Debriyajı kaldırma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efeksk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

efeksk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
580
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kafama bişey takıldı. yoğun trafikte dur kalklı giderken 1.ci viteste kalkıp duruyoruz sürekli.1.viteste kalkarken gaza basıp kaldırmamız mı daha iyi debriyaj baskı ömrü için yoksa debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basmadan torkla gitmesini mi sağlamak debriyaj baskı ömrü için iyi. tabi bu dizeller için geçerli.aracın motor hacmi ve kilosu debriyaj baskıyı çok zorladığından hangisi daha doğru bilemedim. lütfen konu hakkında net bilgisi olanlar cevaplandırsın. ömrünü uzatıcaz diye ömründen daha da yemiyelim:)
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

kesinlikle opelde çalışan bir uzmanın bu soruyu yanıtlaması lazım...
ama bir amatör olarak benim yorumum şu;

bu aracı bozulmadan kullanmak için
bu kadar ince hesapla kullanmak zorunda kalırsam,
hiç düşünmem satarım aracımı..!!
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

ufak hesaplar peşindeyim çnkü sürekli sabah akşam iş trafiğine kalıyorum 50 km gdiyorm geliyorum günde 4te 3 dur kalk trafikte geçiyor. 7000 de biten baskı balatalar gibi olsun istemiyorum 600 700 tl çünkü az buz bi para değil. neden ben ömrünü uzatmak varken bunu yapmayayım. sonuçta kimiside aracı yakıt tasarufu yapmak için kullanır.ben debriyajdan çok çektim yıllardır opel ve ufak motor ağır araçlar debriyaj hep bi problem ve masraflı bu yüzden dikkat etmeye çalışıyorum.
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

baskı balata dediğimiz şey 70 - 80 binden önce bitmez...
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

Doğrudur veya değildir diye bir iddaa yok, ama benim kullanım şeklim, eğer yoğun bir durk kalk trafikte isem, 1.viteste aracı kaldırıp biraz hız verdikten sonra tekrar boşa alıp ayağımı debriyajdan çekiyorum, sonra tekrar aynı işlemi yapıyorum. Yalnız özellikle belirteyim bunu adım adım giden, dur kalk traikte yapıyorum. Eğer hafif akıyorsa zaten birde aracı kaldırıp direk 2 ye atıoyrum ve debriyaja basmadan devam ediyorum, zaten araç kolay kolay stop etmiyor. Ben aracı ancak çok süratli isem, veya yokuş aşşağı gidiyorsam felan boşa almıyorum, aksi durumlarda dur kalk trafikte felan zaman zaman boşa attığım oluyor.
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

onderak link' Alıntı:
baskı balata dediğimiz şey 70 - 80 binden önce bitmez...

emin misiniz bu konu hakkında ? :) forumda sırf astra j için bi araştırın. başka arabaları söylemiyorum.
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

bir kaç arkadaşın arabası bozuk çıktı diye,  bütün arabalar öyle olcak diye bir şey yok...
standart olarak tüm arabalarda, 70 - 80 bin arası araçlar yoğun bakıma girer..
bu bakımda baskı balata değişir...

onun dışında panik olupta 6 - 7 binde biter diye düşünüp,
aracımızı bozuk araçlarla kıyaslayıp, piskolojinizi bozmayın bence...
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

bundan bi önceki aracımda 27.000 aldık aracı debriyaj bitti yeni debriyaj yaptık oda bitti 1 ay önce yeni debriyaj yaptık. araç 2004 vectra 86.000 de. o kdr kuvvetsiz motora o kdr ağır araç.yokuşta dur kalkta çok zorluyor. ama bi araç daha var 2000 model 140.000 de debriyajı değişmedi. çünkü motor 2.5 kasayı çok rahat taşıyor.
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

50 bine kadar gitsin razıyım, ama öyle 15-20 binde bir bitecekse zor.
 
Ynt: Debriyajı kaldırma

ben bunu forumda birçok kez söyledim
baskı balata ömrü için debriyajdan ayağınızı çekmeniz daha verimli
gaza yüklenmek yerine debriyajı daha fazla çekmek daha iyidir
bunu insignia da baskı balata bitiren arkadaşlarda böyle söylüyor
ki ben de test ettim eğer fazla gaz verirseniz ve debriyajı ona nazaran daha az çekerseniz
yokuşta koku duyma olasılığınız daha fazla
 
Geri
Üst