- Katılım
- 9 Ağu 2006
- Mesajlar
- 8,950
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Üreticilerin sınıf içerisine yeni sınıf katma çalışmaları hızla sürerken bunun son örneği GM çatısı altında bulunan Opel’den geldi. Küçük sınıfta yer alan modeli Corsa’nın 4x4 versiyonunu hazırlamayı düşünen üretici böylelikle küçük sınıf Avrupalı bir SUV’u da müşterilerle buluşturacak.
2010 yılında piyasaya sunulması beklenen Corsa SUV’un Chevrolet markası altında da bir kardeşi olacağı ve aynı zamanda Ford’un Fiesta SUV modeline rakip olarak piyasaya sunulacağı bekleniyor. GM mühendisleri tarafından şuan testleri yapılan dört tekerlekten çekiş sistemini kullanacağı kaydedilen Corsa SUV’un, yeni Opel Meriva’yla aynı platformu kullanması düşünülüyor. Yeni geliştirilen dört tekerlekten çekiş sisteminin geleneksel sistemlere göre en büyük farkı arka tekerleklere gücün bir elektrik motoru tarafından sağlanması olacak. Aracın arka tarafında bulunan bir elektrik motoru ve lithium-ion pil paketlerine sahip olması düşünülen araçta frenleme esnasında geri dönüşümü yapılan enerji pillerde depolanacak ve ön aks üzerinde çekiş kaybı olduğunda elektrik motoru yardımıyla arka aksa da belli oranda güç uygulanacak. Yeni geliştirilen sistem sayesinde yakıt tüketimi gibi geleneksel 4x4 sıkıntılarının da ortadan kalkması planlanıyor. Ayrıca Corsa SUV’un 4x4’ünün yanı sıra önden çekişli bir versiyonunun hazırlanması da düşünülürken motor seçeneklerinin ise 1.3 litrelik ve 1.7 litrelik turbodizel güç üniteleri olması bekleniyor.

2010 yılında piyasaya sunulması beklenen Corsa SUV’un Chevrolet markası altında da bir kardeşi olacağı ve aynı zamanda Ford’un Fiesta SUV modeline rakip olarak piyasaya sunulacağı bekleniyor. GM mühendisleri tarafından şuan testleri yapılan dört tekerlekten çekiş sistemini kullanacağı kaydedilen Corsa SUV’un, yeni Opel Meriva’yla aynı platformu kullanması düşünülüyor. Yeni geliştirilen dört tekerlekten çekiş sisteminin geleneksel sistemlere göre en büyük farkı arka tekerleklere gücün bir elektrik motoru tarafından sağlanması olacak. Aracın arka tarafında bulunan bir elektrik motoru ve lithium-ion pil paketlerine sahip olması düşünülen araçta frenleme esnasında geri dönüşümü yapılan enerji pillerde depolanacak ve ön aks üzerinde çekiş kaybı olduğunda elektrik motoru yardımıyla arka aksa da belli oranda güç uygulanacak. Yeni geliştirilen sistem sayesinde yakıt tüketimi gibi geleneksel 4x4 sıkıntılarının da ortadan kalkması planlanıyor. Ayrıca Corsa SUV’un 4x4’ünün yanı sıra önden çekişli bir versiyonunun hazırlanması da düşünülürken motor seçeneklerinin ise 1.3 litrelik ve 1.7 litrelik turbodizel güç üniteleri olması bekleniyor.