double clutch (cift debriyaj)

dizel araçlarda boost sağlamak için ideal bir yöntem ;)
 
Manuel araçlarda kick down...
 
eski bir sistem, günümüzde pek kullanımı yok, çift debriyaj sistemi ya da eskilerin diliyle "apartman vites" olarak bilinir.. vites geçişlerinde arada bir kez daha debriyaja basılması ile devreye girer, geçiş öncesi dişlileri ve balatayı hazır duruma getirme durumu da diyebileceğimiz sistem ara gaz ve overboost için de kullanılır ancak günümüzde elektronik beyin ve gaz pedalı konum sensörleri ile overboost sağlama tek başına gaz pedalı ile mümkün olabilmekte. yeni nesil olan şanzımanlarda vites yollarının daha kısa olması da bu sisteme gerek duyulmamasının bir nedeni olmakta.
 
ben denedım faydasını gormedım :D
 
valla bende goremedim yararını falan anlamadım gitti ya nedenböle bi zahmete giriyo bu adam :D
 
yanlıs anlamadıysam hareket su ;aracınızın devrını dusurdugunuzde aynı vıtesteyken gaza yuklenıp,debrıyaja yarım ve hızlıca basıp bıraktıgınızda bırden ve cok kısa surede aracınızın tekrar devırlendıgını farkedeceksınız
bu hareket bu sebeple yapılır ve cok ıse yarar kastettıgınız hareket bu olsa gerek

tamam da abi debriyaj balatasına zararı olmaz mı onun ya? bunu yapmak yerine vites küçültmek daha sağlıklı bir hızlanma şekli bence
 
yanlıs anlamadıysam hareket su ;aracınızın devrını dusurdugunuzde aynı vıtesteyken gaza yuklenıp,debrıyaja yarım ve hızlıca basıp bıraktıgınızda bırden ve cok kısa surede aracınızın tekrar devırlendıgını farkedeceksınız
bu hareket bu sebeple yapılır ve cok ıse yarar kastettıgınız hareket bu olsa gerek

Abi benden önce davrandın bende aynı şekilde biliyorum yanlışım yoksa bu tekniği en çok yeri geldiğinde ralliciler ve illagal drag yarışcısı gençler 2. viteste kullanıyor. İllegal dedim çünkü prosefyonel anlamda drag için hiç duymadım.

Baskı balataya zararını anlatmaya gerek yok. Tam emin olmasamda aklımda canlandırdığım kadarı ile senkromeç dişlileri ve cift debriyajın etkisinden motor kulaklarına ciddi zararı olabilir.
 
Eskiden karadüzen diye tabir edilen ağır vasıtalarda bu sistemi kullanmıyan yoktu...Vites değişimini kolaylaştırıyordu...ama bu arkadaş ne anlamda kullandı...? günümüz şartlarında faydası ne ...? anlamadım...laf olsun işte......
 
eski bir sistem, günümüzde pek kullanımı yok, çift debriyaj sistemi ya da eskilerin diliyle "apartman vites" olarak bilinir.. vites geçişlerinde arada bir kez daha debriyaja basılması ile devreye girer, geçiş öncesi dişlileri ve balatayı hazır duruma getirme durumu da diyebileceğimiz sistem ara gaz ve overboost için de kullanılır ancak günümüzde elektronik beyin ve gaz pedalı konum sensörleri ile overboost sağlama tek başına gaz pedalı ile mümkün olabilmekte. yeni nesil olan şanzımanlarda vites yollarının daha kısa olması da bu sisteme gerek duyulmamasının bir nedeni olmakta.
bilen biri çıkmış

ben de ne işe yaradığını anlamayınca bugün merak ettim bi denedim,
mekanizmayı anlatamam ama doğrudan vites küçülttüğümüzde araba önce bir yığılıyor sonra küçük vitesin etkisiyle ileri atılıyor
bu şekilde gaz verip sonra küçültünce o yığılma olmadan tatlı bir biçimde direk hızlanıyor

benim hoşuma gitti :D arada bir yaparım

yarım debriyajla ilgisi yok, yarım debriyajı benzin pompası bozuk unoyu yürütmek için kullanmıştım o bunun gibi bişey değil

sadece 2 vites arasında boşa alıp az bişey devir veriyoruz hepsi o
 
vites küçültürken bahsettiğiniz o yığılmanın olmaması için biraz gaza basarak ayağımızı debriyajdan çeksek yine olur bence...
 
Geri
Üst