Dizel mi benzinli mi ? Dizel ve benzinli otomobillerin her yönden karşilaştirmasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu öyle kapışıcak yada lafda havada konuşulucak bir şey değil resmi veriler var adamlar oturmuş kafa yormuş matamatiksel resmi fabrika verilerini ortaya koymuş bu bir arabadergisinin yaptığı araştırma yani yok ben km de şu kadar yakıyorum yok ben bir depoyla şu kadar gidiyorum tarzı şehir efsaneleri değil..

yukardaki karşılaştırmanın özeti şu bir mazotlu araba benzinli akranına oranla aradaki fiyat farkını yılda ortalama 20 bin km yaparsa 3-4-5 sene arasında kapatabiliyor..

yani birisi iki yılda 60-70 bin yapıyorsa alsın tabiki mazot o zaten 3 sene ye kalmaz araçda 100 bini devirir aradaki fiyat farkını çıkartır kara geçer..

ama yılda 10-15 bin km yol yapıyorsanız o zaman değil 3-4 sene 5-6 senede benzinliye oranla parasını zor çıkartırsınız..

birde bu test ekonomik ufak kasa ucuz arabalar arasında yapılmış o yüzden aradaki fiyat farkı az 3-4 bin tl arasında..

üst sınıf lüks bir araç olsaydı yukarda verdiğim insignia örneği gibi aradaki fark 15-20 bin tl gibi çok çok ciddi rakamlara varıyor.. o zaman benzinlisine oranla aradaki fiyat farkını çıkarabilmek için bu teste göre her sene 20 bin km yol yapılsa 10-15 senede zor parasını çıkartır..
 
Son düzenleme:
.....

üst sınıf lüks bir araç olsaydı yukarda verdiğim insignia örneği gibi aradaki fark 15-20 bin tl gibi çok çok ciddi rakamlara varıyor.. o zaman benzinlisine oranla aradaki fiyat farkını çıkarabilmek için bu teste göre her sene 20 bin km yol yapılsa 10-15 senede zor parasını çıkartır..


iyi de dizel insignia 2000 cc, verdiğin benzinli örnek 1600cc(115 ve 180 ps).
aradaki vergi farkını hiç düşünmüyosun heralde.
yapman gereken kıyaslama aynı vergi dilimine ait araçlar arasında olmalı, yani biri %27 öderken diğeride %27 olmalı. birini %27 alıp diğerini %60 lık vergi diliminden alırsan yaptıgın gibi fark 15-20bin olur
yani kısacası
insignia 2.0 benzinli cosmo 83 bin civarı
insignia 2.0 dizel cosmo 85 bin civarı
fark yine 2-2.5 bin TL
 
Bende benzinden yanayim bugun alsam ici bos dizel alacagima full+full benzinli alirin. Birde araba da denk gel bakalim kotu mazato ne olacak, tutmaz bir daha ayar o. Valla ben benzinden yanayim her zaman yilda 15000 bilemedim 17000 km yapiyorum deymez ager yilda 45000 - 50000 km yapmadikca almayacan dizel.

Birde su olay var meslek dolayi cok gidiyorum TUPRAS a dizel tanklari bombos, benzin tanklari fullmus depolarda, tupras hukumete surekli baski yapiyor fiyat dengesine galellim diye, yani dizele zam gelecek hukumey benzini indirmiyecegine gore :)

Fark parasini pesin verip sonra ben az yakiyom oh be diyemem arkadaslar fazladan verdigim o parayi degerlendirsem bana yilda bir depo benzin parasi kazandirir valla.
 
