Dingil burcu??

Tıkırtı, lakır lakır diye duyulan ses ayrı, kasislerden geçerken gırç gırç giye duyulan ses farklıdır. Birinin kaynağı amortisör parçaları, diğerinin kaynağı torsiyon burcudur.
İşin garibi yazın hava kuru olduğu zaman gıcırtı vardı. Serviste dingil burçlarının kenarından hidrolik sıktılar ve belli bir süre keser dediler ve halen bir gıçırdama yok.
Ama kasislerde lakırtı geldiği için servisten dingil burçlarının değişmesi gerektiği söylendi.
Bu lakırtının sebebi nedir o zaman. Bendeki teşhis yanlışmı?:confused:
 
Lakırtı diye tabir edilen seslerin kaynağı, ön ve arka düzende bulunan lastik aksamlı burçların/takozların eskimesi, gevşemesi veya özelliklerini kaybetmesi ile oluşur. Arıza minimum seviyede ise kış aylarındaki fiziksel büzüşme neticesi kendini daha çok belli eder. Gırç gırç diye gelen sesler metal burç/mafsal ağırlıklı seslerdir. Yağlama ile sürtünmeden dolayı meydana gelen seslerin önüne geçilir, ama mafsalın içi bozulmaya başladıysa çaresiz parçanın yenisi ile değişmesi gerekir. Kış aylarında araçtan bu tarzda gelen seslere fazla kulak vermemekte fayda var. Genleşme/büzüşme veya yumuşama/sertleşme fiziksel etmenlerdir, özellikle yumuşak malzemelerde kendini daha çok belli ederler. Biraz abartılı bir örnek olacak ama, kışın özellikle ön göğüsten veya kapılardan çok ses geldiğinden şikayet ederiz ama bu parçaları da arızalı diye değiştirme yoluna gitmeyiz.
 
Son düzenleme:
İşin garibi yazın hava kuru olduğu zaman gıcırtı vardı. Serviste dingil burçlarının kenarından hidrolik sıktılar ve belli bir süre keser dediler ve halen bir gıçırdama yok.
Ama kasislerde lakırtı geldiği için servisten dingil burçlarının değişmesi gerektiği söylendi.
Bu lakırtının sebebi nedir o zaman. Bendeki teşhis yanlışmı?:confused:

Keşke hidrolik sıktırmasaydın. Hidrolik bir yerden sonra aşındırıcı bir maddedir. (dikkat edersen boyaya döküldüğü zaman hemen üzerini temizlerler, yoksa boyaya zarar verir)
 
Lakırtı diye tabir edilen seslerin kaynağı, ön ve arka düzenede bulunan lastik aksamlı burçların/takozların eskimesi, gevşemesi veya özelliklerini kaybetmesi ile oluşur. Arıza minimum seviyede ise kış aylarındaki fiziksel büzüşme neticesi kendini daha çok belli eder. Gırç gırç diye gelen sesler metal burç/mafsal ağırlıklı seslerdir. Yağlama ile sürtünmeden dolayı meydana gelen seslerin önüne geçilir, ama mafsalın içi bozulmaya başladıysa çaresiz parçanın yenisi ile değişmesi gerekir. Kış aylarında araçtan bu tarzda gelen seslere fazla kulak vermemekte fayda var. Genleşme/büzüşme veya yumuşama/sertleşme fiziksel etmenlerdir, özellikle yumuşak malzemelerede kendini daha çok belli ederler. Biraz abartılı bir örnek olacak ama, kışın özellikle ön göğüsten veya kapılardan çok ses geldiğinden şikayet ederiz ama bu parçaları da arızalı diye değiştirme yoluna gitmeyiz.
Verdiğiniz bilgiye teşekkür ederim..
 
Arkadaşlar 2001 vectra 1.6 comfort arabamda arka dingil burcularını değiştirmem gerekiyor. Uzun süredir kasislerde arkadan gelen ses sorunum vardı. Bu burclardan geldiği söylendi. Bana söylenen "Lemförder" marka orjinali imiş.
İlla orjinalmi olmalı yoksa daha ucuz parçalar var onlardan randuman alabilirmiyim.:sorry:
Bir sorum da kaç tane dingil burcu mevcut 2 mi ? 4 mü ?:confused:
teşekkür ederim

değiştirmeden önce dingil yağlatmayı denedin mi?
 
Tıkırtı, lakır lakır diye duyulan ses ayrı, kasislerden geçerken gırç gırç giye duyulan ses farklıdır. Birinin kaynağı amortisör parçaları, diğerinin kaynağı torsiyon burcudur.

Savaş bey kasislerden geçerken aracın arka kısmında ortaya çıkan "gıcırtı" sesi nereden kaynaklanıyor olabilir?
 
Torsiyon burcu dediğimiz parça nerede bulunur? Gözle görünür mü? WD 40 mucizesi bu konuda işe yarar mı?
Fazla bolluk yoksa (olacağını sanmıyorum) WD 40 tam isabet. Arka dingil üzerinde yer alır. Resmini bulursam eklerim.
 
 
Geri
Üst