düşük devirlerde zorlamak

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan erkan34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

erkan34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
1,634
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
arkadaşlar bilirsiniz aracınızı düşük devirde zorlamak hem rodajda hemde normalde moturunuza ve cebinize zararlıdır...
peki nedir bu 'düşük devirlerde zorlamak'
örneğin :ben hem yeni araç alınca hemde normalde düzde 2800 max rampada 3000 veya 3100 devir aralıklarında 1. vitesten 2. vitese atarım tabi duruma göre 1. vites 3000 devir gibi fazla dik olmayan bir rampada 2. vitese atınca tam dip gaz yapmayıp hafif hafif gaza basarım baktım araç gitmiyor gibi tekrar 1. vites atarım devam derim .yani düşük devirde araç hızlansın veya rampada gitsin diye gaza tam kesinlikle basmam,bassamda çıkar rampayı ama zorlamam .bu durumda ben aracı düşük devirlerde zorlamışmı oluyorum?
yani kısaca düşük devirde zorlamak =her vitesde araç düşük devirdeyken tam gaz verip hızlanmasını sağlamakmı?
yoksa düşük devirde yavaş yavaş gaza basarak hızlanmakmı?
mesela rodajda ilk 1000 km düşük devirlerde zorlamayın yazar.peki bu zorlama düşük devirde tam gazmı?
tecrübeli arkadaşlarımız cevap verirse sevinirim;)
 
düşük devirde zorlama deyince aklıma sadece baskı balata geliyor..
 
Faydalı bir başlık takip ediyorum konunun üstünde durduğun için tşkler erkan benimde aklıma takılıyor bu =)
 
düşük devirde zorladığını motor sesinden anlayabilirsin en basit olarak.Daha hırıltılı çalışmaya başlar, sanki subap sesi gibi.
 
düşük devirde zorladığını motor sesinden anlayabilirsin en basit olarak.Daha hırıltılı çalışmaya başlar, sanki subap sesi gibi.
ya tabiki ama sorunun cevabı önemli:Ddüşük devirde tam gaz vermekmi zorlamak demek :confused:
 
1. düşük devirde tam gaz arabanızın fazla yakıt yakmasına ve bizlerin anlayamayacağı derecede şanzımanda titremeler meydana gelmesine neden olur. devir ancak çok düştüğü zaman anlaşılır. araba sarsıntılı çalışır ve gitmeye çalışır.
2. düşük devirde seyretmek az yaktırır vede motor ömrünü azaltır. daha ileriki zamanlarda ya bu arabayla önceden ??? hız yapıyordum ama şimdi 140 km/h geçmiyor deriz.

kısacası ben 2000 devirin altına düşmüyorum. yukarısı ise belli olmuyor.
 
Son düzenleme:
şimdi arkadaşlar tabiki düşük devirde 1. vitesle çıkılacak rampayı 2. viteste çıkmaya çalışırsak araç hırıltılı ve düzensiz çalışır ,motordan değişik sesler gelir,ama belki bişekilde çıkar veya istop eder ,buraya kadar tamam .:)ama benim anlatmak istediğim .
düşük devirde zorlamanın açılımı nedir,mesela,
1 =düşük devirde zorlamak demek araç düşük devirdeyken rampada veya düzde çabuk hızlansın diye gaza sonuna kadar basmaktır,(zaten sonuna kadar bassanızda geç tepki verir veya vermez )ama bişekilde hızlanır.
2=düşük devirlerde zorlamak demek ,araç düşük devirdeyken hızlanması için veya rampada hızlanması için gaza yedire yedire ,yavaş yavaş basmaktır.
şimdi benim bildiğim kadarıyla düşük devirde zorlamak, 1. seçenektir.
sizlerinde yorumları benim için önemli....

mesela :opellerin kitapçığında rodaj 'da'' düşük devirlerde motorunuzu asla zorlamayın'''diye yazar ..
 
Faydalı bir başlık takip ediyorum konunun üstünde durduğun için tşkler erkan benimde aklıma takılıyor bu =)
Rica ederim birolum..aslında bu konu önemli,hem rodajda hemde normal kullanımda motorumuzun ömrü ve yakıtımız için önemli olduğunu düşünüyorrum...
 
erkan düşük devirde zormalak dediği senin deörnek verdiğin gibidir. yani her vites dişlisinin bir çekme gücü vardır bilirizki en güçlü vites 1. vitesdir ve çekiş oranı en yüksek olanda budur. 5. vites en zayıf vitestir ve çekiş oranı oldukça düşüktür. genelde aracın hızlanmasını sağamaz sadece ivmeyi 0'da tutmaya çalışır. şimdi siz 5. viteste kalkış yapmak isterseniz motorda sarsıntı meydana gelir ve araç çok zor hareket eder. bu vitesin çekiş gücünün olmamasıdır. işte buda zorlamaktır. yokuş çıkarkende vites düşürürüz araç çekişten düşer yukarıda anlattığımın aynısındır. o vitesin çekiş oranı yeterli olmadığından çekişi artırabilmek amacıyla vites küçültürüz. dediğin gibi düşük devirde zorlamak gazı kökleyip hızlanmasını beklemek değildir. aracın çekişinin düştüğü zaman hala o viteste seyretmektir....
 
erkan düşük devirde zormalak dediği senin deörnek verdiğin gibidir. yani her vites dişlisinin bir çekme gücü vardır bilirizki en güçlü vites 1. vitesdir ve çekiş oranı en yüksek olanda budur. 5. vites en zayıf vitestir ve çekiş oranı oldukça düşüktür. genelde aracın hızlanmasını sağamaz sadece ivmeyi 0'da tutmaya çalışır. şimdi siz 5. viteste kalkış yapmak isterseniz motorda sarsıntı meydana gelir ve araç çok zor hareket eder. bu vitesin çekiş gücünün olmamasıdır. işte buda zorlamaktır. yokuş çıkarkende vites düşürürüz araç çekişten düşer yukarıda anlattığımın aynısındır. o vitesin çekiş oranı yeterli olmadığından çekişi artırabilmek amacıyla vites küçültürüz. dediğin gibi düşük devirde zorlamak gazı kökleyip hızlanmasını beklemek değildir. aracın çekişinin düştüğü zaman hala o viteste seyretmektir....
hımm yani kısaca atıyorum otoyolda gidiyoruz 5. viteste hızımız 140 civarında araç gayet güzel bir şekide giderken yol eğimi artıyor(yani rampaya geliyoruz )aracın hızı 100 ve hatta 90 lara kadar düşüyor veya 80 lere (gaza bastığımız halde )eğer biz aracın hızı düştü halde 4. vitese almayıp 5. vitesle devam edersek araç zorlanmış oluyor.ama öyle değilde 4. vitese alırsak araç zorlanmamış oluyor anladığım kadarıyla zorlamak bu şekilde oluyor ...
 
Geri
Üst