Dizeli alırken arada verdıgımız parayı cıkarmaktan bahsediyor bazılarıda,satarken dizel daha ucuz gidiyor zannedersem yaşadığınız yerde benzinliye göre?Şu şartlarda ikinci elde dizel benzinliye göre çok hızlı satıldığı gibi,satarkende sıfır olarak arada verdiğiniz miktarın hatrı sayılır şekilde kısmını geri alıyorsunuz,ondan sorun yok.Eski araçlarım benzinliydi şimdi dizele biniyorum çok km yapmamdan dolayı çokta memnunum,öyle traktör gibi sesmiş vs. bu tarz şeyler yok altımızda 80 model pancar dizel audi yok arkadaşlar siz çok eskide kalmışsınız ;)
 
iyi de dizel insignia 2000 cc, verdiğin benzinli örnek 1600cc(115 ve 180 ps).
aradaki vergi farkını hiç düşünmüyosun heralde.
yapman gereken kıyaslama aynı vergi dilimine ait araçlar arasında olmalı, yani biri %27 öderken diğeride %27 olmalı. birini %27 alıp diğerini %60 lık vergi diliminden alırsan yaptıgın gibi fark 15-20bin olur
yani kısacası
insignia 2.0 benzinli cosmo 83 bin civarı
insignia 2.0 dizel cosmo 85 bin civarı
fark yine 2-2.5 bin TL

arkadaşım bir bilgi sunucaksan doğrusun.. yanlış yanlış insanları bilgilendirme..

o kadarını bende biliyorum

insignia nın 2.0 modeli 220 hp yani 220 beygir..
insignia nın 2.0 dizeli nin en yükseği bile 160 beygir

60 beygir aradaki farkı ne yapıcaz... öyle saçma şey olurmu..
ben beygir gücüne denk araçları denkleştirdim.. zaten öylede olur..

vergi dilimi beni bağlamaz burda kıyaslama yapıyoruz vergi dilimine göre yapmıyoruz o zaman parça parasına göre de değerlendirme yapalım yada donanımına göre yada ikinci eline göre öyle şey olurmu biz aynı aracın iki eşit güçdeki modelini kıyaslıyoruz..

Aç araba dergilerini bak insanlar aynı modelde araçların benzinli mazotlu kıyaslamasını yaparken eş değer güç deki versiyonları baz alırlar 1.6 t si ile 2.0 mazotlusu eş değer ise onları kıyaslarlar kıyaslama böyle yapılır..

bırak mazotlu benzinliyi iki farklı markanın aynı klasmmanda biri 1.6 160 beygir olsun diğeri 2.0 160 beygir olsun ikisini eş değer görüp kıyaslarlar.

ben aynı iki tane editon aracı kıyasladım hatta onda bile benzinli olan 180 beygir olmasına rağmen ona göz yumdum öyle kıyasladım..

hadi 160 beygirlik mazotlu edition la 180 beygirlik benzinli editonı kıyaslasak aradaki fark dahada büyüyor 19 bin tl oluyor.. burda insanları yanlış yönlendirmeyelim..

bu arada insignia nın 220 beygirlik mazotlusu olsa oda en az 10 bin tl den aşağı olmazdı aradaki benzinlisine oranla farkı..

benim yapdığım eşleştirme önceki doğrudur
tabiki araç lüks sınıfa girdimi motor hacimleri çoğu zaman tutmaz
misal bmw nin şu anda 3 kasadada 5 kasadada kullandığı 2.0 motor 177 beygirlik motordur bmw nin ona eş değer benzilisi yokdur 2.0 benzinlisi 156 beygirdir yani arada 21 beygir gibi bir fark var.. nasıl kıyaslayabilirsin bunları.. ona en eş değer bmw nin 2.3 motoru var 175 beygir falan olması lazım
cc sine hacmine göre değil motorun beygirine eş değer gücüne göre kıyaslama yapılır..

istersen gel sana bmw ye göre örnek veriyim..

bmw 3.20d coupe 177 beygir mazotlu 115 bin tl
bmw 3.20 i coupe 156 beygir benzinli 100 bin tl

aradaki 15 bin tl fark var...
elimde daha dün bmw den aldığım liste fiyatı var sitesinde de daha güncellememişler biri 100 bin gözüküyor biri 110 bin..aynı kasa aynı motor araç..
 
