Denize açılıyorum kısmetse. Yardımlarınızı bekliyorum.

9hp üstüne kaptanlık ehliyeti ve vergileri var, 9hp ve altına ise ne vergi nede kaptanlık ehliyetine ihtiyaç var bence ilk olarak otomobilnizi satmadan küçük bir tekneyle bu sevdaya başlamanız daha sonra gerisi gelir...
Benim 1 teknem 2 motorum var biri 5hplik volvo penta diğeri 9,9hp lik yamaha. Ankarda yaşadığım için sadece yazlıkta kulanabiliyorum :) 9hp bi motor benim ihtiyaçlarımı görüyor hem hızlı hemde az yakıyor 2 zamanlı motorlar olduğu için motor yağını ve benzini depoya birlikte koyuorsunuz. Sorunsuz götürür öyle ağır bir bakımı filanda yok.
Teşekkür ederim. Tekne 9 hp ve altı ise ehliyet ve vergi yok diyorsunuz bu güzel bir haber ancak 2 zamanlı motor dediğiniz nedir?
 
fiyat olarak en ucuz ve düzgün kullanılmışlarını izmir/foça,urla,çeşme.seferihisar tarafından bulabilirsiniz.
 
sahıl guvenlık egede ve marmaranın merkezınde cok haraketlıı ama antalyayı bılmedıgım ıcn bır sey dıyemıyurm

fıbermı ahsapmı konusuna gelınce ahsap eylencelıdır ugarısırsın hem agır olur hemde dalgada fazla sallanmaz fıberde ucar gıdersın hafıf oldugun ıcın onun sen bınıceksın burda her kafadan ses cıkar kendı mantıgınle dusunuceksın zamanında cok ugrastım boyle seylerle ıstanbulda olsan sana her turlu yardımcı olurdum bence aslıcagın yatı ev gıbı kullanıcaksın yanı bunların hepsı para lımana baglıcaksın para oduceksın eksıklerını tamamlıcaksın herseyını sıfırlıcaksınn tabı benım burda yazmadıgım bır ton eksık vardır daha afyonum patlamadıı :)
 
Gerçekten herkes bir şey diyor. İçinden çıkmak imkansız. :)
 
Teşekkür ederim. Tekne 9 hp ve altı ise ehliyet ve vergi yok diyorsunuz bu güzel bir haber ancak 2 zamanlı motor dediğiniz nedir?


Çalışma Prensibi


Emme ve sıkıştırma

Bu motor tipinde emme ve egsoz sübapları yoktur. Emme ve egsoz işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır. Piston yukarı hareket ederken, üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar. Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar. Bu karışım yakıt, yağ ve hava karışımıdır. Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patlama oluşur. Çıkan enerji pistonu aşağı iter.

Yanma ve egsoz

Pistonun aşağı itilmesi ile egsoz çıkışı açılıp, emiş ağzı kapanır. Yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz, egsoz borusundan atılır. Pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım, taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar. Üst kısıma yeni karışım dolması ve egsoz gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar.

Avantaj ve Dezavantajları


  • İki zamanlı motor, dört zamanlı motora göre daha basit ve az maliyetlidir.
  • Soğuk havalarda çalıştırılması daha kolaydır.
  • Yakıt karışımının bir kısmı yanmadan egsoz gazı ile atıldığı için çevre ve yakıt ekonomisi konularında başarılı değildir.
  • Yakıt karışımının pistonun üst kısma ulaşması krank bölümü ile sağlandığından, krank bölümü devamlı yağlamaya maruz değildir ve yağlama yakıt karışımı içine karıştırılan yağ ile olur. Bu yağın yakılması çevre açısından zararlıdır.
  • İki strokta çalıştığı için pistonun her yukarı çıkışında yanma olur ve aşırı ısınma meydana gelir.
  • iki zamanlı motorlar dört zamanlı motosikletlere göre daha atiktir ve daha büyük bir şürüş keyfi verir

