Corsa d gsı

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Corsa D GSI ların LPG uyumluluğu nasıldır?
Lpg takılabiliniyormu bu araçlara bilgisi olan varmıdır?
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
corsa d, insignia ve astra j nin turbo benzinli modellerine (gsi da dahil) hala lpg tam uyumlu değil. Eğer uzun süre kullanmak istiyorsanız en mantıklı çözüm gsi ın magnezyum alaşımlı subablarını çelik subablarla değiştirmek. Bu değişim bedeli insignialarda 5000 tl. gsida da tahmini masraf bu civarda çıkacaktır.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
corsa d, insignia ve astra j nin turbo benzinli modellerine (gsi da dahil) hala lpg tam uyumlu değil. Eğer uzun süre kullanmak istiyorsanız en mantıklı çözüm gsi ın magnezyum alaşımlı subablarını çelik subablarla değiştirmek. Bu değişim bedeli insignialarda 5000 tl. gsida da tahmini masraf bu civarda çıkacaktır.
Bütün Corsa D'ler aynı mıdır, yoksa sadece A16 motor kodlularda mı geçerli bu dediğiniz? Eğer Z16'lar için konuşuyorsanız Astra H'lar da işin içine girer.
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bütün Corsa D'ler aynı mıdır, yoksa sadece A16 motor kodlularda mı geçerli bu dediğiniz? Eğer Z16'lar için konuşuyorsanız Astra H'lar da işin içine girer.

astra h lerde bi sorun yok sanırım. Sıkıntı corsa d nin gsi modelinde ve astra j ile insigniaların turbo benzinli modellerinde mevcut. Bildiğim kadarıyla motor kodlarıyla alakalı bi durum değil. Bu modellerde subabların magnezyum alaşımlı olmasından dolayı yüksek derecede yanan lpg gazı subabları eritiyo. Dediğim gibi bu modellere illede lpg takılacaksa en mantıklı çözüm şu anda çelik subab taktırmak. Ancak bildiğim kadarıyla bu modellerin motorlarında lpg den etkilenebilecek magnezyum alaşımlı başka parçalarda var. Yani çelik subab taktırmış olsak da uzun vadede başka sorunlar meydana çıkabilir.
 

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çok da güzel araç keşke LPG ye uygun olabilseymiş, keşke benzin ucuz olsaydı hiç demiyorum zaten
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Çok da güzel araç keşke LPG ye uygun olabilseymiş, keşke benzin ucuz olsaydı hiç demiyorum zaten

Bende çok beğeniyorum gsi ları. Ama lpg de sorun çıkarmasa da bu sefer lpg tankı sıkıntılı. Bildiğim kadarıyla stepne havuzu yok gsi larda. Bagaj da çok küçük. Lpg takıldığı zaman nerdeyse iptal oluyor bagaj. Ayrıca performanslı bi araç almayı düşünüyorsanız yakın fiyatlara astra h 1.6 turbo gtc ler var. Lpg de sıkıntı yaşamazsınız. Kasa olarak da hem daha geniş hem de çok çekici.
 

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bagajında değilim valla :) corsa gsi daha bi hoşuma gidiyor ama dediğin gibi olmuyormuş.
Ama astra h gtc 1.6 turboda oluyor olması garibime gitti onların motor aynı değilmiş mi yeni 1.6 180hp lerle
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bagajında değilim valla :) corsa gsi daha bi hoşuma gidiyor ama dediğin gibi olmuyormuş.
Ama astra h gtc 1.6 turboda oluyor olması garibime gitti onların motor aynı değilmiş mi yeni 1.6 180hp lerle

benim garibime giden bu motorların hala lpg ye uyumlu bi şekilde güncellenmemiş olması. Neden hala magnezyum alaşımlı subab kullanıyolar anlayamadım.
 

