Easytronic (-)işareti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bilhan14
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bilhan14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
106
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Arkadaşlar şimdiye kadar 2 kez geldi başıma.Aracın vites ekranında (-) işareti çıkıyor ve aynen f hata kodunda olduğu gibi araç çalışmıyor.Fakat bir iki geri ileri oynatınca vitesi düzeliyor.(-) işareti neyi simgeliyor acaba.Başıma büyük işler açmasından korkuyorum ilerde.
 
dostum easytronic şanzımanlar sorunlu diye biliyorum ben forumda bir yerde okudum ...ayrıca yetkili serviste kendi duyduğum yetkili, müşteri konuşmasını söyliyim ben sana ..kullanıcı yolda kalıyo araç sıfır tabi..yetkilinin verdiği cevapta easytronicler yarı otomatik şanzımanlarmış tam otomatik değilmiş sürekli otomatik kullanımında arıza veriyormuş :)..garantiden yapılmış..bilgin olsun

http://ww.sikayetvar.com/index.php?no=246942&fno=169&kno=24&mno=&loc=sikayet&st=b&refpage=2
 
Son düzenleme:
Arkadaşım benim aracım zaren daha önce f kodu vererek yolda kaldı.Yetkili servis beyin değişecek dedi.2.100 YTL.Ben tanıdık bir özel serviste easytronic beyni üzerinde bulunan ve hidrolik basıncı sağlayarak vites değişimlerini gerçekleştiren küçük bir elektrik motorunun kömürlerini değiştirerek çözdüm,maliyet 80 YTL.Fakat dediğim gibi iki kez başıma gelen (-) uyarısının anlamını öğrenmek istiyorum.Daha sonra başıma iş açacağını düşünerekten şimdiden hazırlık yapmak niyetindeyim.Ayrıca easytroniclerin sorunlu olduğu doğrudur ama benim arabam doksan küsür bin kilometrede verdi bu hatayı.Düz vites arabalar da bu kilometrelerde baskı balatayı yiyor zaten.Ayrıca bu vitesin çok harika performanslar beklemiyorsanız aracınızdan,oldukça kullanışlı ve pratik olduğunu belirtmek istiyorum.Öğrenmek istediğim bu (-) 'nin anlamı.
 
Güncel
 
Arkadaşlar yok mu bilen?
 
kusura bakmayın ama buna cevap veren çıkmaz, ama opelim eglence başlığına 1 mesaj atın , 10 tane cevap veren çıkar. malesef bu boyle. bilgiyi paylaşmaktan aciziz. bende duz vıtes oldugundan bilmiyorum yoksa mutlaka yardımcı olurdum. servisi arayıp ogrenemezmisiniz. şu saatte tum servısler açık.
 
Şöyle bişi buldum kullanım ile ilgili (-) hatası ile ilğili bi bilği göremedim. Ama sorun beyin ile alakalı olabilir.

Vites göstergesinde (-) işareti varsa 2 veya 3 günlük işçilik ve 600YTL civarı bir paraya beyni tamir edildiğini. Eğer Vites göstergesinde (F) işareti varsa bu durumda 1 günlük işçilik ile ve 300 YTL ücret ile tamir edildiği söyleniyor.

corsa_easytronic.jpg

Easytronic Opel'in kullandığı otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Bildiğimiz otomatik şanzımanlar gibi tork konvertörü benzeri parçalar bulunmamaktadır. Manuel şanzımandan tek farkı vites değişimlerini ve kavrama işlemini elektrikli motorlar üstlenmektedir.

Opel araçlarının kataloglarını "okursanız" easytronic sistemine sahip modellerin manuel olanlara nazaran bir miktar daha "az" tükettiğini görürsünüz.

Otomatik araçlarda aktarmada yaşanan güç kayıpları easytronic'te yoktur.

Dezavantaj olarak;
Aracın eğimli yollarda kalkış anında geri kayması.
Zaman zaman vites geçişlerinde sarsıntı yapmasını.
Vites değiştirme süresinin fazla olduğunu sayabiliriz. Lakin bu süre uzunluğu 0-100km/h denemelerinde canınızı sıkabilir, gündelik yaşama pek etkisi yoktur.

Entryin zengin görünmesi amacı ile kişisel deneyim ve önerilerime de yer vermek istemekteyim.

Evvela hızlanırken vites büyütme zamanlarında ayağınızı hafifçe gazdan çekiniz. Gaz pedalından komple alın demiyorum sadece azıcık çekseniz yeter. Daha az hatta sarsıntısız geçişler için kendi kılavuzunda da yazan ama pek kullanılmayan püf noktadır.

Corsa C kullanıyorsanız ve ani frenajda motorun stop etmesi gibi bir olay başınıza gelirse ki bize olmuştu servise gidip şanzıman yazılımını yeniletmek bu sorunu çözecektir.

Hala Corsa C kullanıyorsanız yokuş yukarı kalkışlar canınızı sıkabilir bunun için el frenini kullanmanız basit ve yaygın bir çözümdür.
Diğer yol ise kafası karışmayacak bünyeler için alışılması gayet kolaydır. Yokuş yukarı dururken sol ayağınız ile fren pedalına hafifçe dokunursanız ve kalkış yaparken bırakırsanız gayet pratiktir.

Diyelim ki seyir halindeyken araçta "F" yazdı yani failure. Hemen paniklemeyin. Durun motoru stop edin. Tekrar çalıştırın. Düzelmediyse biraz daha bekleyip öyle çalıştırın. Hemen servise sarılmamak gerekiyor çünkü nadir de olsa Corsacık kendinden beklenen şirinlikle şaka yapabiiyor sahibine.

Corsa C'den Astra'ya terfi edenlerdenseniz daha mutlu bir birey olursunuz çünkü artık hill holder'ınız vardır. Bunun yanında bir de "sport" tuşu verirler.
Hill holder geri kaymanızı engellemek için belli eğimden sonra devreye girer ve freni belli bir süre basılı tutar.
Sport tuşuna değinmek gerekirse vites geçişlerinin devir seviyesini daha üstlere çeker, vites geçişleri daha hızlı yapılır ve aracın gaz tepkisi daha hassas olur.
Astra'nızda "IDS plus" paketi varsa sport tuşuna bastıgınız anda ayrıca süspansiyonlarınız sertleşir.
Sport modu açık iken öndeki aracı yakın takip etmek zaman zaman zorlaşmaktadır çünkü gaz tepkisi hassastır bir anda cok yaklaşabilirsiniz öndekine.

Easytronic ile ilgili entryimizin sonuna gelirken daha hızlı ve öfkeli bir şanzıman dileyenlerin "SMG" ve türevlerine yönelmeleri rica olunur tabi cüzdanları yerse.
Sonuç itibari ile görevini yerine getiren yakıt sarfiyatında negatif bir etkisi olmayan kendi çapında bir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

in_Opel_Corsa_Easytronic_1200_101.jpg
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim arkadaşlar.Ayrıntılı bilgi için.Servisi aradığımızda cevap standart,beyinde arıza olabilir,gelin bakalım,değişmesi gerekebilir.Adamların 5 kelimesinden biri değiştirmek.
 
Cengiz bilgiler için teşekkürler.
Bir cahil sorusu sorayım arkadaşlar:D
corsa c ve corsa d de kullanılan easytronic şanzmanlar aynı mı? değilse farkları nedir?
 
Geri
Üst