- Katılım
- 24 Şub 2011
- Mesajlar
- 3,318
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 55
arkadaşlar bu bir tespit, bilgi paylaşımı ve soru yazısıdır. yorumlarınızı bekliyorum.
geçenlerde eski bir başlık altında sorun olarak gördüğüm konudan kısaca bahsetmiştim. şöyle ki;
1.6cdti aracımın arka cam buğu gidermesi zaman zaman kendiliğinden devreye giriyor. ancak orta konsol üzerindeki düğmede bulunan uyarı ışığı yanmıyor. peki nasıl anlaşılıyor? start stop devre dışı kalıyor, rolanti tüketimi 0.3 - 0.4 yerine 1.3 1.5 gibi değerlere çıkıyor. bu esnada gösterge panelindeki yol bilgisayarında eco/ana tüketiciler ekranında arka cam buğu çözücünün devrede olduğunu görüyorsunuz. bu durumdayken orta konsoldaki düğmeye basarak devreden çıkartamıyorsunuz. bir kaç arkadaş dizel araçlarının dpf temizliği yaptığını rolanti devrinin yükselmesinden anladıklarını yazmışlardı. muhtemelen o esnada arka cam buğu çözücü devreye giriyor. söylemiş olduğum ekrandan yada yan aynaya elinizle dokunduğunuzda ısıdan anlaşılır. bu durumu servise bildirdim ancak bir cevap bulamadılar ve opele danışacaklarını söylediler. bugün internette bu konuyu biraz inceledim bir ford forumunda aynı konu aynı şekilde geçiyordu. almanca bir kaç opel forumundan anladığım kadarıyla hem astra j hem mokka (sanırım insignia için de vardı) aynı konu yazılmıştı.
anladığım kadarıyla dpf zaman zaman ufak çaplı temizlik yapmak için motora extra güç bindirmek istiyor ve arka cam buğu gidericiyi devreye sokarak rolantinin yükselmesini ve start-stopun devre dışı kalmasını sağlıyor. bu durumu şununla destekleyebilirim. bir ara arka cam buğu giderici çok sık devreye girdi ( ben o zaman bunun bir hata olduğunu düşünüp, her devreye girdiğinde aracı stop edip tekrar çalıştırıyordum ) sonunda gösterge panelinde dpf uyarı ışığı yandı ve gösterge panelinde dpf temizliği sürmeye devam edin uyarısı çıktı. çevre yolunda yüksek devirli uzunca bir sürüş sonucunda dpf temizliği yapmış oldu ve bir kaç gün arka cam buğu giderici devreye girmedi ( dolayısıyla start stop devre dışı kalması ve rolanti tüketimi artışı hiç olmadı. sonrasında farklı zamanlarda iki kez rolanti tüketimi ve arka cam buğu giderici devreye girdi, bu kez stop etmek yerine 2000 devirin altına düşmemeye gayret ettim ve eskisi gibi uzun süreli devir yükselmesi yaşamadım.
okuduğum yazılarda dpf nin sık devreye girmesinin sebepleri arasında yakıt kalitesi, düşük devirli kullanım, kısa mesafelerde aracın çalışıp motor ve dpf sistemi yeteri kadar ısınmadan stop edilmesi, uzun süreli rolanti devrinde kullanımından bahsediliyordu.
o halde merak ettiğim konular şunlar;
1) araç rolanti devrinde mümkün olduğu kadar az çalışsın diye start stop hep devrede mi olmalı?
2) araç kısa mesafelerde ısınmaya fırsat bulamadan stop etmesin diye start stop çok kullanılmamalı mı?
3) bana en mantıklı gelen motor uygun sıcaklığa ulaşıncaya kadar start-stop kapatılmalı daha sonra kullanılmalı mı?
bu arada dizel araç yüksek devirli kullanılmalı şeklinde genel bir kanı var. iyi ama o zaman da tüketim artacak? benim tespitim, şehir içinde 2000 devirde muhtemelen motor gücü ve tork üst seviyelerde performans sergiliyor ve tüketim oldukça düşük oluyor. şimdilik mümkün olduğunca 2000 devirle kullanmaya çalışıyorum.
son olarak ben bunlarla uğraşamam arkadaş yemişim karbon atılımını deyip dpf iptali etmek ne kadar mantıklıdır?