34DN8697

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2012
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
corsa d, insignia ve astra j nin turbo benzinli modellerine (gsi da dahil) hala lpg tam uyumlu değil. Eğer uzun süre kullanmak istiyorsanız en mantıklı çözüm gsi ın magnezyum alaşımlı subablarını çelik subablarla değiştirmek. Bu değişim bedeli insignialarda 5000 tl. gsida da tahmini masraf bu civarda çıkacaktır.

astra h lerde bi sorun yok sanırım. Sıkıntı corsa d nin gsi modelinde ve astra j ile insigniaların turbo benzinli modellerinde mevcut. Bildiğim kadarıyla motor kodlarıyla alakalı bi durum değil. Bu modellerde subabların magnezyum alaşımlı olmasından dolayı yüksek derecede yanan lpg gazı subabları eritiyo. Dediğim gibi bu modellere illede lpg takılacaksa en mantıklı çözüm şu anda çelik subab taktırmak. Ancak bildiğim kadarıyla bu modellerin motorlarında lpg den etkilenebilecek magnezyum alaşımlı başka parçalarda var. Yani çelik subab taktırmış olsak da uzun vadede başka sorunlar meydana çıkabilir.

Bende çok beğeniyorum gsi ları. Ama lpg de sorun çıkarmasa da bu sefer lpg tankı sıkıntılı. Bildiğim kadarıyla stepne havuzu yok gsi larda. Bagaj da çok küçük. Lpg takıldığı zaman nerdeyse iptal oluyor bagaj. Ayrıca performanslı bi araç almayı düşünüyorsanız yakın fiyatlara astra h 1.6 turbo gtc ler var. Lpg de sıkıntı yaşamazsınız. Kasa olarak da hem daha geniş hem de çok çekici.

benim garibime giden bu motorların hala lpg ye uyumlu bi şekilde güncellenmemiş olması. Neden hala magnezyum alaşımlı subab kullanıyolar anlayamadım.


Arkadaşlar az önce prins teknik ekibiyle uzun bir görüşme yaptım ve arkadaşın bana söylediği alüminyum subapla vesaire alakası olmaması ve tamamıyle lpg enjektoruyle alakalı olması daha once bırcok ınsıgnıa ya montaj yaptıklarını ve hıcbır sekılde sorun cıkarmadıgını 120.000 km devırdıgını soyledı hatta bır ınsıgnıanın. Ayrıca firmaların genellıkle bu araclar konusunda yetersız bılgı sahıbı olmasından kaynaklanan bır sorun ıle yanlıs montaj yapıldıgından subapların erıdıgını soyledı . yanı yanlıs enjektor kullanıldıgı ıcın zengın karısım yapıyor arac ve bundan dolayı ısı artarak arac arıza yapıyor . Bu durumdada kendılerıyle gorustugumde aracınıza yanlıs bır montaj yapılmıs dıyelım. 3000km kadar kullandınız ve aracınız arıza yaptı . Bu durumda aracınızı bır yetkılı servıse cekıyoruz ıpragaz(prıns turkıye dıstrıbıtoru) olarak . ve servıs bıze proforma fatura duzenlıyor. bizde bu proforma faturayı onaylayarak servıse yolluyoruz ve aracınız sız hıc bır masraf odemeden aracınızı yaptırıyorsunuz dediler.Yani sonuç olarak chipli 210-220 hp bir gsi ya montaj fıyatı 2750 Tl + 150 Euro) Enjektor Farkı) olarak yapılıyor . Stok Bir Gsi ya 2750 TL ye montaj yapılabılıyor .
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yüksek sıcakta magnezyum karışımlı subaplarda deformasyon oluyor. tabi bu LPG kiti üreticisini bağlamadığı için sorun yok diyorlar.

LPG yanmasında benzine göre daha yüksek sıcaklık ortaya çıkıyor ;)

bahsi geçen insigna'nın kullanıcısı gayet efendi şekilde kullanıyordur belki aracını. ama bir gsi ile ne kadar sakin kalabilirsiniz orasını bilmiyorum.

üst düzey LPG kitlerinde silindir soğutucu sistemler var.
1. yağmala ekipmanı takılıyor
2. belli seviyede LPG + benzin kullanımına izin veriyor

bu sistemler sayesinde subaplar bir nebzede olsa soğutulmuş oluyor. işe yarar mı? teorikte yarar gibi duruyor ama uygulamada sonuç ne olur bilemiyorum.
 
Son düzenleme:
Üst