düşük devirlerde zorlamak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erkan34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
80 lere (gaza bastığımız halde )eğer biz aracın hızı düştü halde 4. vitese almayıp 5. vitesle devam edersek araç zorlanmış oluyor.ama öyle değilde 4. vitese alırsak araç zorlanmamış oluyor anladığım kadarıyla zorlamak bu şekilde oluyor ...

dikkat etmek gerekli bak 80 km/s hızı 5. vites kaldırabilir. şöyle diyelim düz yani eğimsiz bir yolda 60km/s ile 5. viteste gidebilirsiniz motora ekstra bir yük binmeyeceğinden birşey olmaz devir sbt kalır. ama hafif bir egimde devir düşeceğinden vites küçültmek gerekli. yani hızla değilde motor devri ve yol eğimi ile alakalı biraz. 80 değilde hız 60a düşerse 4 de hatta 3 e çekmek gereki. ama eğim fazla baktınız yavaşlamaya devam edeceksiniz o zaman 5 te kalmanın bir anlamı yok. hemen bir düşük vitese alacağız.
 
ama benim dediğimde aynı şekilde oluyor 1. vitesteyken rampada 2 ye attım baktım gazı yokladım araç devirlenmiyor sonra 1 e tekrar atıp devam ettim bu şekilde aracı zorlamadım ama 2. vitesde gaza basmaya devam edip rampayı çıkmaya çalışsaydım zorlamış olurdum..
 
ama benim dediğimde aynı şekilde oluyor 1. vitesteyken rampada 2 ye attım baktım gazı yokladım araç devirlenmiyor sonra 1 e tekrar atıp devam ettim bu şekilde aracı zorlamadım ama 2. vitesde gaza basmaya devam edip rampayı çıkmaya çalışsaydım zorlamış olurdum..

aynen dediğin gibi. eger araç devir kazanıyorsa yada gaza bastığınızda devir kazanabilecekse zorlamıs olmazsın. aksi halde motor zorlanır. ama şu da var tabi sen 2 ye aldın yokus dik devir 1500-2000 arasıda ve araç hızlanabiliyor ama yavaş yavaş... o zamanda belli bir süre optimum devir yakalanana kadar zorlamış olursun.
 
yani senin anlattığın zorlama vites küçültürken benimkide vites büyütürken fark sadece bu kadar ikisindede bir zorlama oluyor
 
yani senin anlattığın zorlama vites küçültürken benimkide vites büyütürken fark sadece bu kadar ikisindede bir zorlama oluyor

ikiside aynı şey tabiki. önemli olan motor devri. ;)
 
aynen dediğin gibi. eger araç devir kazanıyorsa yada gaza bastığınızda devir kazanabilecekse zorlamıs olmazsın. aksi halde motor zorlanır. ama şu da var tabi sen 2 ye aldın yokus dik devir 1500-2000 arasıda ve araç hızlanabiliyor ama yavaş yavaş... o zamanda belli bir süre optimum devir yakalanana kadar zorlamıaktış olursun.
tamamdır anladım sağolasın bahadırım.
bu olay kafama takılmıştı ..
çünkü geçen gün arabayı ilk almıştım rampa çıkmak zorunda kaldım biraz dikti rampa 1. viteste hafif hafif çıkarken 2 ye atim dedim attım ve baktım gaz yemiyecek gibi oldu sonra tekrar 1 e attım devam ettim biraz düzlendi 2 çektim rahat rahat rahat çıktım . ve o anda 2. vitese attığım anda belki araç çıkardı ama benim aklıma RODAJ geldi düşük devirlerde aracı zorlamayınız .
ordan beri aklımda..
 
yahuuu yeni bir araç alınca çok pimpirikli oluyorum en ufak bişey kafama takılıyor acaba yanlış bişeymi yaptım diye..
 
en iyisini yapmışsın. biraz sabret, sık dişini :D az kaldı az. :D 1000km dediğin nedir ki :D
 
en iyisini yapmışsın. biraz sabret, sık dişini :D az kaldı az. :D 1000km dediğin nedir ki :D
:D:D:Dzaten 320 km oldu bir an önce atlatsam şu rodaj olayını iyi olcak:D
 
aslında aracı en güzel optimum devirde kullanmak gerekte ben pek sevmiyorum ya 1500-2000 arası oluyor yada 3500 üzeri :D:D:D
 
Geri
Üst