corsa d 1.4 otomatik ekonomik motor devri

özgür kdf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu var. Benim 1.4 otomatik Corsam var, her zaman ekonomik olduğu söylenen 90 km ile gittiğimde yaklaşık 2200 devirde oluyor. Ama aynı aracın düz viteslisi sanıyorum 90 la giderken devri 2500 - 2700 civarı oluyor. şimdi mantıklı olan 90 la gitmek mi yoksa 2500 - 2700 devirlerde 100 - 110 la gitmek mi, çünkü otomatik 4 vites olduğu ve 5 vitesliye göre dişli oranı farklı olduğu için aynı devirlerde daha hızlı gidiyor.
 
yaptığınız hesap yanlış gibi görünüyor.
aynı hızda giderken 4 vites aracın motor devri 5 vitesten daha düşük değil daha yüksek olur.
 
yaptığınız hesap yanlış gibi görünüyor.
aynı hızda giderken 4 vites aracın motor devri 5 vitesten daha düşük değil daha yüksek olur.
maalesef öyle değil yani 5. vitesimiz olmadığı için bu farkı farklı vites dişli oranıyla yakalıyoruz. yaptığım hesap değil gerçek çünkü gösterge ortada... örneğin ben 3. viteste 160 km yapıyorum düz vites bi araç bunu ancak 4 te yapar.
 
hangi viteste kaç km yaptığınızdan bahsetmiyorum.
aynı hızda giderken 4 vitesli bir araç 5 vitesli bir araca göre daha yüksek devir çevirir ve haliyle daha fazla yakar.
yeni nesil araçlara 6.hatta 7.vites konmasındaki mantık bu.daha küçük dişli oranı kullanarak aynı hızda daha az motor devri çevrilir ve yakıt ekonomisi yapılır.
 
anlıyorum düz viteslilerin, 4 viteslisi 5 vitesliye göre aynı hızda daha yüksek çevirir katılıyorum... ama benimki otomatik, dediğim gibi 4 viteste 2200 'de net olarak 90 'ı görüyorum düz viteslinin 5. vitesinden daha düşük devirde... sonuç olarak aynı araç, aynı motor sadece şanzumanlar. farklı acaba 2200 gibi düşük bi devir mi uygun olur yoksa uygun olanı 2500-2700 le gitmek midir şayet öyle ise benim için aynı ekonomide daha yüksek süratle gitmek daha karlı olur.
 
kullandığınız vites kutusundaki dişli oranlarını bilmeden birşey söylemek zor.opelin bilgiler ne yazıkki yok.
genelde max torkun alındığı devirlerde kullanılması önerilir.tabi bu durum motor için geçerli.
işin içine vites kutusu da girdiğinde ne kadar az devir çevirirseniz o kadar az yakıt tüketimi demek.
 
Geri
Üst