Corsa B- Çalıştırma Problemi, Yakıt Pompa rölesi motor sıcakken çalışmıyor

shrek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Bende 2000 mdel 1.2 Corsa var, 85.000 km'de. Bir ay kadar önce genel bakım yaptırdım ( hava, benzin filtresi, buji vs.) Bundan sonra çalıştırma sorunu yaşamaya başladım. Motor soğuk iken, sabahları ilk çalıştırmada, ilk marşta motor sorunsuz çalışıyor. Ancak 20-30 km yol yapıp, arabayı park ettik ten, yarım saat sonra çalıştırmak istediğimde, marşa ne kadar basarsam basayım, motora benzin gelmediğinden aracım çalışmıyor. Götürmediğim opel servisi kalmadı, arıza vermediğinden Tech2 cihazında da bir şey göremiyoruz. Bir çok servis benzin pompası sorunludur dedi. Benzin pompasına baktırdım, depo tertemiz, pompa saat gibi çalışıyor. Kartal'da özel bir sevis, röle arızas olabileceğini söyledi. Çünkü marşa her bastığımda, ön göğsün sağ tarafından "tık tık " diye ses geliyordu. Söktük, benzin rölesini değiştir. Usta, benzin pompasına elektrik veren rölenin sargılarının arızalandığını, bu yüzden motor sıcakken sağlıklı çalışmadığı için, benzin pompasına güç vermediğini ve aracın çalışmadığını söyledi. Röleyi değiştirdikten sonra da aynı arızayı yapınca, sorunun beyinde olduğunu söyledi. Yeni program atılması veya beyinin kontrol edilmesi gerektiğini söyledi. Maslakta bir beyincinin telefonunu verdi. Daha öce bu arızayla karşılaşan var mı? Beyinciye götürmek doğrumu ne tavsiye edersiniz,

USTALAR sizden haber bekliyorum, şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:

shrek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
USTA Arkadaşlarımızın görüşlerini bekliyorum

Teşekkürler!
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer satın almadan deneme imkanı var ise yakıt pompasını denemekte fayda var.Yada arızayı yaptığı an yakıt pompasına gelen 12 v u ölçmek daha sağlıklı.
 

shrek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
eğer satın almadan deneme imkanı var ise yakıt pompasını denemekte fayda var.Yada arızayı yaptığı an yakıt pompasına gelen 12 v u ölçmek daha sağlıklı.

Usta satın almadan pompayı deneme şansım yok, ustalar derler ki pompada sorun olsa, motor soğuk kende ve çalışırken de sorun yaratır. Depoyu açtırıp, pompayı kontrol ettirdik. Sorun yok gibi görünüyor, depoda pislik de yok. Zaten çalışmadığı zaman, marş bastığımda ön göğüs sağ taraftan röle'nin sesini duyuyorum. MArş bastığımda röle "tık -tık" çekmeye çalışıyor ama çekemediğinden, büyük ihtimalle pompaya elektrik gitmiyor ve besleme gerçekleşmediğinden, motor çalışmıyor.

Zannederim, ateşleme veya röle kablolarında sorun var; Motor devir sensörü, ateşleme bobini ve ısı sensörünü kontrol ettircem,
 

recepdagci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çözüm

Arkadaşım bendede 2000 model corsa b var aynı sorun vardı motor devir sensörü değişti serviste çok şükür sorun kalmadı bazı servislerde krank devir sensörü diye bilirler onu değiştir düzelir
 

umitemi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2009
Mesajlar
102
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ya arkadaslar bende ayni dertten cekiyorum 2001 corsa var benim... Sabahlari her basmada tek seferde aliyo ama araba sicakken kazayla stop etsin bazen 2 defa bazen 10 defa basiyorum. Olmuyo. Bende yardimlarinizi rica ediyorum.
 

psicomega

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benzin geri dönüş valfi varsa sizin araçlarda onu kontrol ettirin.
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Denemekte fayda var

Belki alakası yok ama bende daha önce resimdeki 1.5 TD vardı km 150.000 deydi. Aynı şekilde motor soğukken çalışıp ısınınca çalışmıyordu. ne yaptıysak olmadı sonunda motoru açtılar. rektefeye bile gerek görülmeyip sadece segman atılarak tekrar takıldı ama sorun devam etti.
Meğer sorun ımmobiliser' in fişindeymiş. motor ısınınca fişin ucundaki oring genişleyip fişin temasını kesiyormuş. Soğuyuncada tekrar büzüşerek teması sağlıyormuş. Pompanın girişindeki fiş sökülüp oringi değişti, WD40 sıkıp temizlediler ve taktılar. Bir daha sorun yaşamadım. Bence bir kontrol ettir.
 
Son düzenleme:
Üst