Dizel mi benzinli mi ? Dizel ve benzinli otomobillerin her yönden karşilaştirmasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2-3 bin tl için traktör g,b, gürültülü ve konforsuz bir araca binmek kar diyorsanız doğru :D :D onca yıl 2-3 bin tl için o ızdıraba girmeye değer diyorsanız haklısınız :D :D büyük kar :D :D öyle böyle değil :D o paraya iki araba daha alırsınız :D

o testin yapıldığı sıralar fiyat oymuş ona göre yapmışlar ama büyükde bir fark etmez öyle yüzlerce liralık ibr fark yapmaz şua nki fiyatla..

bana bmw 5.30i ile 5.30d arasındaki konfor farkını söyler misiniz. Yada okadar uçmayalım astra 1.3cdti ile 1.6 16v arasındaki konfor farkını anlatın. Motor sesi benim için hiç önemli birşey değil ayrıca yeni nesil dizellerde ses traktör sesine hiçde benzemiyor. Hem dizel hem benzinli araç kullanıyorum dizel olanda düşünmeden gaz pedalına basabilmek bana daha çok keyif veriyor. Sadece motoru farklı olan aracın konforu nasıl değişir çok merak ediyorum motor ağırlığı ön amortisörlerimi etkiliyor yada dizel diye iç malzeme kalitesini mi düşürüyorlar.:confused: Birde arabada daha az yakıt parası verme şansım var diye illaki bi araba parası kadar kar etmem mi gerekiyor.
 
yok arkadaşım ondan demedim dizel araçların üst sınıf olmadıkça normal ekonomik sınıf markalardan bahsediyorsak donanımı hep düşükdür benzinli akranına göre maliyet meselesi şimdi bir çok full dizel araç örneği verebilirsin ama fiyatları ebnzinli akranlarına oranla çok çok pahalıdır.. o yüzden dedim normal bir dizel genelde donanımsız olur öyle ağır full diyebiliceğimiz bir donanımı yokdur..

ikinci soruna gelince evet gene ne kadar sessiz çalışssda gürültülü özellikle km arttıkça motor yaşlandıkça gürültüsüdüde acayip bri şekilde artıyor buna çok sorento bmw vw örnekleri verebilirim gerek çevremden gerek ailemden..

mazot ne kadar ucuz olursa olsun hesap kitap yukarda ortada yani öyle atla deve ibr fark yok onu söylüyorum 2-3 bin tl farkda benim gaza basarken çekinmemi gerekdiricek bir fark değil..
 
donanım farkı eskidendi şimdi pek çok arabanın aynı donanım paketinde bir çok motor seçeneği var. Fiyattada eskisi gibi çok büyük fark yok. Siz nasıl yakıttaki 2-3 bin tl yi önemsemiyorsanız bende araba alırkenki 2-3 bin tl yi önemsemiyorum

Astra HB1.6i 16V - Cosmo Xenon Paketli42.699

Astra HB1.3 CDTi Dizel - Cosmo Xenon Paketli45.900


Örnekler çoğaltılabilir aynı donanım seviyesinde fark 2-4 bin tl arası değişiyor.
 
ben herhalde anca 10 yılda amorti ederim dizel alsam fiyat farkını :D:D:D
 
donanım farkı eskidendi şimdi pek çok arabanın aynı donanım paketinde bir çok motor seçeneği var. Fiyattada eskisi gibi çok büyük fark yok. Siz nasıl yakıttaki 2-3 bin tl yi önemsemiyorsanız bende araba alırkenki 2-3 bin tl yi önemsemiyorum

Astra HB1.6i 16V - Cosmo Xenon Paketli42.699

Astra HB1.3 CDTi Dizel - Cosmo Xenon Paketli45.900


Örnekler çoğaltılabilir aynı donanım seviyesinde fark 2-4 bin tl arası değişiyor.


