı yağ pompası
• Elektronik kontrollü termostat
• 4.900 rpm  138 beygir (103 kW)
• 148 pound 1.850 rpm tork (200 Nm)

Genel bakış

Yeni Ecotec 1.4L Turbo yüksek verimli, küçük hacimli motorlar arasında yeni neslin ilk motorlarındandır bu motor sınıfında iddalı bir tüketim sunmaktadır.

Ecotec 1.4L turbo güç değerlendirme 138 beygir (103 kW) ve 148 olarak tahmin edilmektedir pound 1,850 ve 4,900 rpm arasında tork (200 Nm) vermektedir. Maksimum tork için geniş devir aralığında - turbo motorlar belirli bir özelliği - motorun daha iyi bir sürüş deneyimi ve performansı sağlamasına yardımcı olur.

Turbo motorun gücünü artıran avantajı motorun içine daha fazla hava akımı zorlayarak bunu sağlamaktadır daha fazla hava motor gücünü arttırmaktadır.

1.4L Turbo azaltılmış ağırlığı sayesinde Astra ve Cruze gibi küçük araçlar için daha fazla esneklik sağlamıştır. Motor bir dökme demir içi boş bir çerçeve yapısı ile blok, içi boş döküm eksantrik mili ve bir plastik emme manifoldu dahil çok sayıda ağırlık azaltıcı özellikler içermektedir.

Silindir Bloğu
Ecotec 1.4L turbo adlı silindir bloğu beş güçlendirilmiş ana yataklar ile, güçlü gri dökme demirden yapılmıştır. Blok silindir basıncı ve bir turbo sistemi tarafından oluşturulan yükleri uyacak mükemmel termal özellikler sunmaktadır. Ağırlığı en aza indirmek için yüzde 20 daha hafif hale getiren oyuk çerçeve yapısı vardır. Blok aynı zamanda motor titreşimi azaltmaya yardımcı olan bir gri dökme demir taban plakası içermektedir.

Bloğunun içindeki silindirler de yağ ve yakıt tüketimini optimize ederken, piston sürtünmesinin ve genel aşınma en aza indirir pürüzsüz bir yüzey için tasarlanmıştır.

Döner Montaj
Güçlendirilmiş, katı döküm krank mili ile Ecotec 1.4L turbo sisteminin artırdığını silindir basıncı desteklemek için daha fazla güç ve sertlik, özellikle yüksek devirde sunmaktadır.

Krank mili gibi, bağlantı çubukları ve piston turbo sisteminin büyük bir yük desteklemek için dizayn edilmiştir. Biyel çelik dövme ve hafif, hiperötektik pistonlar kalın bir taç alanı ve turbo sistemi tarafından oluşturulan takviye basıncı ve sıcaklığa dayanacak şekilde benzersiz bir halka paketi ile tasarlanmıştır. Motorun sıkıştırma oranı 9.5:1'dir.

Değişken Akış Yağ Pompası
Ecotec 1.4L turbo yakıt verimliliği maksimize yardımcı olan benzersiz bir değişken akış yağlama sistemi kullanmaktadır. Geleneksel bir sabit akış pompasının doğrusal işlemi yerine, motor yükü ile eşleşen bir yağ besleme krank mili tahrik yağ pompası ile sağlanır. Ecotec 1.4L turbo değişken akışlı pompa yağı için motorun talebe dayalı kapasitesini değiştirir.

Piston-Soğutma Yağ Jets
Ecotec 1.4L turbo performansı optimize etmek, verimlilik ve emisyon yardımcı piston sıcaklıkları, en aza indirmek için piston soğutma yağı jetleri içermektedir. Her bir silindirin alt kısmında konumlandırılan jetleri piston altındaki motorun yağlama devre ve sprey motor yağı parçasıdır.

Yağ-Su Soğutucu
Ecotec 1.4L turbo optimum yağ sıcaklığı korumak için bir motor yağı soğutucusu gerektirir. Bu yağ filtresi gövde içine bir ısı değiştirici vardır. Isı eşanjörüne soğutma motorun soğutma devresi tarafından sağlanır. Tasarımı minimum basınç kaybı ile yağ soğutma optimize eder. Soğuk çalışma sırasında, sistem, aynı zamanda, motorun iç sürtünmenin azaltılması için daha önceki bir motor yağının daha hızlı bir ısı sağlar.

Yapısal Yağ Karteri
Bir alüminyum yağ karteri titreşim özelliklerini artırmaya yardımcı olur sertliği ekleyerek, motorun önemli bir yapısal bileşeni olarak tasarlanmıştır.

Silindir Kafası
ևift üstten eksantrik mili ve silindir başına dört valf ile bir alüminyum silindir kafaları bu motorda kullanılmaktadır. Kafasının emme portu tasarımı emme havasının daha sorumlu hareket ve hava / yakıt karışımının daha eksiksiz bir yanık teşvik ederek performansı, verimliliği ve emisyon optimize eder. Sodyum-doldurulmuş egzoz valfleri turbo sisteminin yüksek yanma sıcaklıkları için tasarlanmıştır.

