corsa c ön panel komple sökme detaylari

turkolog55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
599
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
anlatım mükemmel ellerine sağlık. söküm işlemi hakkında bir tüyo. araçlar malum yaşı var. o yüzden plastik parçalar sertleşmiş ve kırılmaya çok müsait oluyorlar. çok yavaş ve sabırlı olun.

kadran rengi hakkında çok kararsız kalıp(mavi mi beyaz mı) mavi yapmıştım aracım lacivert ve wv tarzı sevdiğim için. ama beyaz da çok güzel duruyormuş. parlak olmuş ama ayar düğmesi aktif olduğu için sıkıntı olacağını sanmıyorum. eline, emeğine sağlık tebrik ederim güzel çalışma.

torpidoya da ışık koy bence çok faydalı oluyor.
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
eyvallah yunus kardeşim. evet dediğin gibi söküp takarken plastik değilde cam üstünde çalışır gibi yavaş ve sabırlı olmak lazım. özellikle ufak klipslerde sorun çıkabiliyor. kadranın parlaklığı eskiye oranla evet fazla ama inan gözü yormuyor. cep telefonu ile çekmiştim o fotoyu ondan ışıldamız biraz.
torpido gözü ve ayak alltınada koymayı düşünüyorum. tavan lambasına bağlıcam ayak aydınlatmasını. ama torpidoyu nasıl yapsam ona karar veremedim. ondan yapmadım aslında. acele etmeden düşüne düşüne yapıyorum arabamı :) hani derler ya geç olsun güç olmasın. bende acele olmasın güzel olsun diyorum :)
 

turkolog55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
599
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
eyvallah yunus kardeşim. evet dediğin gibi söküp takarken plastik değilde cam üstünde çalışır gibi yavaş ve sabırlı olmak lazım. özellikle ufak klipslerde sorun çıkabiliyor. kadranın parlaklığı eskiye oranla evet fazla ama inan gözü yormuyor. cep telefonu ile çekmiştim o fotoyu ondan ışıldamız biraz.
torpido gözü ve ayak alltınada koymayı düşünüyorum. tavan lambasına bağlıcam ayak aydınlatmasını. ama torpidoyu nasıl yapsam ona karar veremedim. ondan yapmadım aslında. acele etmeden düşüne düşüne yapıyorum arabamı :) hani derler ya geç olsun güç olmasın. bende acele olmasın güzel olsun diyorum :)

benim maviler de göz yormuyor en parlak ayarında biliyorum :rakir:
ben teypten almıştım kolayıma orası geldi :)
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=51330&page=4

swicthi uzun olandan al kıvırıp yükseklik kazandırabilesin ki yükseklik derdin olmasın. resimlerle anlatmıştım zaten konuda. kolay gelsin, acele etmemekle iyi yapıyorsun :) ben de kar tatilinde yapmıştım zaten eksi 10 derecede :) millet deli mi bu gibisinden gelip geçip bana bakıyordu :)
 

murti154

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok güzel çalışma emeğine sağlık. merak ettiğim tek bi nokta var. oda devir ve hız gösterge çubuklarını çıkarmak gerekiyo mu, gerekiyosa da nasıl bi yöntemle çıkarmak lazım. sırf bu yüzden girişemiyorum led işine =)
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
eveeeet teyp... :) bak bu hiç aklıma gelmemişti. :) sağol yunus valla ben nasıl düşünemedim. teypi sökünce kablolarını içeri doğru sokuşturmuştum engel olmasın diye. sonra varlığı bile aklıma gelmedi valla :) sağol dostum ya büyük yardım:)

murat kardeşim senin soruna gelince, detaylarını anlatayım;
evet ibreleri sökmek gerekiyor. onuda şu şekilde yapıyoruz. ibrenin göbeğini yani süyah olan yerini sıkı sıkı tut. sonra saatin ters yönüne doğru yavaşça çevirirken aynı anda, daha sertce kendine doğru çek. biraz gıcırtı yapar sonra hemen gelir zaten. bu arada kadranın çerçevesini filan söktükten sonra yapmalısın. çünkü yakıt ve hararet ibrelerini döndürürken çerçeveye değebiliyor. çıkarmadan önce tüm ibrelerin tek tek fotoğrafını çekmeyi unutma. takarken çevirmene gerek yok. direk ibre orjinalde nerdeyse oraya gel ve bastır. çok bastırmana gerek yok. sıkışıyor yerine zaten.
ÖNEMLİ: ibreleri yerine tektıktan sonra geri kalan montajları yapmadan aracın soketine kadranı tak ve kontağı aç. ibreler yeri değişmiyorsa sorun yoktur. değişiyorsa kontağı kapatıp elinle olması gereken yere getirip tekrar kontağı aç. bu arada kadranı sökmeden önce arabadaki yakıt miktarınıda fotoğrafla oda yardımcı olur. korkacak birşey yok. eliniz azcık yatkınsa bu tür şeylere hemen yapıyorsunuz. sadece yavaş ve sabırlı olun. ince ve hassas cam gibi plastiklerle çalıştığınızı unutmayın. Yunus kardeşim bir eksiğim varsa tamamlarsan sevinirim :) sonuçta sende bu kadran konusunda usta ellerden birisin.
 
