direksiyonu nasil cevirmeliyiz?

corsa1.012v

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
550
Tepkime puanı
0
Puanları
16
selamlar arkadaslar.
benim merak etigim birsey var. mesela keskin virajlarda veya ani donuslerde ilk once bir yana sonra hemen diger tarafa direksiyonu cevirmenin bir taktigi varmi, yoksa herkes kendine kolay gelen taktiklemi dondurmeli, bunu merak ediyorum , umarim anlatabilmisim, tesekurler.
mesela tek elemi yoksa cift elemi cevirmeli, ic kismindan mi yoksa dis kismindanmi direksiyonun, tesekurler
 
valla ben sert vırajlara ıkı elle gırıyorum ama vıraj ole cok keskın degılse tek elle donebılıyorum.ama en cok tek elle donerken dıreksıyonun tam elıme oturmas ve kaymaması
 
benim bildiğim ve genelde uyguladığım direksiyon kavrama şeklim iki el ve tek el olarak uygulama aynı

anlatım

sağ ve sol baş parmak simidin üstüne geleçek şekilde ve küçük parmak,yüsük parmak orta parmak ve işaret parmagı yumruk şeklinde simiti kavrayaçak şekilde olaçak biçimde direksiyonu kavruyorum ben bu şekilde direksiyon hakimiyetini yapıyorum

sebebine gelince küçükken bir ralli programı izlemiştim ordaki sürücülerde bu şekilde kullanıyorlardı ayrıca tekerlek patlamalrında direksiyon ani şekilde sağ veya sola çekmelerde baş parmakların kırıldıgını simidinde bu şekilde yukarda basettiğim şekilde kavramalarda herhangi bir sakatlık söz konusu olmayacagını açıklıyorlardı bende o gün buğün bu şekilde kullanıyorum

bu işi profosyonel yapan arkadaşlar ve profosyonel sürücü arkadaşlarımız var onlar bu konu hakında nederler onları bir dinleyelim
 
güzel bilgi saol..
 
arkadaşlar ankarada ileri sürüş teknikleri kursu almıştım ordan kalan bilgilerimi kısaca siznle paylaşmak isterim.
öncelikle doğru oturuş pozisyonunu seçmeliyiz yani frene bastığımızda bacağımız 60 -70 derece bükülmüş olmalıdır.depraja bastığımızda ise 20-30 derece arasında bükülmüş olmalıdır.belimiz dik olacak ve bileklerimiz kesinlikle direksiyonun üst kısmına değmelidir.aracımızı hiç bir zaman debrajdan frenden direksiyondan uzakta yani koltuğu en geriye alarak kulanmamalıyız yukarda belitrtiğim gibi ayarlanmalıdır.direksiyonu doğru tutuş şekli konusunda uzmanlar ikiye ayrılır saat e göre denerseniz 10 10 ve 10 15 tutuşu arasında kararsız kalmışlardır virajlı yollarda 10 10 tutuşu yani direksiyonun üst bölümünden tutarak kullanmalıyız düz ve otobanlarda ise 10 15 şeklinde kullanmalıyız asla tek elle virajlara girmeyiniz veye dönüşleri tek elle yapmayızınız ayrıca direksiyonu kavradığınızda baş parmaklar direksiyon simidinin üstüne gelecek şekildeileriyi gösterir durumda olamalıdır.direksiyonu sağa sola cevirmenin taktiği ise ayak ve kol organizasyonu içinde olmalıdır yani direksiyonu sağ cevirdin tam gaz yapıyorsun direksiyon düz olduğunda tamamen gazdan çek ayağını sola cevirdiğinde yine tam gaz direksiyon düzleşince gazdan çek ayağını kesinlikle frene dokunmuyorsun bu sırada ayağını gazdan çektiğinde fren görevi yapıyor araç birde direksiyonu çevirdiğin için yavaşlıyor.bunları yaparken tutuş şeklin 10 15 olmalıdır.sılalom bu şekilde yaparsın
 
virajlara uygun hızla girilirse pek sorun yasayacagımızı dusunmuyorum... tek el cift el olayına gelince tum yol boyunca çift el ile surus yapmamız olanaksız vites değişimi teyp kumandası vs gibi arac içi faaliyetleri nasıl yapacagız o zaman...hız yapmayalım gerisi gelir zaten degil mi
 
virajlarda direksiyon nasıl tutulur hk.

Virajlara bence de düşük hızla girmek gerekiyor. Bazı virajlar o kadar keskin oluyor ki 2.nci viteste bile zorlanıyorsun. Ben bildiğim virajlara 3.ncü vitesle ve düşük hızda girip hızlanıyorum. Virajlarda direksiyonu tek elle ama sağlam tutuyorum. Ama ne yazıkki bir keresinde virajı döndükten sonra yandaki arabanın üstüne direksiyon kırılınca tek elle direksiyonu toparlamam zor oldu. O yüzden bence virajlarda 10 15 pozisyonunda çift elle tutarsan senin faydana olacaktır.
 
herkezin kullanım tipi rahatlığı farklıdır. ben mesela tek elle kullanırım
 
arkadaşlar ankarada ileri sürüş teknikleri kursu almıştım ordan kalan bilgilerimi kısaca siznle paylaşmak isterim.
öncelikle doğru oturuş pozisyonunu seçmeliyiz yani frene bastığımızda bacağımız 60 -70 derece bükülmüş olmalıdır.depraja bastığımızda ise 20-30 derece arasında bükülmüş olmalıdır.belimiz dik olacak ve bileklerimiz kesinlikle direksiyonun üst kısmına değmelidir.aracımızı hiç bir zaman debrajdan frenden direksiyondan uzakta yani koltuğu en geriye alarak kulanmamalıyız yukarda belitrtiğim gibi ayarlanmalıdır.direksiyonu doğru tutuş şekli konusunda uzmanlar ikiye ayrılır saat e göre denerseniz 10 10 ve 10 15 tutuşu arasında kararsız kalmışlardır virajlı yollarda 10 10 tutuşu yani direksiyonun üst bölümünden tutarak kullanmalıyız düz ve otobanlarda ise 10 15 şeklinde kullanmalıyız asla tek elle virajlara girmeyiniz veye dönüşleri tek elle yapmayızınız ayrıca direksiyonu kavradığınızda baş parmaklar direksiyon simidinin üstüne gelecek şekildeileriyi gösterir durumda olamalıdır.direksiyonu sağa sola cevirmenin taktiği ise ayak ve kol organizasyonu içinde olmalıdır yani direksiyonu sağ cevirdin tam gaz yapıyorsun direksiyon düz olduğunda tamamen gazdan çek ayağını sola cevirdiğinde yine tam gaz direksiyon düzleşince gazdan çek ayağını kesinlikle frene dokunmuyorsun bu sırada ayağını gazdan çektiğinde fren görevi yapıyor araç birde direksiyonu çevirdiğin için yavaşlıyor.bunları yaparken tutuş şeklin 10 15 olmalıdır.sılalom bu şekilde yaparsın

bu 10-15 mi yoksa 9-15 mi. açıkçası 10-15i ilk defa duyuyorumda...:confused:
 
bu 10-15 mi yoksa 9-15 mi. açıkçası 10-15i ilk defa duyuyorumda...:confused:
Yeni bir metod değil. Hatta 9 u 10 geçe olarak da savunan var. Yüksek süratle girilen keskin virajlar için bana göre direksiyon tutuş şekli virajın sağ veya sol olmasına göre değişiyor, ya 9-10 ya da 10-15 şekli bana daha iyi hitap ediyor. Hafif virajlarda ve düz yolda 9-15 en ideali
 
Geri
Üst