Corsa D On Ayak Aydinlatmasi

boraa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar. Corsa D icin bir on ayak aydinlatma projesi hazirladim, oneri ve fikirlerinizi bekliyorum. Bu projenin diger ayak aydinlatma projelerinden en buyuk farki ise her asamada aracin elektrik sisteminin guvenliginin en on planda tutulmasi. Bu sekilde bir kurulum ile sanmiyorum ki herhangi bir kacak ya da ariza olussun.

Temel calisma sekli soyle olacak;
1.Tavan aydinlatmasina giren kablolarin ortada bulunani kapilara bagli yanip sonen lambanin guc kablosu. Bu kablonun ucuna bir ek yaparak bu kabloyu tavan hatti/surucu tarafi kirisi/kapi korugunun arkasi/orta konsol arkasi hattini izleyerek orta konsolun arkasina tasiyacagim.
2.Bu kablonun ucunu sistemin guvenli olmasi ve arabanin orjinal tesisatina yuk bindirmemesi icin 12V 20A bir rolenin bobin uclarindan birine baglayacagim, diger bobin ucu sasiye baglanacak.
3.Fuse Tap kullanarak sigorta kutusunda bulunan cakmak sigortasi uzerinden 5A sigorta ile bir paralel hat olusturarak, bunu rolenin besleme ucuna baglayacagim.
4.Rolenin I konumundaki ucunu ise bir LED serite baglayacagim, led seritin - ucunu ise saseye baglayacagim.

Bu sekilde kapilar acildiginda tavan aydinlatmasindan gelen akimla I konumuna donen role, sigortaladigimiz hat uzerinden gelen akimi serit lede iletecektir. Herhangi bir kacak olmasi halinde ise fuse tap uzerindeki sigorta atarak hem sistemi hem de araci koruyacaktir. Role ise son derece dusuk akim kullandigindan oturu ve hali hazirda sigortaya bagli olan tavan ampulune bagli olmasindan oturu ona bir sigorta koyma ihtiyaci hissetmedim.

18851d1451950966-corsa-d-ayak-aydinlatmasi-img_1924.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1924.jpg
    IMG_1924.jpg
    67.9 KB · Görüntüleme: 251

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Çiziminize baktım ama açıkcası ben çok bir şey anlamadım çünkü elektrik bilgim zayıf.

Profilinizdeki araç enjoy olduğu için öncelikle şunu sormak istiyorum.

Yabancı bir forumda ayak aydınlatması için gerekli soketlerin bazı araçlarda gizlendiğini gördüm. Ön yolcu ve sürücü tarafında eşikte bulunan trimler boydan boya söküldüğünde çıkıyor fakat yanıltmasın üzerlerinde bant var görünmüyor. Zaten o eşiklerin altından tesisat geçiyor

Benim aracım Essentia olduğu için bir hevesle söktüm baktım ama ne bantla çevrili bir şey gördüm ne de soket gördüm, kısaca soketler benim araca konmamış :) Belki sizde vardır ve sadece bagaj aydınlatmasında kullanılan lambayı takarak halledebilirsiniz diye düşünüyorum. Hem bu sayede arka ayak aydınlatmasını da yapmış olursunuz.

Eğer bu soketler sizde de yoksa; tavan aydınlatmasında 3 kablo var. 1 tanesi +12 volt 2 tanesi şase. TIS' dan bakabilirsiniz.

2 tane şase olduğunu söyledim ama şaselerden bir tanesi BCM' deki multimetere bağlı ve kapı kapatıldığında kademeli sönmesi sağlayan kablo. Diğeri düz şase ve lamba sürekli yanıyor haliyle. Siz de kapı kapandıktan sonra sönmesini istiyorsanız buradan kablo alacaksınız, sabit yanmasını istiyorsanız düz şaseye bağlayacaksınız.

Tavandaki +12 volt ise BCM' den geliyor ve 10amperlik bir sigorta takılı. Eğer lambanın içine sofit tip 41-42mm 3-5wattlık ledlerden kullanacaksanız sanırım iç aydınlatmada kullanılmış 0,75 lik kablolar bu akımı hayli hayli kaldıracaktır ve tesisat güvende olacaktır.

