Dizel Araba Nasıl Kullanılmalı ?

valla bana servisin müdürü tavsiye etti. aracın dizel yapman gereken en önemli şey iki depoda bir würt mazot katkısı kullanmak dedi. enjektör temizleyici ve mazot katkısı aynı şey mi bilemiyorum açıkçası. ama benim kullandığım ürünün fiyatı da yaklaşık olarak o civarda. bence kullanın arkadaşlar ben gayet memnunum.
 
Açıklamalardan dolayı öncelikle bilgi aktaran arkadaşlara teşekkürler.Bendede 2006 model Astra H var genelde 2500 devir civarında vites değiştiriyorum nadirende farkında olmadan devrin yukseldiğide oluyor.Arada birde yolun durumuna gore ve aklıma gelirse 4. viteste aracı 3500-4000 devirlere getiriryorum sonrasında motorda bir açılma oluyor kalkış ve 2.viteste ki ivmelenmeyi hissedebiliyorum.Benimde sormak istediğim bir soru var aslında 2000 devir civarında motor hafif titrerken motor kısmından dürrrtt diye düdük sesi gibi bir ses geliyor bu neden olur acaba ?
 
açıklamalar bilgilendirici nitelikte..bu depoya konulan enjektör temizleyici denen şeyle mazot katkısı aynı şey mi? yoksa ikisi farklı ürünler mi?

her mazot katkısı enjektör temizleyici değildir, değişik amaçla mazotun içerisine ilave edilen kimyasallar vardır.
enjektör temizleyicileri imal eden çok firma olmakla birlikte (merdiven altı imalatları dahil) (petrollerde pompaların üstünde duran ve 3-5 liraya satılan rengarenk kutululardan uzak durun) WÜRTH, SONAX, STAC İTALY,
DON BROVEN, AREXONS gibi amerikan, alman, italyan menşeli ciddi firmaların ürettiği ürünleri tercih edin.
bence her iki depoda kullanmaya gerek yok paranıza yazık, (şu anda akaryakıt firmaları mazot içerisine bu maddeyi ilave ederek satmaya başladı. ister seniz bu mazottan kullanırsınız)
5 depoda bir kullanmak bence yeterli, 10 depoda bir de kullanabilirsiniz.
ama mutlaka 30-40.000 km. de bir carbon clean mutlaka yaptırın ama işi bilen orjinal ilaç ve makine kullanan ustaya ya da servise yaptırın.
 
carbon clean nasıl oluyo usta? napıyolar?
 
her mazot katkısı enjektör temizleyici değildir, değişik amaçla mazotun içerisine ilave edilen kimyasallar vardır.
enjektör temizleyicileri imal eden çok firma olmakla birlikte (merdiven altı imalatları dahil) (petrollerde pompaların üstünde duran ve 3-5 liraya satılan rengarenk kutululardan uzak durun) WÜRTH, SONAX, STAC İTALY,
DON BROVEN, AREXONS gibi amerikan, alman, italyan menşeli ciddi firmaların ürettiği ürünleri tercih edin.
bence her iki depoda kullanmaya gerek yok paranıza yazık, (şu anda akaryakıt firmaları mazot içerisine bu maddeyi ilave ederek satmaya başladı. ister seniz bu mazottan kullanırsınız)
5 depoda bir kullanmak bence yeterli, 10 depoda bir de kullanabilirsiniz.
ama mutlaka 30-40.000 km. de bir carbon clean mutlaka yaptırın ama işi bilen orjinal ilaç ve makine kullanan ustaya ya da servise yaptırın.


Açıklamaların çok iyi abi,başka önerdiğin birşeyler var mı?
 
eyvalla... bilmiyodum bugune kadar carbon clean diye bişi :(
 
ben yaptırdım. araçtan bir şey sökmüyorlar aracı bir makineye bağlıyorlar onun içindeki malzeme 45 dakika boyunca temizlik yapıyor. aracım 150.000 km de. çok faydasını gördüm. aracın çekişi oldukça düzeldi. tavsiye ederim.
 
carbon clean nasıl oluyo usta? napıyolar?

arabanın akaryakıt deposuna giden hortumlar sökülerek carbon clean makinesine bağlanır. aynı zamanda araba çalışırken mazot/benzin pompası da çalışacağı için pompanın fişi çıkarılarak devre dışı bırakılır.( bu yapılamıyorsa depodan gelen ve dönen borular birbirine bağlanmak sureti ile akaryakıt devirdaim ettirilerek akaryakıt pompasının yanması önlenir.)
carbon cleann makinesinin haznesine araç benzinli veya dizel hangisi ise uygun ilacı dökülerek araba çalıştırılır (yaklaşık 500 ml.civarında ve içerisinde deterjan ve temizleyici, oktan artırıcı kimyasallar vardır.)
araç rolentide çalışmaya devam eder, çalışma esnasında enjektör boruları, enjektörler ve siboplar vs.de önceden oluşmuş kurum ve sakızlaşmaların yanması ve yerlerinden sökülerek atılması sağlanır.
ara ara dip gaz yapılarak motor devri yükseltilip motordan sökülen kurumların katölüzürü tıkamadan eksozdan dışarı atılırlar.
bu işlem yaklaşık 40-45 dakika ilaç bitinceye kadar devam eder.
 
Enjektörler sökülüp temizlenip geri takılıyor kabaca.:cool:

enjektör temizleme ile carbon clean farklı şeylerdir. enjektörlerde problem var ve başka türlü müdahale şansı yok ise enjektörler sökülerek makineye bağlanır. kimyasallarla temizlenerek ayarları yapılır. parça değişimi gerekiyor ise parça değişimi yapılır.
ayrıca sadece temizlik ve ayar için söküldüğü de olur, temizlenerek ayarları yapılır.
 
Geri
Üst