Corsa d Dizel (Sabahları Mazota Bağlı Sarsıntı/Tekleme)

netcodeturkiye

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
15 Mar 2017
Mesajlar
40
Tepki puanı
2
Puanları
6
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Öncelikle Herhangi bir firmayı kötülemek veya reklamını yapmak gibi bir derdim yok. Sadece Problemin kaynağını bulmaya çalışıyorum. Bunu Belirteyim

Sorunum şu şekilde;
Araç; Corsa D 2010 1.3 Ecoflex (112 binde)

Sabahları Soğuk Motor (İlk Marş Uzamadan Direk Alıyor) Marştan Sonra Motor Vuruntu/Sarsıntı (anlık stop etme meylimi verip toplamak)
Bu Olay 20sn civarı sürüyor. Sonra toplamaya başlıyor. Isınınca Problem yok.

Opet Mazotunda Silecekler camlara vuracak Şekilde Sarsıntı (Hafif Çiğ Mazot Kokusu)
Total Mazotunda Sarsınıtı Opete göre Yarı yarıya (Felaket Derecede Çiğ Mazot Kokusu)
Sheel Mazotunda Tık Demiyor Saat gibi (çiğ Gaz Kokusuda yok)

Benim birçok tanıdığım Opet Kullanıyor, şirket aracı (doblo) da öyle. Soğuk marşta sarsınıtı gibi bir durum gözlemlemedim.

Araçtaki sorun nedir de Mazota bağlı bu kadar etkileniyor.
İlk marşta Hafif Mavi dumanda atıyor.
Siyah Duman YOK!,
Isıtma Bujisi uyarısı yok (ecuda da)

Bu Motoru Kullananlar opet almayacak diye bir olay olmadığına göre sorunum nerden kaynaklı olabilir ?
Enjektör temizleyici katkı 1 defa kullandım değişen bişi olmadı.

Motor yokuş yukarı 1. viteste 1500 -1900 devir arasında avansta vuruyor. Enjektör sesi yapıyor. Bunla Alakası varmıdır ?
veya
Opet mazotu kalın diyorlar enjektörlerde tıkanıklık mı varda zor çalışıyor ?

Çok yazdım biliyorum.

İlgilendiğiniz İçin Teşekkürler.
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Hava akismetresini egr ve Boğaz kelebeği emme manifold sensörünü temizletip deneyin ama sizin enjektorleri tamir zamanı gelmiş. Ben enjektorleri yeni yaptırdım hiç bir şikayetim kalmadı. Opet mazotu çok ince enjektorler biraz sesli Calisir. Total çok koyu sessiz çalısması bundan. İdeal shell kıvamı.
 

netcodeturkiye

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
15 Mar 2017
Mesajlar
40
Tepki puanı
2
Puanları
6
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Hava akismetresini egr ve Boğaz kelebeği emme manifold sensörünü temizletip deneyin ama sizin enjektorleri tamir zamanı gelmiş. Ben enjektorleri yeni yaptırdım hiç bir şikayetim kalmadı. Opet mazotu çok ince enjektorler biraz sesli Calisir. Total çok koyu sessiz çalısması bundan. İdeal shell kıvamı.

Enjektör Tamir Ne Kadar Tuttu Söyleyebilirmisiniz ?
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Enjektör Tamir Ne Kadar Tuttu Söyleyebilirmisiniz ?

Normal olarak 1200 tl. Ben selenoid valfi ile 1050 tl verdim. Dusuk devirde titreme gibi hiçbir sorunum kalmadı. 1200 devirde dahi 2.3 ve 4.titreme 0lmadsn aheste aheste gidiyorum. Öncesi 2200 devir altında kullanamıyorum
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Enjektör Tamir Ne Kadar Tuttu Söyleyebilirmisiniz ?

Maalesef benim araç da opet mazotunda baya bir a.vans ve enjektör sesi yapıyor, ve shell iyi geliyor...

Eğer enjektörle ilgili anormal bir durum varsa, bir sene önce sökme takma temizlik ve ayar yapmaya 250 alıyorlardı, benim enjektör memeleri tamir takımı pullar değişti 1000 TL tuttu, velhasil enjektörlerin durumuna göre 250 TL ye de halledebilirsiniz (bosch servis)

Manifold, egr boğaz temizliği de işçiliği fazla tutsa da (400 - 500 gibi rakamlar soylemişlerdi) araca iyi gelebilir. Bu temizliğe devirsiz kullanim varsa ihtiyaç duyabilirsiniz.

Açıkçası her iki madde için de erken bi km. sanki sizinkisi.
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Türkiye şartlarında genel olarak enjektör ömrü 100-150 bin km. Bu km de temizlik kurtarmaz gibi. Onun icin tamir takımını yaptırmak yanı enjektörü sıfır hale getirmek daha mantıklı. Ki sökülünce durum ortaya çıkıyor.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Normal olarak 1200 tl. Ben selenoid valfi ile 1050 tl verdim. Dusuk devirde titreme gibi hiçbir sorunum kalmadı. 1200 devirde dahi 2.3 ve 4.titreme 0lmadsn aheste aheste gidiyorum. Öncesi 2200 devir altında kullanamıyorum

bendeki titreme sarsinti isindiktan sonra geciyor, sallantı gibi, ilk çalıştırmada (her gün) sarsıntı yapıyor, 2000 devre kadar isindiktan sonra yok :) sadece rölantide hafif bi sallantı kalıyor, sence selenoidden olma ihtimali var mı Kerim kardeş. (not: turbonun çalışmasında, aracin gidişinde yakitinda hiç bi sıkıntı yok)
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
bendeki titreme sarsinti isindiktan sonra geciyor, sallantı gibi, ilk çalıştırmada (her gün) sarsıntı yapıyor, 2000 devre kadar isindiktan sonra yok :) sadece rölantide hafif bi sallantı kalıyor, sence selenoidden olma ihtimali var mı Kerim kardeş. (not: turbonun çalışmasında, aracin gidişinde yakitinda hiç bi sıkıntı yok)

Selenoidin görevi turboyu devreye almak. İlk çalıştırmada titreme başka bir arkadaşta vardı enjektör ayarı yaptılar geçmedi iğneleri değişecek dediler. Bende de çok az bi titreme vardı yakıt fazlaydı 240’i rahat görüyordum enjektör testinde hemen hemen işiyor dediler. şimdi 200 yapıyor sanırım yakıt düştü. Enjektörlerin tam alışması icin 1500-2000 Km gitmem gerekmiş. Benim araç 2006 mod. 155 bindiydi ve ilk sökülmesiydi ikisi zor çıktı. Zor çıkınca haliyle tamir takımı şart oluyor.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Selenoidin görevi turboyu devreye almak. İlk çalıştırmada titreme başka bir arkadaşta vardı enjektör ayarı yaptılar geçmedi iğneleri değişecek dediler. Bende de çok az bi titreme vardı yakıt fazlaydı 240’i rahat görüyordum enjektör testinde hemen hemen işiyor dediler. şimdi 200 yapıyor sanırım yakıt düştü. Enjektörlerin tam alışması icin 1500-2000 Km gitmem gerekmiş. Benim araç 2006 mod. 155 bindiydi ve ilk sökülmesiydi ikisi zor çıktı. Zor çıkınca haliyle tamir takımı şart oluyor.

teşekkürler : )
 
Üst