Konu ile alakası yok fakat size bir soru sormak istiyorum. Online parça kataloglarından baktığım zaman Essentia, Enjoy ve Cosmo paketlerde aynı tip ecu kullanılmış. En azından ürün kodu yada katalog numaraları aynı.

Burada benim aklıma şu soru geliyor, ben üretici olsam her araca ayrı ayrı yazılım yazdırıp maliyeti arttırmak yerine hepsine aynı beyni koyarım fakat donanıma bağlı tesisatları koymazsam (CC, Sis farı, yol bilgisayarı, ESP vs.) daha mantıklı olmaz mı.

Bu durumda uygun tesisat çekildiğinde, mesela atıyorum Cosmo paket bir aracın şase numarasını kullanarak o ecu ya uygun yazılımı attığımızda donanımın mantıken çalışması gerekmez mi ?

Bu konuda çok araştırma yapıyorum. CC, yol bilgisayarı gibi özellikleri eklemek için fakat ECU' lar farklıysa ilk başta ECU' nun değiştirilmesi gerekir, bu konuda bir bilginiz var mı acaba :)
 

boraa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
[MENTION=61380]Nobran[/MENTION] Söylediğiniz şey çok mantıklı şayet VW firması öyle yapıyor. O yüzden midline bir VW'a sanayide 50TL karşılığında highline özelliklerini açtırabiliyorsunuz (vag com diye bir programla). Bir hafta kadar önce de aracımdaki BCM yandığı için iki günümü Opel'in bir yetkili servisinde geçirdim. Orada bir ustayla muhabbeti ilerletip, ben de bunu konuştum. Araçların ECU'leri motor hacmine göre değişiyormuş. Yani 1.4 Essentia ve 1.4 Cosmo Corsa'da aynı ECU bulunurken 1.2 Cosmo ve 1.4 Cosmo'nun ECU'ları birbirinden farklı. Bundan ötürü söylediğiniz yapılabilir. Buna karşın Opel bir pintilik yapıp, kablo ağlarını donanımlara göre değişecek şekilde üretmiş. Sonuç olarak 50-60TL ye alacağınız bir Opcom Clone cihazı (programlamak için), çıkmacıdan alınacak yeni kablo ağı ve eklemek istediğiniz parçaları alıp çalıştırabilmeniz gerekir. Ankara'da olduğunuzu gördüm, bu şekilde bir projeniz olursa benimle irtibata geçin, benim Opcom cihazımı kullanabilirsiniz, fikir alışverişi de yapabiliriz.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et


Burada herhangi bir kısıtlama yok yani paket yazmıyor sadece motor numaraları yazıyor. Yani fark benim anladığım kadarıyla şu, ecular sadece motor tipine göre değişmiş o tip de tam olarak şöyle; atmosferik, dizel ve turbo olarak değişim göstermiş. Bir de LPG' ye uygun olanlar var ekstra.

Mantıken düşününce tesisat olmadığı için Tech-2 algılamıyor, algılanmayan bir donanım da aktif hale getirilemez o yüzden.

www.ukcorsa-d.com' da bir adam CC için eksik olan kabloları tek tek boş olan pinlere çekmiş ve mevcut kablo demeti üzerine bantlamış. Yeni bir kablo demeti almaktansa tek tek kablo çekmek daha kolay olmaz mı acaba ?

Ayrıca bahsettiğim gizli soketler de bu forumda gösterilmişti tutorial bölümünde pek çok uygulama var :)

Tech-2 ile Op-Com arasında ne gibi farklar var acaba ? Tech-2 pahalı bir cihaz opcom çok daha uygun çünkü :)

Fikir bende çok da, duygusal sebeplerden ötürü Ebay' dan parça getirtemiyorum :) Yoksa çok güzel donanımlar satılıyor, GID ekran CID ekran, yağmur ve far sensörleri vs :)