sen zarar ediyorsun işde 2 sene sonra satarsan yukardaki şema zaten bunu anlatıyor illaki benziliye oranla pahalıya aldığın bir aracı benziliye oranla tabiki ikinci elde de pahalıya satıcaksın ama senin o pahalıya sattığın para kar değil sen 2 sene sürersen mazottan zarar ediyorsun

o yukardaki şemayı yapan adam diyorki zaten 2 sene sürüp satıcaksan benzinli al zarar etme ama 2 sene sürüp mazotlu alıcaksan benzinliye oranla zarar edersin paranı çıkarmassın..

sen sanırım matamatiği anlayamadın. hayla zarardayım kardayım mantığındasın..

Hayır bence siz anlayamadınız orda yazan parasını çıkartma olayı alırkenki parayı çıkartmak e ben alırkenki parayı zaten satarken benzinliyle aynı fiyattan satmayacağıma göre dizeli satarken çıkartmış oluyorum.

satarken iki arabadanda aynı zararı ediceğimi farz edersek yani ikisinide sıfır aldığımın 5000 lira düşük fiyatına satacağımı farzedersek kullandığım süre boyunca benzin mazot farkı cebime kalmış oluyor. birine 1000 liralık benzin alırken diğerine 700 liralık mazot alıcam ikisinide 5000 lira zararla satacam benzinlide 6000 lira cebimden çıkıcak dizelde 5700 rakamları kafadan öylesine attım ne demek istediğimi anlayın diye. Dizeli satarken pahalıya sattığımdan kar ediyorum demiyorum verirkenki parayı çıkarmış oluyorum diyorum.

Ayrıca herkes ne istiyorsa onu kullansın boşuna tartışmaya lüzum yok. Bundan sonra alacağımız araba kesinlikle dizel olacak.
 
bugünün koşullarına göre göre always dizel,
size göre benzin. zevk meselesi önemli olan içiniz rahat olsun.
kazasız belasız sürüşler.
 
3-4 yıl sürme 2 sene sonra sat satarken benzinliden en az 2 bin tl daha pahalıya satılacak. Ayrıca bir arabayı 0 km alıyorsan 2 sene sonra satmak ne kadar mantıklıdır bilmiyorum ama ben 0 alsam en az 5 sene kullanırım
alırken zaten pahalı alıyorsun satarken pahalı satarsan yine aynı hesaba geliyor. 2. el araçların 0 araçlara orantılı şekilde piyasası oluşuyor. ilk bakışta dizeli pahalı satarım diyorsun ama alırkende pahalı alıyorsun zaten.
 
focus 1.6 tdci çok iyi gidiyo az masraf çıkarıyo ,virajarı her ford gibi muhteşem ve göründüğü gibi yakıtı kokluyo +focus tdci
 
Bence bu kadar uzun tartışmaya gerek yok. Bu konuda yayılan bir şehir efsanesi vardırk bana göre doğrudur; eğer yılda 20 bin km nin altında kullanıyosan (hatta bazıları 25 bin diyor) dizel araca binmenin bir anlamı yoktur. tabi bu sözler sıfır araç alımı sırasında geçerlidir.

Genel ihtiyaca göre bir değerlendirme yapacak olursak; 2004 model G kasa benzinli temiz bir Astranın fiyatı 19-22 bin civarında geziniyor. şimdi yılda 15 bin km yapan birisi bunu alıp birde LPG takayım derse ve 20 bin tl gibi bir ortalamaya aldığını varsayarsak 21599 tl gibi bir maliyeti olacak. üstelik aracın orjinalliğini bozmuş olacak. muhtemel lpg sorunlarını ilerde yaşama ihtimalide cabası olacak.peki 21500 tl vererek hangi dizel araçları alabilir. aynı model ve aynı temizlikte? Corda alabilir, fiesta alabilir-fiat grubundan alabilir, yani bir sürü seçenek var.

2. elde sanki dizel birazdaha avantajlı gibi duruyor.tabi genel ihtiyacı gözönüne aldığımızda.
 
Geri
Üst