donanımdan anladığımız şeyler çok farklı

zaten o yukarda çok fark yok dediğin 3 bin tl lik farkı bile kapatmak için 3-4 sene o arabayı kullanman gerekiyor zaten yukardaki hesaplamada onu anlatmaya çalışıyor.. sen 3-4 sene o aracı sürdükden sonra kara geçebiliryorsun ancak..



bu fiyat kıyaslaması piyasadaki en ucuz ekonomik araçlar arasında yapılmış bu kıyaslama esas bmw 5 kasa mercedes e kasa yada audi a4-a6 kasa benzinli mazotlu arasında yapılsaydı hatta bir insignia nın bile benzilisi ile mazotlusu arasında yapılsaydı aradaki fiyat farkı kat ve kat artardı.. tabi o fiyatı kapatmak için kullanma süreside herhalde 6-9 yıl arasını bulurdu..


Insignia NB2.0 130 HP - DizelEdition 74.210 Tl

bu araca denk 115 beygirlik benzinli editon fiyatı 53 bin tl ama 180 beygirlik aynı benzinli editon desek onla bile kıyaslamaya kalksak o bile 58 bin tl arada 16 bin tl bir araba parası nerdeyse fark var sen bunu 10 senede sürsen kapatamassın..

sen 3 bin tl lik o çok fark yok dediğin fark için bile 3-4 sene o aracı sürücenki zararını telafi edesin ya mazotlu üst sınıf bir araç alsan herhalde 10 yıl sürmen gerekir aradaki 15-20 bin tl lik farkı kapatabilmen için..
 
3-4 yıl sürme 2 sene sonra sat satarken benzinliden en az 2 bin tl daha pahalıya satılacak. Ayrıca bir arabayı 0 km alıyorsan 2 sene sonra satmak ne kadar mantıklıdır bilmiyorum ama ben 0 alsam en az 5 sene kullanırım
 
sen zarar ediyorsun işde 2 sene sonra satarsan yukardaki şema zaten bunu anlatıyor illaki benziliye oranla pahalıya aldığın bir aracı benziliye oranla tabiki ikinci elde de pahalıya satıcaksın ama senin o pahalıya sattığın para kar değil sen 2 sene sürersen mazottan zarar ediyorsun

o yukardaki şemayı yapan adam diyorki zaten 2 sene sürüp satıcaksan benzinli al zarar etme ama 2 sene sürüp mazotlu alıcaksan benzinliye oranla zarar edersin paranı çıkarmassın..

sen sanırım matamatiği anlayamadın. hayla zarardayım kardayım mantığındasın..
 
çok fazla yol yapmıyorsan , arabadan çok anlamıyorsan ,yılda bir bakımını yaptırayım hiç başım ağrımasın dersen benzinli al.
 
2-3 bin tl için traktör g,b, gürültülü ve konforsuz bir araca binmek kar diyorsanız doğru :D :D onca yıl 2-3 bin tl için o ızdıraba girmeye değer diyorsanız haklısınız :D :D büyük kar :D :D öyle böyle değil :D o paraya iki araba daha alırsınız :D

o testin yapıldığı sıralar fiyat oymuş ona göre yapmışlar ama büyükde bir fark etmez öyle yüzlerce liralık ibr fark yapmaz şua nki fiyatla..
kesinlikle katılıyorum size:D bundan öncede dizel benzinli muhabbeti olmustu ben benzinliden taraf oldum birisiyle baya atısmıstık.herneyse konuya dönücek olursak haftanın 7 günü dizele bineceğime haftada 3 gün benzinliye binerim ama o sesi çekmem.egzosumu takarım gazlamama bakarım:rolleyes::rolleyes::kop:
 
Sonuçta tercih meselesi. Ben yılda 10-12bin km yapıyorum o yüzden kesinlikle mazotlu araç düşünmüyorum. tar tar motor sesi, kara duman v.s şeylere katlanmamak için 1000 km de 100 tl vermeye değer benim için.
 
Geri
Üst