Ama en başta dediğim gibi sizinki enjoy ve 111. yıl belki bahsettiğim soketler belki mevcuttur ve tesisata ellemeden aydınlatmayı halledersiniz inşallah :)
 

boraa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Açıkçası Tech 2 ve Opcom arasındaki farkları bilmiyorum ancak geçen gün arıza kaydı görmek için Opcom bağladığımda aracın halihazırda takılı parçalarını (örneğin direksiyon kumandaları gibi) açıp kapatabildiğimi gördüm. Ha tabi bu şekilde çözemezsek sanayide Tech 2 si olan ve bu gibi konulara meraklı bir ustam da var. Biraz gıcıktır ama çok iyi biridir :D

uk corsa d forumuna gelecek olursak, foruma üye olmaya çalıştım ama hala moderatör onayı bekliyorum. onay gelir gelmez hemen balıklama dalacağım foruma. bu sabah ise ilk iş olarak inip arabanın vinyl trim lerini söküp kabloları bir kurcalayayım, kim bilir belki arka camları elektrikli bile yapmak mümkündür :sulanma:
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Açıkçası Tech 2 ve Opcom arasındaki farkları bilmiyorum ancak geçen gün arıza kaydı görmek için Opcom bağladığımda aracın halihazırda takılı parçalarını (örneğin direksiyon kumandaları gibi) açıp kapatabildiğimi gördüm. Ha tabi bu şekilde çözemezsek sanayide Tech 2 si olan ve bu gibi konulara meraklı bir ustam da var. Biraz gıcıktır ama çok iyi biridir :D

uk corsa d forumuna gelecek olursak, foruma üye olmaya çalıştım ama hala moderatör onayı bekliyorum. onay gelir gelmez hemen balıklama dalacağım foruma. bu sabah ise ilk iş olarak inip arabanın vinyl trim lerini söküp kabloları bir kurcalayayım, kim bilir belki arka camları elektrikli bile yapmak mümkündür :sulanma:

Ben konuyu direk koyayım da hevesinizi biraz ivmelendireyim :D

http://www.ukcorsa-d.com/forum/showthread.php?132874-Guide-footwell-lights

8591b65b14389fb8051c1ac4a136c215.jpg


6aedb66287829227fd4385ea78820e20.jpg


39dc00b5431cbd37a889195fa7bc5b0d.jpg


1fb75808cf6f93b96d5465a68ffd258d.jpg


c40a787f554d6d544bb0529e9e57b6b9.jpg


e0f4c8e731b8e55cc6b5b30f6999bd65.jpg


Tech-2 sini kullanabiliyor muyuz peki yoksa elletmiyor mu o önemli :D Gerekli pinleri tespit eder çektiririm bir şekilde fakat Tech-2' de sps falan programlamak için garanti olsun diye en yüksek donanımdan bir aracın kodlarına ihtiyaç var, Tech-2 bu kodlara göre araca yazılım atıyor. Servislerde kendi araçlarımızın kodlarına göre program attıkları için böyle bir özellikten haberleri var mı bilmiyorum :)

Biraz Vw muhabbeti gibi işte orada özellikleri açıyorlar, burada mesela Cosmo paket yazılımı yüklüyorlar ilerde bişey ekletmek istediğin zaman kabloyu çek donanımı ekme tech-2 den aktif et tamam :)

Bu arada yetkili servise gittiğinizi söylemiştiniz, ben Konya yolundaki hariç diğer servisleri bilmiyorum, Konya yolundakileri de hiç haz etmesem de eve yakın diye mecburiyetten gidiyorum çok bilgisiz personel var orada. Gerçi 2 bakım bir check up dışında gitmedim ama 2 soru soruyorum böm böm bakıyorlar olmaz deyip geçiştiriyorlar. Sizin gittiğiniz yetkili servis hangisi

Opak' da parçaları alan birisi, GID ekran ve BC tuşlu teybi orada taktırmış, donanımhaberde öyle okumuştum. Bu da demek oluyor ki Tech-2' ye biraz hakimler :)

Araştırdıkça buluyorum, buldukça almak istiyorum fakat bütçe el vermiyor :)
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bu konuda da bahsettiğim tesisat olmadığı için kablo çekilen CC muhabbeti

http://www.ukcorsa-d.com/forum/show...ial-Cruise-Control-Retrofitting-Picture-Heavy

IMG_0481.jpg


IMG_0489.jpg


IMG_0476.jpg


IMG_0477.jpg


IMG_0492.jpg


IMG_0487.jpg


IMG_0480.jpg


IMG_0488.jpg



Bu tarz şeyleri birilerinin denemesi ve yorum yapması gerekiyor. Sokete kablo yerleştirmeyi bilmediğim için ben boş pine kablo nasıl yerleştirilir bir fikrim yok, olsa en azından denerim :)

Bu aracın paketi nedir mesela?

