debriyaj balatasının değişme zamanı geldi mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cuneyt1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Astra G aracım var 97.000 de. Bu zaman kadar değişmedi daha. Ben merakımdan ustaya sordum, El frenini çek ve kalkmaya çalış eger araba atlıyosa balata iyidir, hiç bi kıpırdanma yoksa bitmiştir dedi. Tabi bu basit bi test olabilir.
 
ewt aynen oyle, dedigin gibi :good:


teşekkürler... yalnız bide dün şey oldu 3 ten 2 ye çekicektim arabayı.. dedim ayağımı iice çekince gaza basıyım.. bu sefer araba acaip yığılma yaptı mecburen gaza bastım düzeltti işi..
 
teşekkürler... yalnız bide dün şey oldu 3 ten 2 ye çekicektim arabayı.. dedim ayağımı iice çekince gaza basıyım.. bu sefer araba acaip yığılma yaptı mecburen gaza bastım düzeltti işi..

tecrübe ederek ortayı bulursun, sarsmadan geçer bir süre sonra, ayagında alışır debriyaj da
 
abi araba sıfır alındı..şuan 25000 de falan.. hala doğru sürüş pozisyonunu bulamadım:D koltuğu bi indiriyorum bi kaldırıyorum.. geçen böle 15 dakka uğraştım camdanda bi teyze bana bakıomuş ne demiştir içinden bilmiyorum:D bide işte debriyajı hala oturtamadım:( yani açık trafikte rahatımda böle sıkışık trafik olduğu zaman düzgün geçişler olmuyo bazen.. gerçi usta die gördüğüm arkadaşta benim yaptığım türden şeyler yaptırtıo arabaya sıkışık trafikte ama bilemiorum... bu arada koltuk pozisyonuna tam alışıorum ki, ya yıkamacı ya servis falan değiştiriyo ayarı, bi daha doğru ayarı bulana kadar... koltuğu en alçak seviyeye alıyorum, arkasınıda bayağ bi yatırıyorum, çok rahat oluyo ama boyda 1.75 böle oluncada burnumun önünü göremiorum doğru düzgün:D yani arabanın burnunun önü.. yükseğe alıncada kafamla tavan arasında az mesafe oluyo, psikolojikman daralıyorum:D 25000 km oldu hala arabaya alışamadım tam
 
abi araba sıfır alındı..şuan 25000 de falan.. hala doğru sürüş pozisyonunu bulamadım:D koltuğu bi indiriyorum bi kaldırıyorum.. geçen böle 15 dakka uğraştım camdanda bi teyze bana bakıomuş ne demiştir içinden bilmiyorum:D bide işte debriyajı hala oturtamadım:( yani açık trafikte rahatımda böle sıkışık trafik olduğu zaman düzgün geçişler olmuyo bazen.. gerçi usta die gördüğüm arkadaşta benim yaptığım türden şeyler yaptırtıo arabaya sıkışık trafikte ama bilemiorum... bu arada koltuk pozisyonuna tam alışıorum ki, ya yıkamacı ya servis falan değiştiriyo ayarı, bi daha doğru ayarı bulana kadar... koltuğu en alçak seviyeye alıyorum, arkasınıda bayağ bi yatırıyorum, çok rahat oluyo ama boyda 1.75 böle oluncada burnumun önünü göremiorum doğru düzgün:D yani arabanın burnunun önü.. yükseğe alıncada kafamla tavan arasında az mesafe oluyo, psikolojikman daralıyorum:D 25000 km oldu hala arabaya alışamadım tam

koltuk ile soylediklerinin hepsi banada oluyo..cok kafaya takmamak lazim aslinda, fazla takintili oldugumuz icin oluyo bunlar.pistemi cikiyoruz yani dimi..
gerci bizim arabalarin koltuk yapisindan kaynaklaniyo bu.oturus pozisyonu bi acaip oluyo..mesela spor koltuklu bi arabada bu kadar cok ileri geri yapmana gerek kalmiyo.
ben corsa'ya da biniyorum astra'ya da..koltuk yapilari tamamen farkli olmalarina ragmen ikisininde verdigi his ayni.ama abimin s2000'ine bindigimde yok oyle bi problem yada gecen gun bi arkadasin corsa gsi'ina binmistim oda spor koltuklu,oda cok iyiydi.walla cok rahat oluyo, tum vucudunu sariyo koltuk, sert virajlara hizli girsen bile oynamiosun yerinden :D
 
