Enjektör ile yakıtın çok alakası var.Günümüz Avrupa emisyon standartlarını (euro standartları) yakalamak adına motorindeki kükürt miktarı her geçen gün düşünüyor.Akaryakıtın yağlayacı özelliğini ve kayganlığını veren içindeki kükürt ve fosfordur.Farzı misal kırsal motorindeki kükürt miktarı 2000 ppm yani 1 kg(litre değil kg) akaryakıtta 2000 mg kükürt bulunur.Euro'da 50 Shell'in yeni çıkardığı GTL'de ise 10ppm dir.Aracınız için öngörülen dışında bir yakıt kullanımı enjektörleri yakıt pompasını ve hatta rail yani rampa(enjektörlerin takılı olduğu boruya benzeyen parça) nın ucundaki regülatörü bile bozma riskini doğurur.Tabi bununla beraber aracın motor ömründeki kısalma istenmeyen siyah duman vs gibi extra durumlarlada karşılaşılabilir.
Saygılar...
kardesim o arkadas kirsal mazot almamistir ki ...
yani euro diesel alinca kalitesinden de o kadar enjetörlere vurmaz...
hemde birbucuk senede bozulmaz...türkiyede de euro diesel avrupadan farkli degildir standartlari var..