Kullanıldıkları yerler

Genelde küçük yapıdaki benzin motorları iki zamanlı olarak kullanılırlar. Motosiklet,bazı küçük teknelerde, scooter, kar motosikletleri ve model uçaklarda kullanılır. Ayrıca motorlu bahçe araçlarında da (çim biçme makinası vb.) kullanılırlar.Büyük yapıdaki iki zamanlı dizel motorlar başta gemilerin ana makinası olmak üzere 2000 hp gücün üzerindeki güçlere ihtiyaç duyduğumuzda iki zamanlı dizeller kullanılmaktadır
 
sahıl guvenlık egede ve marmaranın merkezınde cok haraketlıı ama antalyayı bılmedıgım ıcn bır sey dıyemıyurm

fıbermı ahsapmı konusuna gelınce ahsap eylencelıdır ugarısırsın hem agır olur hemde dalgada fazla sallanmaz fıberde ucar gıdersın hafıf oldugun ıcın onun sen bınıceksın burda her kafadan ses cıkar kendı mantıgınle dusunuceksın zamanında cok ugrastım boyle seylerle ıstanbulda olsan sana her turlu yardımcı olurdum bence aslıcagın yatı ev gıbı kullanıcaksın yanı bunların hepsı para lımana baglıcaksın para oduceksın eksıklerını tamamlıcaksın herseyını sıfırlıcaksınn tabı benım burda yazmadıgım bır ton eksık vardır daha afyonum patlamadıı :)


meliii bağla birtane afyonun anında patlıyo :)
 
Burakçığım şimdi gördüm:) ayıp değil mi bende bile yok motor yat,
neyse sen al da masrafsız gezeriz:)

Sorularına gelince; motor yat ve sailing yacht farklı şeyler çok fazla bilgim yok.Bildiğim kadarıyla yazarsam;

1- Motor yat alacaksan kesinlikle fiberi tavsiye ederim, ahşap tekneler sorunludur, kısa aralıklarla tekne bakımı ister. Ayrıca fiber tekneler daha modern ve sportif görünüme sahiptir.

2-Ehliyet konusunda; ticaret gemileri için aşağıdan yukarıya şöyle bir sıralama var;

a-uzakyol kaptan
b-yakınyol kaptan
c-sınırlı kaptan
d-liman kaptanı
ama tabiki senin alacağın tekneyle alakalı ehliyetler değil bu saydıklarım...

sonra amatör denizci diye geçen küçük tekneler için kaptanlık imkanı sağlayan bir belge var. Alacağının teknenin özellikleri bu belgeyi gerektirip gerektirmediğini belirler. eğer belge verektiriyorsa liman başkanlıklarının izin verdiği özel kurslara katılarak kısa sürede alabilirsin.

Ayrıca hem kullanıcı hem de yat için yasal zorunluluğu olan belge ve donanımlar sahil güvenliğin sık kontrolleriyle denetlenir. Eksiğin olursa aynen trafikteki gibi bağlarlar yatını:):)

3) motor yatların motor gücüne göre değişmesine rağmen az yakacağını sanmıyorum.
Yelkenli(sailing) olsaydı, yakıt sorun olmazdı.
Konuyu takip edicem, Çok güzel bir zevk, şimdiden hayırlı olsun.
 
kafan cok karıstı dımıı bu tekne olayının ıcıne gırdıgın zaman ogrenıceksın herseyıı zamanla su an kafan fena halde karıstıı :)
 
çok fazla yardımcı olamadım ama, tekneyi aldıktan sonra,

seyir,
rota planlaması,
deniz haritası okuma,
mevki atma,
gps kullanımı,
varsa radar kullanımı, radar pilotlama, radardan mevki atma
sart cihazı,
navtex kullanımı
vb. elekrtonik seyir cihazlarını kullanması
konularında yardımcı olurum:)
 
Geri
Üst