Combo ve Trigger Kayışı

bayram

Kayıtlı Kullanıcı
32-Isparta
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Gerçekten zor bir durum geçmiş olsun :(
 

duzcelihasan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
1.7 dizel arabada kayış yok zincir var. bi de aracın nesi değişecek de 8.500 lira tutuyo. sadece bu saydıklarınsa muhammetin dediği gibi uçuk bir rakam

arkadaşım saygılar... düzeltmek isterim zincir değil kayış var hatta isuzu motoru var bildiğim kadarıyla bende combo 1.7kullanıyorum 78.000 de triger kayışı değştirmiştim hayırlı günler
 

krizantems

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
benim anladıgıma göre bu tamamen servis hatası. benim eski arabamda da aynısı olmustu. triger kayışını değiştirdim. takarken v kayış bi diş dışarıda kalıcak şekilde takıyorlar. bi zaman sonra v kayışının yarısı kopuyor triger kayışının arasına giriyor. sonra malüm. supaplar yamuluyor falan filan. yetkili serviste yaptırdıysan onlar sana garanti vermek zorunda. şimdide sana öyle böyle diyip senin hatan oldugunu, senin yaptıgını anlatıyorlardır. ama onlarında hatası olabilir. buna çok dikkat et araştır. onların hatasıysa bütün sorumluluk onların. bana biraz daha aydınlatıcı bilgi versen anlarız aslında.
 

dgzorlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Sanırım astrammm ın söylediğine benzer birşey geldi başıma. Neyse motoru yaptırdım. 6,700 ytl ye mal oldu. Eski motor da çok acayip randımanlı ve güzeldi, yazık oldu.

Dün rolantide bir problem parkettim. Bugün servise gittim. Tech2 pompada sorun var diye söyledi. Ne olduğunu anlayamamış, sensör arızası gibi görünüyor dedi usta. Pompacıya götürdük. Abi bu arabada bozulası en son cihaz budur. Çok sağlam bir ekipman bu bir bakalım söküpte dedi. İnat ettim bineceğim bu arabaya. 14,000 ytl lik araca şimdiden 21,000 ytl para ödedim. Bakalım o mu inatçı çakacak yoksa ben mi göreceğiz. (Pompacı da rahatlattı beni. Abi en fazla değişir olsun olsun 5,000 ytl bu parça dedi :))

Motor yenileme için kesilen faturanın dökümünü de bilgi maksatlı veriyorum. Belki benzer olayları yaşayanlar olur diye;

Mekanik İşçilik -- 423 ytl
Balans -- 25 ytl
Rektefiye -- 423 ytl
Silindir kapak revizyon -- 170 ytl (çıkma taktırdım)
Enjektör mem ayar işçilik -- 350
Silindir kapak saplama yapma -- 30 ytl
Motor yağı -- 55 ytl
Hidrolik -- 13 ytl
Silindir kapak contası -- 88 ytl
Kol burcu -- 4x12 ytl
Biyel kolu -- 2x359
Krank mili yatağı -- 5x62
Conta -- 22 + 110
Üst kapak contası -- 36
Mazot filtresi -- 22
Kol yatak -- 4x54
Piston -- 4x484

Sıvı conta vs bir sürü daha birşeyler..
 

dgzorlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tamirci Maceralarına Devam

Selam,

Eveet, maceralarımız devam ediyor. En son pompacıdan arabayı zorla geri aldıktan sonra site down olduğundan yarım kalmıştı.

Efm motor yaptırdıktan sonra yaklaşık 200 km giden araç çok fazla duman çıkarmaya ve rolantide tuhaf sesler çıkarmaya başladı. İzmat adlı özel servise (özel olmayanından çıkan arabayı da bir görsünler hesabı) aracı götürdüm. Tech2 pompa konum sensörü arızası gösterince adamlar beni de arabaya bindirip sanayi de Yıldırım pompa diye bir yere götürdüler. Abi senin işin burayla deyip gittiler.

Neyse pompacı "abi bende sağlam bir pompa var takalım bakalım sorun bu mu" dedi. İyi madem dene diye arabayı bıraktım. 2 gün sonra adamlarla görüştüğümde duman kesilmedi bizim pompa da arızalıymış dediler. Allah allah e hani sizinkiyle de duman çıkıyorsa arıza pompada değil diyecektik dedim, yok bizimki de arızalı dediler. Bu sırada turbo dan yüksek devirlerde bir tuhaf vınlama geldiğini farkettim. Arkadaşlar bundan olmaya dedim. Yok değil dediler.

