- Katılım
- 4 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,966
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
ihtiyar kullanımıben saat 16:37 gibi tutuyorum dakkam şaşmaz...

Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
ihtiyar kullanımıben saat 16:37 gibi tutuyorum dakkam şaşmaz...
nasıl hayat kurtarıyor?
söyleyin bizde deneyelim?
o an tek elle olsaydında kurtarırdın,iki elle manevramı yapılır bırak allah askına..hemde DOKUZ ON BEŞ...4-5 Yıl önce gece çanakkaleye giderken (daha toyuzz) önümdeki araç sollama yaptı bende peşinden solladım o araç sollamayı bitirdiğinde birden karşıma iki tane far çıktıbende hiç anlamadan sağ-sol manevrayla kefeni deldik
o anda tek elle olsaydım kesinlikle arabanın önünden kaçamazdım kaçsam dahi tekrar yolu toparlayamazım..
denemek istersen karar senin
bu arada açı meselesine değinmişin.. bende sanasoruyoruum saatte 50 km ile giderken karşına çocuk vs.. çıktı. engelden kaçman için kaç derecelik açı ya da direksiyon turu gerekir ?
senin dediğin mantık arabayı park ederken tek ellee olurr ha dersen arabayı park ederken birden çocuk çıktı o zaman sen haklısın![]()
ben mesleğim gereği 2 kere İleri ve Güvenli Sürüş Teknikleri eğitimi aldım. Temel ve Orta düzey. 9 : 15 tutuşu direksiyonu herhangi bir tehlike anında önce önündeki engelden sonrada bu engelden kurtulmak için düştüğün pozisyondan kurtulmak ve en nihayetinde aracını güvenli çizgiye ulaştırmak için geliştirilmiş tecrübe ile sabitlenmiş bir tutuş şeklidir. belki sen o çocuğa vurmazsın ama kaldırım / ağaç ve ya yol dışında herhangi bir yere girersin (TABİKİ ALLAH KORUSUN). Tek elle ilk tehlikeyi savuşturusun. Ancak vitesteki elin olması gereken yerde olmadığından ikinci hareketi o sanyenin yarsı mesafede yapamazsın. Bunun kuralla bir ilgisi yok. Bunu arkadaşların da dediği gibi dünyacu ününü ispatlamış kariyerieini pekiştirmiş pilotlar bile uyguluyor. Bazen hayatta tecrbe için illa yaşmak gerekmiyor. başkalarının tecrübelerinden faydalanmak çoğu zaman daha az zararlı oluyor. selamlar...bende hiç anlamam şu direksiyon tutuşunu..
kursa gidince de söylemelerinden bıkkınlık geliyor artık,DOKUZ ON BEŞ taktiği.
bu tutuş o kadar saçma bir tutuş ki bence anlatamam..
direksiyonu hakimiyeti zayıf,heyecanlı oldugu tespit edildiği diye kırarlar 10 puanımızı direksiyon sınavında...
benim alıştığım,rahat ettiğim,bu tutuşumla kendimi daha güvende hissettiğim tutuşa izin vermezsen tabi zayıf olur benim direksiyon hakimiyetim!
önüme biri cıkarsa, DOKUZ ON BEŞ taktiği ile mi daha cabuk kırarım,yoksa kendi alıştığım,bildiğim her zaman böyle kullandığım tutuşla mı!
hiç düşünüyor musunuz bunları?koymuşlar saçma kuralları bizde mecburuz tabi..
hadi size sorayım DOKUZ ON BEŞ kullananlar;
önünüze birden bir çocuk fırladı,ve siz DOKUZ ON BEŞ pozisyonundasınız,direksiyonu kırabileceginiz açıyı düşündünüz mü hiç?bence bir deneyin boş zamanınızda DOKUZ ON BEŞ ile ne kadar çevirebiliyorsunuz direksiyonu??
ben tek elimle sürüyorum,bir elimde genelikle viteste oluyor..
ve ben bu pozisyonla,ani bir kırmada, sizden daha cabuk ve daha fazla bir dönüş yapabilirim..
saygılar..