Cosmo olsa CC olurdu öyle deği mi ? Yada Enjoy olsa neden kablo çeksin boş yere değil mi ? Bana araç Essentia gibi geldi ve kablo çektikten sonra Tech-2 den aktif hale getirmiş sadece :)
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
eb09133f2d939c96524e99b698b1da27.jpg


ben astra g de röle filan bağlamadan direk tavan lambasindan +- çekerek iki senedir kullanıyorum sıkıntı yok. şimdi avometre ile ölçtüm. 3 lü led 0.04 amper akım çekiyor. İki ön iki arka toplamda 4 adet 3 lü şerit led kullansanız 0.16 amper çeker. çeyrek amper bile değil. bunun için röle kullanıp başka yerlere müdahale etmeye gerek yok. direk tavan lambasindan + ve - alarak ledleri bağlayabilirsin. işlem sırasında yada sonrasında ledlerden kopan kablo şase yaparsa sıkıntı olmasın diye tavan lambasindan aldığın + kabloya düşük amper li sigorta koy. bir şase durumunda zaten tavan lambasının kendi sigortası atacaktır ama yinede ayak takılır kablo birbirine değer diye düşünerek düşük amper li sigorta koy ki böyle bir durumda anında atsın sistem korunsun. senin yapacağın işlemler daha fazla müdahale gerektiriyor riski daha fazla :)
ayrıca tavan lambasindan röleye Tetik alamazsın. tavan lambası azalarak söndüğü için röle kontakları arklama yapıyor ve kısa sürede röle bozuluyor . ben tavan lambasindan röleye Tetik alıp gündüz ledlerini followme şeklinde yapmıştım. Kapı kilidini açınca ledler yanıyor, kilitleyince sönüyordu. röle kısa zamanda bozulunca söktüm. https://youtu.be/KsxQv_PzIXM
kısa süre önce araçta kaçak varmı diye ölçümler yaptım. tavan lambasinda orjinal ampul varken lamba sönmeye başladığında voltaj azalarak 0 a iniyor. yani tavan lambası orjinal lamba ise tavandan ledlere kablo çeksende lamba voltajı sifirladigi icin kaçak olmuyor. ama tavan lambasinda led kullanıyorsan ozaman tavan lambasindaki voltaj sıfırlanmıyor. 3v civarında kalıyor. Benim ayak aydınlatmaları duruyor ama tavan lambasindaki led söktüm orjinal ampulü taktım. kullandığım led buydu.
30bfa1508e804dfeb6e4a2a17e0f07cd.jpg


Huawei ascend mate 7 - Tapatalk
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
yahu neden bu kadar ugrasıyorsunuz kı kac tan earacım ayaptım gecen gunde arkdsın astra h a yaptık

ılk olarak serıt led kullanmayın derım elektronıkcıler carsısı yada dukkanlarının bulundugu bı yer var ıse yada en kotu yapı marektlerde ordan hazır 3 lu kutulu daha guzel ısık veren ve solmayan max. tanesı 5 6 tl olan ledlerden alın derım
kabloyuda role sıgorta ugrasmadan tavan lambasının kapıları acınca yanan tavan lambasının ıkı ucuna kablıyu baglayın guzelce lambayıda led e cevırın ısınmasın tavan dosemesı yanndan dırekten aşagı ının ön taraf ıcın arka taraf ıcınde orta konsolun vıtes kolu elfrenı olan konsolun yanndan kanloyu ıcerı sokarak arkaya yuruyun tamamdır...
 
Üst