Bence ayağını debriyajdan mümkün mertebe hızlı çekerek ve pedalı ayak dayanağı olarak kullanmayarak ömrü uzar. Birde en dayanamadığım olay kırmızı ışıkta bile ayağını debriyajda basılı bekleyenler. Adam biraz abartmış tamamda kılavuzda kontağı bile kapatın demiş bizler ise boşa almaya bile gocunuyoruz.
 
eee... usta surucu boyle belirli oluyor iste... ayari oyle yapacaksin ki vites degistirdigin farkedilmeyecek kadar yumusak olacak... hatta abartayim biraz... araci ezberledigin zaman bazen debriyaj bile kullanmadan uygun devirde vites atabilirsin ama denememek de yarar var tabi... bunu sure sure farkedeceksiniz... bunun baskasi tarafindan soylenmesinin cok yarari olacagina inanmiyorum... sen surdukce olayi kavrayacaksin ama debriyaj ve fren pedalini ne kadar az kullanirsan o kadar iyi surucu olur ve aracinin parcalari da bir o kadar uzun omurlu olur... devamli sehir ici kullanilan bir arac da da uzun yol giden bir araca gore erken yipranmalar normaldir...gule gule kullan
 
Merhaba arkadaşlar,

5 ay önce 2. el satın aldığım şu an 25bin Km. olan 2006 model astram ile az önce yaklaşık 35 derecelik eğimi olan bir rampada 1 viteste kalkış yaptıktan sonra gaza yüklendiğimde, motor devrinin artmasına rağmen arabanın ivmelenmediğini fark ettim.
Bu olay ilk defa başıma geldi, bu debriyaj balatasının bitmek üzere olduğunumu gösterir? Yoksa bir süre daha idare edermi?

ne tavsiye edersiniz?

yokuş yukarı 1.vitesle kalk 3bin deviri geçince 2.vitese tak eğer araba yemeyip 1.vitesi istiyorsa balatalar bitmiştir. balataların bitmesi şöförlüğe bağlıdır bi arkadaşım sıfır arabasının balatalarını 7binde bitirdi
 
eee... usta surucu boyle belirli oluyor iste... ayari oyle yapacaksin ki vites degistirdigin farkedilmeyecek kadar yumusak olacak... hatta abartayim biraz... araci ezberledigin zaman bazen debriyaj bile kullanmadan uygun devirde vites atabilirsin ama denememek de yarar var tabi... bunu sure sure farkedeceksiniz... bunun baskasi tarafindan soylenmesinin cok yarari olacagina inanmiyorum... sen surdukce olayi kavrayacaksin ama debriyaj ve fren pedalini ne kadar az kullanirsan o kadar iyi surucu olur ve aracinin parcalari da bir o kadar uzun omurlu olur... devamli sehir ici kullanilan bir arac da da uzun yol giden bir araca gore erken yipranmalar normaldir...gule gule kullan

debriyajsiz vites gecirme olayi motosiklettede var..onun motora gore tabi degisio uygun devir araliklari.fakat surekli kullanimda cok sakincali, hele hele eger motoru iyi dinleyemeden deneyip bi kac kere zorlarsaniz sanzimani elinize alabilirsiniz o yuzden usta olmayan denemesin bence..abimin bir arkadasi sirf o yuzden yamaha r6'nin 2. vites dislisini kirmis bundan seneler once, vitesi gayet guzel debriyajsiz gecirebilmesine ragmen..
sonucta adamlar bosuna yapmamis debriyaji
 
debriyajsiz vites gecirme olayi motosiklettede var..onun motora gore tabi degisio uygun devir araliklari.fakat surekli kullanimda cok sakincali, hele hele eger motoru iyi dinleyemeden deneyip bi kac kere zorlarsaniz sanzimani elinize alabilirsiniz o yuzden usta olmayan denemesin bence..abimin bir arkadasi sirf o yuzden yamaha r6'nin 2. vites dislisini kirmis bundan seneler once, vitesi gayet guzel debriyajsiz gecirebilmesine ragmen..
sonucta adamlar bosuna yapmamis debriyaji
elbette ki kullanmak lazim o pedali... ama uygun kullanimin anlasilmasi amaci ile oyle ornekler verilir hani...durduramayacagin araci hizlandirmayacaksin ve araca kaldiramayacagi yuku de sirtlatmayacaksin... debriyaj ve fren bu amacla kullanildiginda en uzun omurlu olur...
 
Geri
Üst