umuyorum anlatabilmişimdir.
geçenlerde eski bir başlık altında sorun olarak gördüğüm konudan kısaca bahsetmiştim. şöyle ki;
1.6cdti aracımın arka cam buğu gidermesi zaman zaman kendiliğinden devreye giriyor. ancak orta konsol üzerindeki düğmede bulunan uyarı ışığı yanmıyor. peki nasıl anlaşılıyor? start stop devre dışı kalıyor, rolanti tüketimi 0.3 - 0.4 yerine 1.3 1.5 gibi değerlere çıkıyor. bu esnada gösterge panelindeki yol bilgisayarında eco/ana tüketiciler ekranında arka cam buğu çözücünün devrede olduğunu görüyorsunuz. bu durumdayken orta konsoldaki düğmeye basarak devreden çıkartamıyorsunuz. bir kaç arkadaş dizel araçlarının dpf temizliği yaptığını rolanti devrinin yükselmesinden anladıklarını yazmışlardı. muhtemelen o esnada arka cam buğu çözücü devreye giriyor. söylemiş olduğum ekrandan yada yan aynaya elinizle dokunduğunuzda ısıdan anlaşılır. bu durumu servise bildirdim ancak bir cevap bulamadılar ve opele danışacaklarını söylediler. bugün internette bu konuyu biraz inceledim bir ford forumunda aynı konu aynı şekilde geçiyordu. almanca bir kaç opel forumundan anladığım kadarıyla hem astra j hem mokka (sanırım insignia için de vardı) aynı konu yazılmıştı.
anladığım kadarıyla dpf zaman zaman ufak çaplı temizlik yapmak için motora extra güç bindirmek istiyor ve arka cam buğu gidericiyi devreye sokarak rolantinin yükselmesini ve start-stopun devre dışı kalmasını sağlıyor. bu durumu şununla destekleyebilirim. bir ara arka cam buğu giderici çok sık devreye girdi ( ben o zaman bunun bir hata olduğunu düşünüp, her devreye girdiğinde aracı stop edip tekrar çalıştırıyordum ) sonunda gösterge panelinde dpf uyarı ışığı yandı ve gösterge panelinde dpf temizliği sürmeye devam edin uyarısı çıktı. çevre yolunda yüksek devirli uzunca bir sürüş sonucunda dpf temizliği yapmış oldu ve bir kaç gün arka cam buğu giderici devreye girmedi ( dolayısıyla start stop devre dışı kalması ve rolanti tüketimi artışı hiç olmadı. sonrasında farklı zamanlarda iki kez rolanti tüketimi ve arka cam buğu giderici devreye girdi, bu kez stop etmek yerine 2000 devirin altına düşmemeye gayret ettim ve eskisi gibi uzun süreli devir yükselmesi yaşamadım.
okuduğum yazılarda dpf nin sık devreye girmesinin sebepleri arasında yakıt kalitesi, düşük devirli kullanım, kısa mesafelerde aracın çalışıp motor ve dpf sistemi yeteri kadar ısınmadan stop edilmesi, uzun süreli rolanti devrinde kullanımından bahsediliyordu.
o halde merak ettiğim konular şunlar;
1) araç rolanti devrinde mümkün olduğu kadar az çalışsın diye start stop hep devrede mi olmalı?
2) araç kısa mesafelerde ısınmaya fırsat bulamadan stop etmesin diye start stop çok kullanılmamalı mı?
3) bana en mantıklı gelen motor uygun sıcaklığa ulaşıncaya kadar start-stop kapatılmalı daha sonra kullanılmalı mı?
bu arada dizel araç yüksek devirli kullanılmalı şeklinde genel bir kanı var. iyi ama o zaman da tüketim artacak? benim tespitim, şehir içinde 2000 devirde muhtemelen motor gücü ve tork üst seviyelerde performans sergiliyor ve tüketim oldukça düşük oluyor. şimdilik mümkün olduğunca 2000 devirle kullanmaya çalışıyorum.
son olarak ben bunlarla uğraşamam arkadaş yemişim karbon atılımını deyip dpf iptali etmek ne kadar mantıklıdır?
umuyorum anlatabilmişimdir.