Sonra kendi pompamı tekrar taktılar (bu arada pompa öyle şekilsiz bir yerde ki her söküp takmaları 1 günü buluyor gidip başında bekledim)

Enjektör ayarı vs yaptılar sonra gel abi tamam dediler gittim, ses de devam ediyor dumanda. E arkadaş zaten bir haftadır bu nedenle araba burada duruyor değişen ne dedim. Konum sensörü arızası gitmişti sadece. Pompan arızalı abi demez mi. E kardeşim yapın pompayı diye ilk günden geldim, 1,5 -2 milyar neyse vereyim yapın şu mereti demedim mi deyince, biz bunu yapamıyoruz bu tip pompayı Türkiye'de bir yer yapabiliyor demezler mi. Gönderin abicim problem değil dedim, tamam dediler. 2 gün sonra yine aradım adam demez mi abi ben kendi pompamı taktım deniyorum diye. İlla elindekini bir şekilde çalıştırıp bana satacak.

Kardeşim sök pompanı tak benim pompamı arabamı gelip alıyorum dedim. Turbo yu sökeceğim falan dedi. Dedim kardeş, hiç bir şeyi sökme sen ne para istiyorsun hiçbir şey yapmamak için dedim 250 ytl istedi.

Gittim paşa paşa parayı verdim. 300 isteyecektim ama birader 250 dedi diye de üstüne ekledi. Neler yaptın abi bunu servise götürünce söyliyeyim onlara dedim. Hiçbir şey yapmadım dedi, ben de Allah razı olsun, beni haklı çıkardın dedim ve oradan ayrıldım.

Arabayı aldım baktım ses gitmiş, tech2 arıza göstermiyor. Duman devam yakıt sarfiyatı makul seviyede.

Allah tarafından düzeldi bazı şeyler. Toplam 8 gün pompacı da kaldı araba.

"Sanayi de can sıkıntısından gebertirler insanı" teorimin ispatlanmasından öte bir yarar sağlayamadım.

Paylaşmak istedim,
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Sanırım astrammm ın söylediğine benzer birşey geldi başıma. Neyse motoru yaptırdım. 6,700 ytl ye mal oldu. Eski motor da çok acayip randımanlı ve güzeldi, yazık oldu.

Dün rolantide bir problem parkettim. Bugün servise gittim. Tech2 pompada sorun var diye söyledi. Ne olduğunu anlayamamış, sensör arızası gibi görünüyor dedi usta. Pompacıya götürdük. Abi bu arabada bozulası en son cihaz budur. Çok sağlam bir ekipman bu bir bakalım söküpte dedi. İnat ettim bineceğim bu arabaya. 14,000 ytl lik araca şimdiden 21,000 ytl para ödedim. Bakalım o mu inatçı çakacak yoksa ben mi göreceğiz. (Pompacı da rahatlattı beni. Abi en fazla değişir olsun olsun 5,000 ytl bu parça dedi :))

Motor yenileme için kesilen faturanın dökümünü de bilgi maksatlı veriyorum. Belki benzer olayları yaşayanlar olur diye;

Mekanik İşçilik -- 423 ytl
Balans -- 25 ytl
Rektefiye -- 423 ytl
Silindir kapak revizyon -- 170 ytl (çıkma taktırdım)
Enjektör mem ayar işçilik -- 350
Silindir kapak saplama yapma -- 30 ytl
Motor yağı -- 55 ytl
Hidrolik -- 13 ytl
Silindir kapak contası -- 88 ytl
Kol burcu -- 4x12 ytl
Biyel kolu -- 2x359
Krank mili yatağı -- 5x62
Conta -- 22 + 110
Üst kapak contası -- 36
Mazot filtresi -- 22
Kol yatak -- 4x54
Piston -- 4x484

Sıvı conta vs bir sürü daha birşeyler..

Abi Allah yardım etsin ...bizdede 2006 combo 1.3 war bakalım ..daha alalı 2 yıla yakın oldu .. bakalım bizde neler olcakk..bizdekide km de 200 e yakın yakıyor bakalım sonumuz hayrola...
 

srknclk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2007
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.benimblog.com
hocanm kapak mapak boşver sen sıfır motor al tak sende kafanda rahat eder en azından
 

dgzorlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Konuyu tekrar hortlatıyorum ama motor sente atlaması sonucu yine haşat oldu. Önceki motoru yaptırdıktan sonra (borcunu ödediğim için) hiç binemedim ve 3000 km 11 ay sonra yine piston sübap eksantrik ne varsa gitmiş.

