Combo Garaj ( Combo Araç Sahipleri Buraya )

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan SeSSiz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abi Bizde En Fazla Bu zamana Kadar Comboy^la 160 Gördük... sen nasıl 190^a Çıktın...
 
combo 195 bastı rampa aşağıya düz yolda 170
 
Abi Bizde işte Düz Yolda Rahat 160 Gördük Zorlamadan... Belki Bilirsiniz İnegölden Bursa^ya girince kestele gelmeden düz bir yol var orda...
 
Murat abi anladım saol cevabın için onları nasıl bağlattaın peki... ayrıca bizde comboyu ilk aldığımızda Ankara yolunda 185 190 gördük ... ama araba biraz yüklüydğ 3 +1 kişi bagajda biraz doluyu...
 
evet arkadaşlar şimdi yeni mazot aldım ve son test sonuçlarımı açıklıyorum:
euro diesel fiyatı opet-3.23 ytl 36.24 litre aldım. 117 ytl verdim. 594 km yaptım. 100 km de 6.1 lt yaktı. ancak geçen kullanımdan farklı olarak bunun 140 km si tam şehirler arası. yani geçen kullanımda şehirler arası hiç yoktu ve 6.4 lt yakmıştı. bu da demek oluyorki ikinci testimdede aynı yaktı. hatırlatma yapayım yol güzergahım 22 km karışık gibi 1-2-3-4-5 kullanıyorum ağırlık 2-3-4.viteslerde. şehiriçi dur kalk şeklindede şöyle bir 5-10 km oluyor bazen. yani kullandığım günler 27-32 km yapıyorum bu şekilde.
1.testte vitesleri 2500 civarı değiştirdim. yüksek viteslere yaklaştıkça 2200 devire yakın vites değiştirdim. 6.4 yaktı
2.testte ise 1.vites 3000 e kadar bastım. yüksekviteslere yaklaştıkça 2750 devire doğru vites değiştirdim.6.1 yaktı(140 km ş.a. var)

ben bu iki testin sonucunu pek yorumlayamadım. ama şunu diyebiliriz. madem ikiside yaklaşık aynı yakıyor. arabayı bunaltmaya gerek yok. vitesleri 3000 civarı değiştirebiliriz. şehir içi sıkışık trafikte ise bir an önce vites değiştirebilirsiniz. bu sonuçlara göre yorumlarınızı bekliyorum. iyi forumlar
 
Ruhan Bey;
Dikkatli şekilde takip yapıyor, sonuçlarını yazıyorsunuz. Bizler için de arşiv oluyor.

Lakin, 1. ve 2. sürüş tarzınızda bir kez daha ölçüm yaptığınızda yine aynı değer yakalanacak mı merak ettim.

Yolunuz hep aynı, sürüşünüz de hep aynı, tam sağlam bir kriter açısından sonucu siz de görmek istersiniz sanırım.

Sevgiyle kalın.
 
Sezai bey,
yolum aynı, zaten kullanımımda ya birinci yada ikinci gibi olur. çünkü 2200 devirin altında vites değiştirirsem araba bir sonraki viteste hırlar. 3000 den fazla yapıpta vites değiştirirsem bu seferde motor bağırır. birde güzergahımdaki trafik özellikle yazın biraz sıkışık onun için özgürce hızlanacak bir pozisyon pek bulamam. ama bu sefer değişik bir sürüş tarzı deneyeceğim. o da şu: medyada sürekli izliyoruz ideal kullanım tarzlarını. 1.vites sadece aracı atıl durumdan harekete geçirme vitesi deniyor. bir araç boyu gidince 2 ye alın diyorlar. bende şimdi onu deneyeyim diyorum. daha sonra 2750 ye kadar basıp 3 e alayım yine 2750 e kadar basıp 4 e alayım. ancak 2500-2600 gibi 5 e alayım. zaten güzergahımda 5 i çok değil ancak ışıklara yaklaşım vitesi olarak kullanabiliyorum. yani 4 te 2600 devirde 5 e atıp 5-10 saniye sabit gittikten sonra ayağımı gazdan çekip ışığa kadar kendi halinde akıtıyorum. her hangi bir viteste sabit gitmem gerekiyorsa 2300 deviri tercih ediyorum. tabi hemen belirteyim. bu söylediklerimi sürekli yapamıyorum. bazen ışıkları yeşilde sürekli yakalayabilmek için gaza ani yüklenme yada yüksek devir olabiliyor. çünkü evim ile işim arasında 11 kavşak var ve trafik sinyalizasyonu 70-80 arasına göre ayarlanmış. bazen araç çok oluyor ve sinyalizasyona uyum sağlayamıyorum. tüm kavşaklarda kırmızıya yakalanıyorum. bazende uyum sağlayıp en fazla 3-4 kavşakta duruyorum. diğerlerinde 70-80 arası kavşak geçiyorum. ama şunu da belirtmeden geçemeyeceğim yol güzergahıma göre kesinlikle sabit hızda kullanamıyorum. yaya geçitleri ve kavşaklardan dolayı sürekli gaz verip çekme hareketi yapıyorum. esen kalın.
 
Ruhan bey testlerinizle bizi bilgilendirmeniz çok güzel
Bir şey dikkatimi çekti

Dieseli neden Opet'ten alıyorsunuz
Ben arabayı aldığımda
Shell (Power Diesel)den başka alma dediler
Ve çokta memnunum
Gerçi sizin gibi ölçüm yapmadım ince ayrıntılı ne kadar yakıyor diye ama fazla yakmıyor gibi geliyor bana
 
Geri
Üst