Son düzenleme:

uploader

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,219
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam ben yana yana arıyordum nasıl sökülecek panel diye :) Çok sağolasın çok güzel olmuş eline sağlık daha ayrıntılısı ve daha detaylısı yok :)
 

uploader

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,219
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ayrıca

f2cpf.jpg


Şu resimdeki yer var ya far düğmesini altı hatta boşluk bi göz var orayı çıkartıp açamıyorum ben ve far düğmesini çıkaramıyorum
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ayrıca

f2cpf.jpg


Şu resimdeki yer var ya far düğmesini altı hatta boşluk bi göz var orayı çıkartıp açamıyorum ben ve far düğmesini çıkaramıyorum

doğru söylüyorsun o kısmın fotosunu eklemeyi unutmuşum. orayı açmak çok basit. pedallara doğru iyice ey kafanı, biri sağda biri solda 2 adet vida var T20 alyanla sökebilirsin. daha sonra alttan tutup çektiğinde geliyor parça komple. far düğmesine gelince, daha önce hiç sökmedim :) orayla hiç işim olmadı ama bayrama kadar beklersen, torpidoyu tekrar sökücem ozaman senin için bakarım fotoğraflarım.
 

turkolog55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2011
Mesajlar
599
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
eveeeet teyp... :) bak bu hiç aklıma gelmemişti. :) sağol yunus valla ben nasıl düşünemedim. teypi sökünce kablolarını içeri doğru sokuşturmuştum engel olmasın diye. sonra varlığı bile aklıma gelmedi valla :) sağol dostum ya büyük yardım:)

murat kardeşim senin soruna gelince, detaylarını anlatayım;
evet ibreleri sökmek gerekiyor. onuda şu şekilde yapıyoruz. ibrenin göbeğini yani süyah olan yerini sıkı sıkı tut. sonra saatin ters yönüne doğru yavaşça çevirirken aynı anda, daha sertce kendine doğru çek. biraz gıcırtı yapar sonra hemen gelir zaten. bu arada kadranın çerçevesini filan söktükten sonra yapmalısın. çünkü yakıt ve hararet ibrelerini döndürürken çerçeveye değebiliyor. çıkarmadan önce tüm ibrelerin tek tek fotoğrafını çekmeyi unutma. takarken çevirmene gerek yok. direk ibre orjinalde nerdeyse oraya gel ve bastır. çok bastırmana gerek yok. sıkışıyor yerine zaten.
ÖNEMLİ: ibreleri yerine tektıktan sonra geri kalan montajları yapmadan aracın soketine kadranı tak ve kontağı aç. ibreler yeri değişmiyorsa sorun yoktur. değişiyorsa kontağı kapatıp elinle olması gereken yere getirip tekrar kontağı aç. bu arada kadranı sökmeden önce arabadaki yakıt miktarınıda fotoğrafla oda yardımcı olur. korkacak birşey yok. eliniz azcık yatkınsa bu tür şeylere hemen yapıyorsunuz. sadece yavaş ve sabırlı olun. ince ve hassas cam gibi plastiklerle çalıştığınızı unutmayın. Yunus kardeşim bir eksiğim varsa tamamlarsan sevinirim :) sonuçta sende bu kadran konusunda usta ellerden birisin.
est. kardeşim. sen her şeyi detaylı anlatmışsın benim anlatım sönük kalıyor yanında.;) yakıt ibresinin hem kontak açıkken(yakıtı gösterir durumda) hem de kontak kapalı iken çekin. yakıtı gösterir durumda tutturmak zor olsa da kontak kapalı iken gösterdiği yere denk getirmek daha kolay.
 
Üst