İzmir Kavuklar'a götürdüm arabayı orada oldukça ters bir (Sanırım Harika hanımdı adı) teknik servis müdiresi ile cebelleştik. Garantiye girmez kullanıcı hatası dediler. Opel geldi baktı dediler. 8.500 ytl lik proforma ekspertiz evrağını burnuma dayayıp, ya arabanı yaptır ya da al git dediler. Böyle takasa alın o zaman bana başka araba verin ne bu ya dedim araca 4500 ytl fiyat verdiler. Ben de atlayıp Torbalı'ya gittim orada gayet iyi niyetli bir arkadaşla görüştüm. 40 dk yaklaşık olayları dinledi. Bir de rapor hazırlamıştım onu verdim. 2 gün sonra araç garantiden yapılacak bilgisi geldi şimdi yapılıyor.

Bir sene olmadan bir kayış kopması ve 2 kez sente atlaması nedeni ile motor yapımı nedeni ile artık bu araca binmeyeceğim. Bu gibi işlerde nasipsizliğe inanırım ve artık zorlamayacağım. Sıfır yapılmış motorlu bir aracı satmaktan ne kadar üzüldüğümü anlatamam ama hem bana hem araca yazık.

Senelerce Tır şoförlüğü de yaptım dizel motorda böyle şey görmedim. İlk trigger seti değişince gergi de değişmişti. Senteyi ne atlattı soruma servisler kullanıcı hatası dedi. Torbalı daki arkadaş devir daim den şüphelendi sanki. 150 ytl gibi yüksek bir fiyat çıkardığından genelde değişmiyor servisler dedi sonra elindeki faturalarda ödediğim rakamlar aklına gelince hep beraber güldük.

Servisler tarafından ne halin varsa gör denilen aracına sahip çıkan Opel Türkiye'ye teşekkür ediyorum. Nette günlerdir araba bakıyorum ve şikayet sitelerini izliyorum. Şikayetlere olumlu/olumsuz cevap yazan üretici Opel'den başka görmedim.

Hasılı kelam, araç yapılıyor ve ben aracı bir sıfırla takas edeceğim. 1.3 bir combo alayım diyorum zira bu sınıfta o kadar araştırdım ve aradığım özelliklerde başka araba bulamadım ama bir taraftan da tedirginim. Tedirginliğim araçtan değil de yine bir sorun yaşarsam çevremden "SALAK" damgası yemekten :) Ben aracı 5 kişilik ailem için kullanıyorum ve özellikle arka koltuklar bizim için şahane bir iç hacim sağlıyor. Aracın binek araç gibi olması da cabası. Benim için biçilmiş kaftan ama yaşadığım deneyim beni mahvediyor (mahalle baskısı da cabası).

1.3 combo kullanıcısı olan arkadaşlardan araçlarıyla ilgili iyi/kötü deneyimlerini aktarmalarını rica ediyorum. Sanırım 8-10 gün içinde değişim işini halledeceğim.

Hiç istememekle beraber eğer Opel olmazsa alternatif olarak ford 110ps connect glx ya da volkswagen caddy den birini düşünüyorum.

Siz ne diyorsunuz ?

a) 1.3 Opel Combo (Pahalı yedek parça/... bir de yaşadığım sorunlar)
b) GLX 110ps Connect (sorunlu servis/ aşırı yakıt)
c) Caddy (sorunlu servis/pahalı yedek parça)

Teşekkürler....
 
Son düzenleme:

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abim Allah yardım etsin başına gelmeyen kalmamış çok üzücü bi durum demek o araca binmek nisp değilmiş... bana sorarsan opel combo al ancak 1.7 CDTİ olanını al performasn olarakda tatmin eder 1.3 rampada kalkerken canını sıkabilir yakıt olarakda konfor olarakda güzel araç combo ... caddy alma derim şanzıman problemelrini duydum volan baskı balata vs. ayrıca parçaları çook pahalı.. fordu hiç tavsiye etmem forda çalışan bi abim var bi ara sorduğumda connetler nasıl diye beş para etmez demişti peşinden sevmediğin biri olursa araba alacaksa hafif ticari segmentinde connet tavsiye et dedi ( maksat gıcıklık olsun diye) yani enjektör problemleri çokmuş bide direksiyonla ilgili bi sorun varmış sanırım yağ kaçağı felan... konfor olarak combo ford dan çok daha üstün yinede abi yanıltmak gibi olmasında combo düşünüyorsanız bence alın derim 1.7 CDti si gerçekten tatmin eder sizi yolda rampada konfor olarakda çok güzel araçlar .... biz 2006 da aldık sıfır 1.3 cdti bizde sorun yok şu anlık şükür araç 35.000 küsür lü bi km de şansımıza iyi geldi bize direksiyon kutusu felan arıza vermedi ... combonun dezavantajları aracı park ederken geri geri sağ sol dikizlerden bakınca sürgülü kapının şişkin yapılmasından( sebebide aerodinamik basınçlardan dolayı ) birz kör nokta oluşturabiliyor ... uzun lafın kısası 1.7 CDTİ opel combo derim ben .... saygılar...
 
Üst