Değişken Valf Zamanlaması
Daha düşük rpm tork da dahil olmak üzere - motorun çift üstten eksantrik düzenlemesi motor supabı açılması ve optimum performans, yakıt verimliliği ve devir bandı boyunca emisyonları için kapanış zamanını ayarlamak için phasing ikili, sürekli değişken kam kullanır. Emme ve egzoz cams 60 krank dereceye kadar aşamalı olabilir. Cam aşamalı aynı zamanda yanma odasının içinde egzoz gazı miktarının optimize edilmesi yoluyla, bir geleneksel EGR olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Entegre bir yağ-kontrol valfı olan bir pervane tipi bir eksantrik phaser düşük ağırlık ve daha büyük bir esneklik paketleme için kullanılır.

Hollow-Cast ve Zincir Egzantrikler
Ecotec 1.4L turbo içinde eksantrik mili içi boş ve geleneksel katı miller daha hafiftir. Motorun toplam ağırlığı azaltmak ile birlikte, Valvetrain atalet alt ve devir için motor daha yüksek ve daha hızlı bir şekilde sağlar. Eksantrik dayanıklı zincirleri tarafından tahrik edilmektedir.

Roller-Parmak Eksantrik Mili Taraftarlar
Bir düşük kütle DOHC silindir parmak eksantrik takipçi sürtünme ve bakım en aza indirmek için kullanılmaktadır. Bu geliştirmek verimliliği ve düşük emisyon yardım, çok düşük sürtünme kayıpları ile çalışır. Hidrolik kirpik ayarlayıcıları ve zincir kam tahrik motorunun ömrü boyunca bakım gerektirmez.

Entegre Turboşarj ve Egzoz Manifoldu
Yakıt tasarrufunun yanı sıra, Ecotec 1.4L turbo litre başına yaklaşık 100 beygir gücü olağanüstü performans yoğunluğu sunar. Daha düşük ağırlık, daha hızlı gaz tepkisi ve araca kolay ambalaj için Ecotec 1.4L turbo benzersiz, entegre turbo ve egzoz manifoldu kullanır. Turbo boyut düşük devirde yüksek tork ve gaz tepkisi üzerine bir vurgu ile seçildi.

Genellikle, turbo egzoz manifoldu veya egzoz sisteminde uzak mansap çıkışında olur ama bu tasarım tek bir bileşen olarak egzoz manifoldu içine turbo türbinler bulunur. Bu, daha az parça gerektiren bir konvansiyonel sistemdir daha hafif, daha düşük motor bölmesi sıcaklıkğa yardımcı olur ve motorun daha hızlı ısınmasını sağlar. Hızlı ısınma faydaları emisyon performansı, bu hızlı teşvik yakından birleştiğinde katalitik konvertör sağlamaktadır.

Turbo motor yağı ile yağlanır ve uzun vadeli güvenilirlik için sıvı soğutmalıdır. Basınçlı hava şarjının önce motor giren bir hava-hava intercooling sistemi ile soğutulur. Bu daha daha etkili bir boost şarj için giriş havasının sıcaklığını düşürür.

Elektronik Kontrollü Termostat
Soğutucu termostatın çalışma noktası elektronik yakıt verimliliği artırmak için farklı çalışma aşamalarında motor sıcaklıklarını optimize etmek için kontrol edilir. Motor kontrol modülü sensörleri izler ve sıcaklık ve yük dahil, hesaba motor çalışma koşullarında çeşitli alır haritalama dayalı termostat kontrol eder.

Ecotec 1.4L I-4 VVT Turbo Güç/Tork grafiği:
[image]http://img267.imageshack.us/img267/4967/enginesplotslujcruze.jpg[/image]

Ecotec 1.4L I-4 VVT Turbo (LUJ) Engine Animation
Ecotec 1.4L I-4 VVT Turbo (LUJ) Engine Animation
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış

Okudukça içim açıldı resmen  greatt
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış

Bu şu an araçlarda olan motor, değil mi? Yani yeni çıkacak olan bir motor değil.Gerçi teknik verilerden aracımdaki motor olduğu anlaşılıyor.

Ben aracımı alırken 1.6 ile 1.4T arasında kalmıştım. 1.6 motorun daha önceki astralarda olan motor olduğunu öğrenince 'madem yeni araba alıyorum, yeni teknoloji olmalı' diyeretk 1.4T de karar kılmıştım.

Hafiflikten konu açılmışken ford un 1 lt 100 hp motoru tabi daha küçük, hafifliği aracın yön değiştirme kendini çok belli ediyor diyorlardı testlerde. Yani aracın ağırlık merkezinin uzağında yer alan bir kütle azaldığı için aracın yön değiştirme ataleti azalıyor, direksiyon hareketlerine daha hızlı cevap veriyor.
 

sksk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
188
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ) Genel Bakış

Bildiğim kadarıyla yeni astra sedan ve makyas-jlı hb ile birlikte gelen 1.4 turbo motorlarda tork 220'ye çıktı. daha doğrusu tam çıkmadı ama belli devirlerde overboost ile 220 torka ulaşacak şekilde iyileştirme yapıldı. teknik olarak nedir nasıl işliyor bilmiyorum. belki yazıyı koyan arkadaşın bilgisi vardır
 
Üst